[B3 1.6TD] dziwne akcje po remoncie silnika
-
- Forum Audi 80
- Posty: 28
- Rejestracja: 19 sie 2010, 12:24
[B3 1.6TD] dziwne akcje po remoncie silnika
Witam Wszystkich !
To mój pierwszy post i jako że jestem nowy proszę o wyrozumiałość ... ale do rzeczy ...
Od 2 tygodni jestem szczęśliwym posiadaczem B3 1.6TD którego dostałem od rodziców. Używali go ok. 5 lat i przed oddaniem ojciec postanowił oddać go do mechanika do "małych" poprawek silnika bym się o to nie musiał martwić ...
Dziś podniosłem maskę ( zaniepokoił mnie zapach ON wewnątrz kabiny podczas jazdy ) i co zauważyłem :
- 2 pierwsze wtryskiwacze mokre - przy głowicy widać było bąbelki przy uruchomionym silniku
- nie wiem co to właściwie za element silnika
w każdym razie z rury podłączonej do "tego czegoś" leci olej - odkręciłem i w środku również pełno oleju
- niesety auto bierze olej ( podobno były wymieniane uszczelniacze zaworów, same zawory również, planowana głowica - sprawdzane były też tłoki i pierścienie i z nimi podobno O.K ) tak na oko to pewnie pobiera z 1l oleju na 500km czego wcześniej nie było !!!
- mrugają światła na zewnątrz i wewnątrz przez cały czas ( przygasają i rozjaśniają się niezależnie od obrotów )
Wiem że to sporo ale z jednej strony nie chcę jechać do tamtego 'ćwoka' bo znów coś "naprawi" po swojemu - poza tym to trochę daleko bo 170km więc chciałbym dowiedzieć się gdzie i co boli ten motorek żeby u siebie załatwić temat a tamtemu wystawic fakturkę co by pokrył koszty poprawek po sobie samym ( na szczęście mam papier na naprawę więc udokumentowane będzie wszystko co spartolił )
Pozdrawiam i czekam na podpowiedzi gdzie tkwić mogą problemy ...
To mój pierwszy post i jako że jestem nowy proszę o wyrozumiałość ... ale do rzeczy ...
Od 2 tygodni jestem szczęśliwym posiadaczem B3 1.6TD którego dostałem od rodziców. Używali go ok. 5 lat i przed oddaniem ojciec postanowił oddać go do mechanika do "małych" poprawek silnika bym się o to nie musiał martwić ...
Dziś podniosłem maskę ( zaniepokoił mnie zapach ON wewnątrz kabiny podczas jazdy ) i co zauważyłem :
- 2 pierwsze wtryskiwacze mokre - przy głowicy widać było bąbelki przy uruchomionym silniku
- nie wiem co to właściwie za element silnika
w każdym razie z rury podłączonej do "tego czegoś" leci olej - odkręciłem i w środku również pełno oleju
- niesety auto bierze olej ( podobno były wymieniane uszczelniacze zaworów, same zawory również, planowana głowica - sprawdzane były też tłoki i pierścienie i z nimi podobno O.K ) tak na oko to pewnie pobiera z 1l oleju na 500km czego wcześniej nie było !!!
- mrugają światła na zewnątrz i wewnątrz przez cały czas ( przygasają i rozjaśniają się niezależnie od obrotów )
Wiem że to sporo ale z jednej strony nie chcę jechać do tamtego 'ćwoka' bo znów coś "naprawi" po swojemu - poza tym to trochę daleko bo 170km więc chciałbym dowiedzieć się gdzie i co boli ten motorek żeby u siebie załatwić temat a tamtemu wystawic fakturkę co by pokrył koszty poprawek po sobie samym ( na szczęście mam papier na naprawę więc udokumentowane będzie wszystko co spartolił )
Pozdrawiam i czekam na podpowiedzi gdzie tkwić mogą problemy ...
