Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 2.0 ABT] Modyfikacje - projekt hybrydy ABT+ABK

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
rudson28
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 08 lis 2009, 13:39

Post autor: rudson28 » 10 sie 2010, 11:47

Aż miło patrzeć na postępy <piwo>

Awatar użytkownika
krisss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 304
Rejestracja: 17 cze 2009, 20:13
Lokalizacja: Świdnica DSW

Post autor: krisss » 13 sie 2010, 23:30

przeczytałem cały temacik, i urodziło się takie pytanie - Czy ja jeżdze w takim razie 90-konnym ABK ? Historia taka... oryginalnie miałem ABK pod maską. ABK zdechło - obrociło panewke... zrezygnowałem z reanimacji. Kupiłem w dobrym stnie blok od ABT (tłoki, wał no i sam blok), do tego dołożyłem moją głowicę no i cały osprzęt od ABK czyli chlodniczki oleju i takie tam duperele... i pytanie brzmii: mam 90 czy 115 kunia? o_O

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 13 sie 2010, 23:33

Cos z przedzialu 90-100, poczules spadek mocy ?

Awatar użytkownika
krisss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 304
Rejestracja: 17 cze 2009, 20:13
Lokalizacja: Świdnica DSW

Post autor: krisss » 14 sie 2010, 00:24

PI7er pisze:Cos z przedzialu 90-100, poczules spadek mocy ?

no właśnie ...nie poczułem - sprawdzałem przy tej przekładce obydwa bloki.. tłoki były identyczne - głowice nei wiem, bo nei kupowalem tej głowicy od ABT tylko sam dół... mierzyłem kompresje po tej prekłądce... około 13 kg/cm^2. Autko śmiga 195km/h bez zadnego problemu, przyspiesza do setki w jakieś 11...11,5 sekundy. no wiec jak to jest z tymi różnicami?

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 14 sie 2010, 09:23

To moze to jednak blok od ABK ? tloki sie wyraznie roznia miedzy soba. Masz jeszcze numery na bloku ?

Awatar użytkownika
krisss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 304
Rejestracja: 17 cze 2009, 20:13
Lokalizacja: Świdnica DSW

Post autor: krisss » 14 sie 2010, 10:43

na bloku wybite jest ABT i nr silnika. tłoki hmm... może na oko nie zauważyłem że tłoki się różnią, bo dokladnie suwmiarką ich nei mierzyłem - poprostu przyjalem ze dół tych silnikow jest identy 8-) zny a roznia sie tylko głowicą... a tu psikus. Więc... skoro mam stopien sprezania teraz z ABT a wtrysk z ABK hehe to pewnie mam cos miedzy 90 a 115 :p. kurde...szkoda:(

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 14 sie 2010, 11:17

musisz stanac na kresce z jakims zywym ABK i sie sprawdzic...

A co bylo ze starym blokiem ze zmieniales ?

Awatar użytkownika
krisss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 304
Rejestracja: 17 cze 2009, 20:13
Lokalizacja: Świdnica DSW

Post autor: krisss » 14 sie 2010, 11:33

w starym bloku coś stukało... stukało przy neutralnym gazie. Domyslilem sie ze panewke ktoras wytłukło...mialem zrzucić miske zmienic panewki i jechac szczesliwie dalej, ale okazało sie ze na 4 cylindrze obróciło korbowodową, na trzecim ostro przytarta była (luzy wyczuwalne reką). Akurat na szrocie u mnie w mieście pojawiła się ładniutka audi z ABT pod maską po strzale... 180 tys przebiegu od dziadka. za 300 zł wyrwałem z niej blok, i włożyłem do siebie i jezdze do tej pory :)

Awatar użytkownika
!StaSiu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 22 cze 2009, 14:41
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: !StaSiu » 14 sie 2010, 22:52

PI7er pisze:musisz stanac na kresce z jakims zywym ABK i sie sprawdzic...
Nie tak do końca. Bo może być pare czynników które mogą przymulać jak jedno tak i drugie auto. Po za tym umiejętności kierowcy też się liczą i to w bardzo dużym stopniu. Po za tym koła też stawiają duży opór. Najprościej byłoby zajechać na hamownie stracić stówę, a mieć pewność ile faktycznie jest koni ;-)

Awatar użytkownika
rudson28
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 08 lis 2009, 13:39

Post autor: rudson28 » 20 sie 2010, 10:11

Temat trochę się zmienił. ale jak cały projekt ?

Awatar użytkownika
jacekku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 331
Rejestracja: 17 gru 2009, 11:00
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: jacekku » 20 sie 2010, 12:06

Wracając do tematu, nie twierdze ze ten zabieg nic nie da, ale wątpie by aż 30KM.

Awatar użytkownika
rudson28
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 08 lis 2009, 13:39

Re: [ABT]Tuning mechaniczny czyli projekt hybrydy ABT+ACE/AB

Post autor: rudson28 » 22 sie 2010, 10:19

PI7er pisze:
http://www.grabowski.com.pl/stopien_sprezania.htm

Wg wzoru po podniesieniu stopnia sprezania do wartosci z ABK pownnismy uzyskac moc ok 112KM. Gdy podniesiemy stopien do 11 powinnismy uzyskac moc ok 122KM. Oczywiscie to wszystko to teoria i mozna wziasc na to lekka poprawke...
przeczytaj post od początku, to tylko teoria....

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 22 sie 2010, 21:26

Ja szacuje przedzial 100-110KM.

Projekt w miescu, brak kasy, trzeba kupic graty i sprzeglo, we wrzesniu powinno byc juz wszystko na miejscu w aucie.

paprykarz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 15 mar 2010, 12:02
Lokalizacja: zach pomorskie

Post autor: paprykarz » 26 sie 2010, 21:33

nie obraź się ale kup większy motor,będzie prościej,takie przeróbki zawsze kończą się niczym,wiem coś na ten temat sam to przerabiałem i ekonomia zwyciężyła ;-)

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 26 sie 2010, 21:46

Tak, lepiej kolejnego 1z wgrać nowy program itd.

Jakby wszyscy myśleli w ten sposób że lepiej kupić coś większego to byłoby bardzo źle. Niektórym może sprawia przyjemność rzeźba w takim ABT. Ludzie jakos tuningują konkretnie nawet 1,3 zamiast bawić sie w SWAP.

Bo to nazywa się pasją.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl