[B4 ALL] Wymiana zaworu rozprężnego(dławika) klimatyzacji
- tokarka606
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
- Lokalizacja: ZKO
[B4 ALL] Wymiana zaworu rozprężnego(dławika) klimatyzacji
Witam.
Rozwiązując krok po kroku problem niskiej wydajności klimatyzacji w swoim autku zmuszony byłem do wymiany w/w zaworu.
A oto instruktarz jak to zrobić.
1.Udać się do zakładu/serwisu klimatyzacji i usunąć czynnik chłodzący z układu.
2.Wyjąc akumulator.Ukazuje się taki oto widok:
zaznaczoną śrubę wykręcamy imbusem 8mm.Wysuwamy przewody i już mamy dostęp do dławika,który znajduje się w dolnym kanale
3.Za pomocą szczypiec wyciągamy dławik na zewnątrz
A tak wygląda zabity na amen zawór rozprężny:
Zawór dostępny w sklepach Inter Cars lub w ASO.Przy zakupie należy zwrócić uwagę na numer na dławiku ponieważ określa on średnice wewnętrzną rurki zaworu.
Nie zapominamy oczywiście o założeniu nowych oringów.
Pozdro
Rozwiązując krok po kroku problem niskiej wydajności klimatyzacji w swoim autku zmuszony byłem do wymiany w/w zaworu.
A oto instruktarz jak to zrobić.
1.Udać się do zakładu/serwisu klimatyzacji i usunąć czynnik chłodzący z układu.
2.Wyjąc akumulator.Ukazuje się taki oto widok:
zaznaczoną śrubę wykręcamy imbusem 8mm.Wysuwamy przewody i już mamy dostęp do dławika,który znajduje się w dolnym kanale
3.Za pomocą szczypiec wyciągamy dławik na zewnątrz
A tak wygląda zabity na amen zawór rozprężny:
Zawór dostępny w sklepach Inter Cars lub w ASO.Przy zakupie należy zwrócić uwagę na numer na dławiku ponieważ określa on średnice wewnętrzną rurki zaworu.
Nie zapominamy oczywiście o założeniu nowych oringów.
Pozdro
- tokarka606
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
- Lokalizacja: ZKO
- tokarka606
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
- Lokalizacja: ZKO
- tokarka606
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
- Lokalizacja: ZKO
a mam takie pytanie bo coś niedawno mi się skopało z klima niedawno ja nabijałem jakieś 3 tyg klima jest szczelna. po napełnieniu chodziła pięknie i nagle przestała zauwazylem jeden feler ze teraz po załączeniu cały czas syczy w kabinie wcześnie było słychać to tylko przez chwile nie wiem czy nie jest to wina tego zaworu
- tokarka606
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
- Lokalizacja: ZKO
- tokarka606
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
- Lokalizacja: ZKO
Tokarka606 mam dla ciebie złą wiadomość. Taka zapchana dysza jest oznaką zużytego kompresora. Teflon którym są pokryte tłoczki w kompresorze starł się pod wpływem eksploatacji i krąży sobie po układzie. Jeśli z tym brudem były opiłki metalu to już powoli przygotowuj pieniążki na płukanie wszystkich rurek, wymianę filtra osuszacza oraz kompresora. Jeśli nie było opiłek to polecam dać więcej oleju do układu i za jakiś czas przepłukać samą dyszę benzyną ekstrakcyjną. Wtedy jest szansa ze jeszcze trochę pochodzi klimatyzacja.
- tokarka606
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
- Lokalizacja: ZKO
Od 3 lat pracuję w warsztacie który naprawia klimatyzacje a nie w którym napełniają a jak nie chodzi to rozkładają ręce. Wiem co mówię. Układ powinien być wypłukany a osuszacz wymieniony. Ten syf który krąży w układzie zapycha filtr co powoduje wzrost ciśnienia i nadmierne zużycie kompresora. Oprócz tego jak wróci do kompresora to działa jak pasta ścierna i szlifuje uszczelnienie pomiędzy tłokami a korpusem.
- tokarka606
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
- Lokalizacja: ZKO