Co do zalanych wtryskiwaczy wymień wezyki przelewowe bo czesto tamtepy puszczaja paliwo i spływa u podstawy wtryskwiacza, ten czarny element to odma i za zadanie odseparowac kropelki oleju z oparów, jezeli tamtedy wyrzuca olej to raczej pierscienie do wymiany bo puszczaja kompresje do skrzyni korbowej. Co do świateł to wymień na pocztek reg. napiecia ewentualnie sprawdz wszystkie przewody przy alternatorze.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 28
- Rejestracja: 19 sie 2010, 12:24
zmieniłem właśnie wężyki - pomogło w przypadku jednego wtryskiwacza - w drugim ewidentnie zasuwa z podspodu - czy mogę go spokojnie wykręcić, zmienić uszczelkę i wkręcić spowrotem bez żadnego ustawiania czegokolwiek później ?? bo przypuszczam że wina leży po stronie uszczelek ...
Co do regulatora to musze go kupić i sprawdzić - puki co pomierzyłem napięcia na aku podczas pracy ( bez i ze światłami ) i na "sucho" miałem 15,2V ( troszkę się wahało ) a po włączeniu świateł 15,1V i potrafiło puslować do 14,8 V - gdy dodawałem gazu spadało do 14,6V
Międzyczasie przysłuchałem się też pracy silnika - nie był to ładny klekocik, tylko z metalicznym podźwiękiem z pod pokrywy zaworów - czyżby źle ustawione lub coś w tym stylu ?? przy dodaniu gazu dźwięk ten lekko zanika ...
Co do regulatora to musze go kupić i sprawdzić - puki co pomierzyłem napięcia na aku podczas pracy ( bez i ze światłami ) i na "sucho" miałem 15,2V ( troszkę się wahało ) a po włączeniu świateł 15,1V i potrafiło puslować do 14,8 V - gdy dodawałem gazu spadało do 14,6V
Międzyczasie przysłuchałem się też pracy silnika - nie był to ładny klekocik, tylko z metalicznym podźwiękiem z pod pokrywy zaworów - czyżby źle ustawione lub coś w tym stylu ?? przy dodaniu gazu dźwięk ten lekko zanika ...
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Spokojnie możesz. Uszczelki tam żadnej nie ma, natomiast jest podkładka pod wtryskami. Kiedy one siadają, lub po prostu wtrysk jest za słabo wkręcony to masz takie tego efekty. Tylko uważaj żeby nie zjechać gwintu, bo nie zawsze łatwo wykręca się te wtryski. Ja u siebie musiałem się sporo natrudzić.insectteam pisze:zmieniłem właśnie wężyki - pomogło w przypadku jednego wtryskiwacza - w drugim ewidentnie zasuwa z podspodu - czy mogę go spokojnie wykręcić, zmienić uszczelkę i wkręcić spowrotem bez żadnego ustawiania czegokolwiek później ?? bo przypuszczam że wina leży po stronie uszczelek ...
Może być kąt wtrysku źle ustawiony.insectteam pisze:Międzyczasie przysłuchałem się też pracy silnika - nie był to ładny klekocik, tylko z metalicznym podźwiękiem z pod pokrywy zaworów - czyżby źle ustawione lub coś w tym stylu ?? przy dodaniu gazu dźwięk ten lekko zanika ...
Jeszcze co do tej odmy to możesz zrobić tak zwaną wolną odmę. Jej ujście w dolocie zaślepiasz a samą odmę przedłużasz i wyprowadzasz gdzieś z tyłu żeby ewentualne opary nie dostawały się do kabiny.
A co do tego mrugania świateł to ja również stawiam na regulator. Dwa razy go wymieniałem. Dodatkowo u mnie pojawiało się jeszcze "bujnięcie" silnikiem na wolnych obrotach kiedy regulator był popsuty.
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 28
- Rejestracja: 19 sie 2010, 12:24
... troszkę przeraził mnie ten olej z odmy i nie wiem czy jednak nie wybrać się do Pana "wszechwiedzącego" według którego pierścienie są w porządku, bo skoro miał wszytko na wierzchu to mógł je wymienić od razu ... ponadto uszczelnianie silikonem połączenia kolektor rura do turbiny to chyba też trąci amatorką ....
Sprawdziłem czy przypadkiem góra filtru powietrza nie jest zachlapana - na szczęście jest tam sucho...
Co do wtrysków podobno są nowe - na ile sam nie wiem bo już w wiele spraw zaczynam wątpić jeśli chodzi o to auto - zaraz idę próbować dokręcić ...
Sprawdziłem czy przypadkiem góra filtru powietrza nie jest zachlapana - na szczęście jest tam sucho...
