Kolego wpisz sobie w zwykłym google słowo "torsen" i poczytaj co o nim i o jego odmianach pisze choćby wikipedia, nie mówiąc już o niemieckich stronkach.
A jak to jest dla Ciebie zbyt skomplikowane to tu masz link: http://pl.wikipedia.org/wiki/TorSen
Owszem, jest to układ samoblokujący, ale nie w tym znaczeniu w którym Ty myślisz. To, że mówi się, że jest samoblokujący, to nie znaczy, że działa na tej samej zasadzie co wciśnięcie guzika blokady w zwykłym dyferencjale. I z pewnością przenosi inne momenty w zależności od przyczepności i obciążenia. Gdyby działał tak samo jak zwykły układ, to po co go montować skoro jest bardziej skomplikowany i awaryjny? Ma swoje wady i zalety i na pewno nie można go porównać do zwykłego ukł różnicowego.
Żeby kogoś oskarżać o niewiedzę trzeba najpierw samemu mieć trochę pojęcia o czym się pisze.
[b4 ACE Q] Wymiana opon tylko na jednej osi w Quattro
NIe musze nic wpisywać i nie bede teraz dokładnie opisywał budowy i działania Torsena.
1. niechce mi sie
2. można sobie poczytać
3.radze ci to zrobić
Torsen ma troche wiecej zalet dla zwyklego użytkownika i w sumie jest najlepszym mechanicznym mechanizmem rożnicowym rozdzielajacym moment pomiedzy koła , osie.
Ja niestety troch wżyciu już rozebralem skrzyń i od 12 lat jeżdze tylko Quattrówkami.
Więc nie pisz że nie mam pojecia bo mogłbyś sie wielce zdziwić.
PS. jeżeli wiedze brałeś z wikipedi to nieumiesz czytać i nie wiesz o czym czytasz.
Dopiero w nowym S5 jest torsen ktorejś tam generacji dodatkowo wspomagany ukladem sprzegła wielo płytkowego.
1. niechce mi sie
2. można sobie poczytać
3.radze ci to zrobić
Torsen ma troche wiecej zalet dla zwyklego użytkownika i w sumie jest najlepszym mechanicznym mechanizmem rożnicowym rozdzielajacym moment pomiedzy koła , osie.
Ja niestety troch wżyciu już rozebralem skrzyń i od 12 lat jeżdze tylko Quattrówkami.
Więc nie pisz że nie mam pojecia bo mogłbyś sie wielce zdziwić.
PS. jeżeli wiedze brałeś z wikipedi to nieumiesz czytać i nie wiesz o czym czytasz.
Dopiero w nowym S5 jest torsen ktorejś tam generacji dodatkowo wspomagany ukladem sprzegła wielo płytkowego.
Najpierw pytasz gdzie w torsenie są elementy cierne, a później piszesz, że jednak w S5 są. - Gwarantuję, że tego typu układ jest w wielu innych modelach, nie tylko Audi.
Potem piszesz, że przeniesie tyle samo momentu co zwykły ukł. różnicowy, a później, że "jest najlepszym mechanicznym mechanizmem różnicowym rozdzielającym moment między koła, osie"
To dopiero podważa Twoją wiedzę, albo świadczy o braku czytania ze zrozumieniem.
To, że rozebrałeś parę skrzyń, które nie wiadomo czy złożyłeś, nie czyni Cię królem szpery.
Radzę spojrzeć na torsena nie tylko z perspektywy Audi, bo wiele innych marek stosuje ten układ z ciekawymi, a odmiennymi rozwiązaniami technicznymi.
Dalszą dyskusję uważam za bezcelową i nie zamierzam odpowiadać na bezpodstawne zarzuty.
Potem piszesz, że przeniesie tyle samo momentu co zwykły ukł. różnicowy, a później, że "jest najlepszym mechanicznym mechanizmem różnicowym rozdzielającym moment między koła, osie"
To dopiero podważa Twoją wiedzę, albo świadczy o braku czytania ze zrozumieniem.
To, że rozebrałeś parę skrzyń, które nie wiadomo czy złożyłeś, nie czyni Cię królem szpery.
Radzę spojrzeć na torsena nie tylko z perspektywy Audi, bo wiele innych marek stosuje ten układ z ciekawymi, a odmiennymi rozwiązaniami technicznymi.
Dalszą dyskusję uważam za bezcelową i nie zamierzam odpowiadać na bezpodstawne zarzuty.