[b4 2.0 ABT] Modyfikacje - projekt hybrydy ABT+ABK
przeczytałem cały temacik, i urodziło się takie pytanie - Czy ja jeżdze w takim razie 90-konnym ABK ? Historia taka... oryginalnie miałem ABK pod maską. ABK zdechło - obrociło panewke... zrezygnowałem z reanimacji. Kupiłem w dobrym stnie blok od ABT (tłoki, wał no i sam blok), do tego dołożyłem moją głowicę no i cały osprzęt od ABK czyli chlodniczki oleju i takie tam duperele... i pytanie brzmii: mam 90 czy 115 kunia? o_O
PI7er pisze:Cos z przedzialu 90-100, poczules spadek mocy ?
no właśnie ...nie poczułem - sprawdzałem przy tej przekładce obydwa bloki.. tłoki były identyczne - głowice nei wiem, bo nei kupowalem tej głowicy od ABT tylko sam dół... mierzyłem kompresje po tej prekłądce... około 13 kg/cm^2. Autko śmiga 195km/h bez zadnego problemu, przyspiesza do setki w jakieś 11...11,5 sekundy. no wiec jak to jest z tymi różnicami?
na bloku wybite jest ABT i nr silnika. tłoki hmm... może na oko nie zauważyłem że tłoki się różnią, bo dokladnie suwmiarką ich nei mierzyłem - poprostu przyjalem ze dół tych silnikow jest identy 8-) zny a roznia sie tylko głowicą... a tu psikus. Więc... skoro mam stopien sprezania teraz z ABT a wtrysk z ABK hehe to pewnie mam cos miedzy 90 a 115 :p. kurde...szkoda:(
w starym bloku coś stukało... stukało przy neutralnym gazie. Domyslilem sie ze panewke ktoras wytłukło...mialem zrzucić miske zmienic panewki i jechac szczesliwie dalej, ale okazało sie ze na 4 cylindrze obróciło korbowodową, na trzecim ostro przytarta była (luzy wyczuwalne reką). Akurat na szrocie u mnie w mieście pojawiła się ładniutka audi z ABT pod maską po strzale... 180 tys przebiegu od dziadka. za 300 zł wyrwałem z niej blok, i włożyłem do siebie i jezdze do tej pory
Nie tak do końca. Bo może być pare czynników które mogą przymulać jak jedno tak i drugie auto. Po za tym umiejętności kierowcy też się liczą i to w bardzo dużym stopniu. Po za tym koła też stawiają duży opór. Najprościej byłoby zajechać na hamownie stracić stówę, a mieć pewność ile faktycznie jest koniPI7er pisze:musisz stanac na kresce z jakims zywym ABK i sie sprawdzic...
Re: [ABT]Tuning mechaniczny czyli projekt hybrydy ABT+ACE/AB
przeczytaj post od początku, to tylko teoria....PI7er pisze:
http://www.grabowski.com.pl/stopien_sprezania.htm
Wg wzoru po podniesieniu stopnia sprezania do wartosci z ABK pownnismy uzyskac moc ok 112KM. Gdy podniesiemy stopien do 11 powinnismy uzyskac moc ok 122KM. Oczywiscie to wszystko to teoria i mozna wziasc na to lekka poprawke...