Co do wtrysków podobno są nowe - na ile sam nie wiem bo już w wiele spraw zaczynam wątpić jeśli chodzi o to auto - zaraz idę próbować dokręcić ...
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Żeby tam olej był to już naprawdę musiałby mieć mega przedmuchy bo to co wlatuje w dolot jest zaciągane przez turbo.Sprawdziłem czy przypadkiem góra filtru powietrza nie jest zachlapana - na szczęście jest tam sucho...
Co tych przedmuchów to odpal silnik i okręć wlew oleju. Korek powinien być delikatnie przyciągany, ewentualnie delikatnie odpychany (wiadomo, auto nie jest nowe). Jeśli natomiast będzie dość mocno odpychany to może to świadczyć o przedmuchach. To samo tyczy się miarki oleju. Jeśli po jej wyjęciu będziesz czuł że przez rurkę wali kompresja to sprawa jasna. W mojej byłej B3 1,6TD korek delikatnie podskakiwała a miarką nie leciało nic mimo dość dużego przebiegu.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 28
- Rejestracja: 19 sie 2010, 12:24
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 28
- Rejestracja: 19 sie 2010, 12:24
pisałem wcześniej że oglądałem filtr powietrza czy nie ma na nim oleju - natchnęło mnie trochę że brudny ( a takowy jest ) może powodować podciśnienie które zassie olej przez odmę - to jedno. Zastanawiam się też czy sama odma pracuje prawidłowo ??
P.S
byłem właśnie sprawdzić samą odmę i z tego co czytałem to powinna działać jak zawór zwrotny - nie wiem na ile to prawda bo sie na tym nie znam ( przepuszczać tylko w jedną stronę ) tym czasem pracuje w obie strony tak samo ( słychać tylko jakby coś chciało się przymknąć ale tak się dzieje ) - niestety wymiana filtru powietrza nie pomogła ... ręce, cycki opadają
P.S
byłem właśnie sprawdzić samą odmę i z tego co czytałem to powinna działać jak zawór zwrotny - nie wiem na ile to prawda bo sie na tym nie znam ( przepuszczać tylko w jedną stronę ) tym czasem pracuje w obie strony tak samo ( słychać tylko jakby coś chciało się przymknąć ale tak się dzieje ) - niestety wymiana filtru powietrza nie pomogła ... ręce, cycki opadają
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 28
- Rejestracja: 19 sie 2010, 12:24
jutro z nią pokombinuję ...
Dzięki za podpowiedzi - jakby kogoś jeszcze natchnęło to dajcie znać
[ Dodano: 2010-08-20, 18:12 ]
... mam jeszcze prośbę - czy znacie może kogoś w okolicach Warszawy kto mógłby sprawdzić mój motorek i ewentualnie poczynić niezbędne naprawy i regulacje ?? Pytam bo skoro zostało powiedziane 'A' to moze dobrze byłoby zrobić resztę ... a poza tym chciałbym sprawdzić czy poprzedni mechanik zrobił głowicę czy tylko mówi że zrobił
[ Dodano: 2010-08-20, 19:47 ]
Dziś jeszcze natchniony modem LDA zapragnąłęm przekręcić trzpień o jakieś 30 stopni - rozkręciłem a tu ...... olej !!!! :shock: nie mogłem oderwać membrany od dekielka tak olej ją zassał - już sam nie wiem co i jak z tym autem - na co wskazuje ten olej w LDA ???
Wyczyściłem to wszystko na ładnie - pozniżej zdjęcia jak to wygląda po przejechaniu 10km po czyszczeniu ( dla sprawdzenia osiągów po modzie - WOW byłem pod wrażeniem !!! ale wróciłem do ustawień pierwotnych ze względu na dymienie )
I jeszcze zdjęcie uszczelnienia odejścia od kolektora do turbiny zrobionego przez 'fachowca'
Dzięki za podpowiedzi - jakby kogoś jeszcze natchnęło to dajcie znać
[ Dodano: 2010-08-20, 18:12 ]
... mam jeszcze prośbę - czy znacie może kogoś w okolicach Warszawy kto mógłby sprawdzić mój motorek i ewentualnie poczynić niezbędne naprawy i regulacje ?? Pytam bo skoro zostało powiedziane 'A' to moze dobrze byłoby zrobić resztę ... a poza tym chciałbym sprawdzić czy poprzedni mechanik zrobił głowicę czy tylko mówi że zrobił
[ Dodano: 2010-08-20, 19:47 ]
Dziś jeszcze natchniony modem LDA zapragnąłęm przekręcić trzpień o jakieś 30 stopni - rozkręciłem a tu ...... olej !!!! :shock: nie mogłem oderwać membrany od dekielka tak olej ją zassał - już sam nie wiem co i jak z tym autem - na co wskazuje ten olej w LDA ???
Wyczyściłem to wszystko na ładnie - pozniżej zdjęcia jak to wygląda po przejechaniu 10km po czyszczeniu ( dla sprawdzenia osiągów po modzie - WOW byłem pod wrażeniem !!! ale wróciłem do ustawień pierwotnych ze względu na dymienie )
I jeszcze zdjęcie uszczelnienia odejścia od kolektora do turbiny zrobionego przez 'fachowca'
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Akurat w tym przypadku fachowiec wykonał swoją robotę prawidłowo lecz nie estetycznie. To kolanko montuje się na silikon i docisk.
Odma to bolączka tego silnika - uwolnij ją, inaczej turbo będzie zasysać opary spod pokrywy zaworów.
Co do metalicznego dźwięku przy pracy silnika to zawory klepią o gniazda zaworowe. Piszesz, że zawory nowe ale prowadnice pewnie stare oraz nic nie wspominasz, czy gniazda zaworowe zostały odpowiednio obrobione pod nowe zawory. Jeździć można
A co do Twojego problemu - albo pierścienie (sprawdź sobie kompresje) albo uszczelka pod głowicą źle założona i kompresja wali w któryś kanał olejowy. Oleju w dolocie masz strasznie dużo!
Odma to bolączka tego silnika - uwolnij ją, inaczej turbo będzie zasysać opary spod pokrywy zaworów.
Co do metalicznego dźwięku przy pracy silnika to zawory klepią o gniazda zaworowe. Piszesz, że zawory nowe ale prowadnice pewnie stare oraz nic nie wspominasz, czy gniazda zaworowe zostały odpowiednio obrobione pod nowe zawory. Jeździć można
A co do Twojego problemu - albo pierścienie (sprawdź sobie kompresje) albo uszczelka pod głowicą źle założona i kompresja wali w któryś kanał olejowy. Oleju w dolocie masz strasznie dużo!
-
- Forum Audi 80
- Posty: 28
- Rejestracja: 19 sie 2010, 12:24
niestety nie posiadam żadnych informacji co dokładnie mechanik zrobił przy zaworach - ojciec zakomunikował że wymienione i tyle ( podobnie było z pytaniem jaki olej tam wlał - usłyszałem "... CASTROL " i tyle, pytam jaki - rozłożył ręce ) ... coś czuję że na pytania skierowane do wykonawcy usłyszę tylko " Panie, wszysko wymienione i zrobione na cacy - jak dla siebie " tylko ile w tym prawdy ???
- miałem dziś zrobic wolną odmę ale czasu i materiałów zabrakło, swoją drogą rozważam też Catch Tank'a
- co do kompresji, uszczelki itd to chciałbym wybrać się do kogoś kompetentnego i stąd moja prośba o ewentualne namiary na kogoś z okolic stolicy - ew. białegostoku bo mam dokładnię tą samą odległość - chciałbym żeby rzucił okiem co jest do zrobienia, przeregulował pompę bo wątpię by była korygowana po wymianie wtrysków i rozrządu ( nie pisząc o historycznych regulacjach mego ojca który lubił tam łapki włożyć a pojęcia nie miał o tym bladego )
- miałem dziś zrobic wolną odmę ale czasu i materiałów zabrakło, swoją drogą rozważam też Catch Tank'a
- co do kompresji, uszczelki itd to chciałbym wybrać się do kogoś kompetentnego i stąd moja prośba o ewentualne namiary na kogoś z okolic stolicy - ew. białegostoku bo mam dokładnię tą samą odległość - chciałbym żeby rzucił okiem co jest do zrobienia, przeregulował pompę bo wątpię by była korygowana po wymianie wtrysków i rozrządu ( nie pisząc o historycznych regulacjach mego ojca który lubił tam łapki włożyć a pojęcia nie miał o tym bladego )