[b3 1.8] Projekt Kompressor i inne modyfikacje - foto
Ogólnie wszystko ok. Projekt pionierski i ciekawy ale mam wątpliwość do jednej rzeczy. Mianowicie nie jest to pewne czy przyspieszenie rzeczywiście utrzymuje się na poziomie 9s. do 100km/h, ponieważ miałem kilkanaście audi b3 i w większości przekłamywał licznik nawet do 20km/h, także trzeba by sprawdzić na nawi.
Kolego GerB3 nie wiem jak wygląda u mnie wykres momentu do mocy, ale mógł ulec zmianie, trzeba by to na hamowni zbadać.
Kolego Jarewa najpierw dobrze pomyśl zanim coś napiszesz. Co miało znaczyć to ''FAKE'' ? Filmik nie jest dobrej jakości, ale chyba nie to miało być głównym celem. Pisałem przecież wcześniej, że zrobię dobry filmik jak będę miał doładowanie 0,3 bara a wrzuciłem ten filmik, ponieważ koledzy chcieli zobaczyć jakiś filmik z jazdy to go wrzuciłem. Z czym użytkownik vision miał rację ? Pisał że nie zobaczycie filmiku z jazdy .
Można by zrobić na jednym reduktorze, ale wtedy radziłbym zamontować gaźnik jednokomorowy. U mnie jest takie rozwiązanie, ponieważ drugi reduktor mam odłączany i przy delikatnej jeździe mało pali
Kolego Jarewa najpierw dobrze pomyśl zanim coś napiszesz. Co miało znaczyć to ''FAKE'' ? Filmik nie jest dobrej jakości, ale chyba nie to miało być głównym celem. Pisałem przecież wcześniej, że zrobię dobry filmik jak będę miał doładowanie 0,3 bara a wrzuciłem ten filmik, ponieważ koledzy chcieli zobaczyć jakiś filmik z jazdy to go wrzuciłem. Z czym użytkownik vision miał rację ? Pisał że nie zobaczycie filmiku z jazdy .
Można by zrobić na jednym reduktorze, ale wtedy radziłbym zamontować gaźnik jednokomorowy. U mnie jest takie rozwiązanie, ponieważ drugi reduktor mam odłączany i przy delikatnej jeździe mało pali
Mi się osobiście podoba, zrobił coś innego zeszedł do 9s a inni odrazu, że jakiś fake i w ogóle. Wchodząc w ten temat myślałem, że ktoś marzy by zrobić auto z kompresorem, a tu wchodze i zaskoczony jestem, że to nie temat z kimś ze słomianym zapałem. turbofin, ja twoją prace bardzo szanuje, bo osiągnełeś coś sam, trzymam kciuki i czekam na zwiększenie ciśnienia.
Turbturbofin, nie zastanawiales sie nad przeróbka gażnika na nadcisnieniowy wiem ze gazniki od polonezów duzych fiatów można było modyfikowac były specjalne kity do takich przeróbek
Od kilku dni mysle zainspirowany twoja przeróbka wlasnie nad pewna modyfikcja mianowicie:
Gaznik nadcisnieniowy z lanci lub jakiegos peugota do tego turbo od 1,6 problem jest w tym ze turbiny od dezeli zwykle przeladowuja silnik
pytanie jest jedno czy warto wkladac tyle kasy w uturbianie takich silników czy nielepiej dołozyc i zrobic pelnego swapa na np 1,8 T lub nowe 1,6 16V
Od kilku dni mysle zainspirowany twoja przeróbka wlasnie nad pewna modyfikcja mianowicie:
Gaznik nadcisnieniowy z lanci lub jakiegos peugota do tego turbo od 1,6 problem jest w tym ze turbiny od dezeli zwykle przeladowuja silnik
pytanie jest jedno czy warto wkladac tyle kasy w uturbianie takich silników czy nielepiej dołozyc i zrobic pelnego swapa na np 1,8 T lub nowe 1,6 16V
Sprawdzałem z kilkoma audi i licznik nie przekłamuje.
Jeżdżę na oponach 195/60 R14
Nie wiem czy by to było dobre rozwiązanie przerabiać gaźnik podciśnieniowy na nadciśnieniowy, nie będę miał gwarancji, że to będzie w 100% szczelne. Auto chodzi głownie na gazie i zasilanie gazem musi być przed kompresorem. Praktycznie nic mi to nie da a zmieni się to, że przepustnica będzie między kolektorem ssącym a kompresorem i w układzie będzie cały czas doładowanie. Obecnie jadąc ze stałą prędkością tego doładowania nie ma ( jest podciśnienie ) bo jest ono ograniczane przez przepustnicę zamontowaną przed kompresorem. Natomiast przy przyspieszaniu poprzez pedał gazu możemy regulować sobie doładowanie na jakim ma auto przyspieszać.
Można by jeszcze pokombinować z gazem, kupić reduktor nadciśnieniowy z kompensacją do turbo i podłączyć go tuż przy kolektorze ssącym, tylko jest jedno ale czy to będzie dobrze chodziło ? Można by pokombinować myślę,że jak by to wypaliło to byłoby to dobre rozwiązanie. Ja akurat zamontowałem taki gaźnik, ponieważ wcześniej miałem go zamontowanego( nie było jeszcze doładowania ) i dwa reduktory gazu i taki układ sie dobrze sprawował. Auto już po takich modach zyskało dużo na osiągach.
[ Dodano: 2010-08-23, 13:43 ]
A oto zdjęcia kokpitu
Jeżdżę na oponach 195/60 R14
Nie wiem czy by to było dobre rozwiązanie przerabiać gaźnik podciśnieniowy na nadciśnieniowy, nie będę miał gwarancji, że to będzie w 100% szczelne. Auto chodzi głownie na gazie i zasilanie gazem musi być przed kompresorem. Praktycznie nic mi to nie da a zmieni się to, że przepustnica będzie między kolektorem ssącym a kompresorem i w układzie będzie cały czas doładowanie. Obecnie jadąc ze stałą prędkością tego doładowania nie ma ( jest podciśnienie ) bo jest ono ograniczane przez przepustnicę zamontowaną przed kompresorem. Natomiast przy przyspieszaniu poprzez pedał gazu możemy regulować sobie doładowanie na jakim ma auto przyspieszać.
Można by jeszcze pokombinować z gazem, kupić reduktor nadciśnieniowy z kompensacją do turbo i podłączyć go tuż przy kolektorze ssącym, tylko jest jedno ale czy to będzie dobrze chodziło ? Można by pokombinować myślę,że jak by to wypaliło to byłoby to dobre rozwiązanie. Ja akurat zamontowałem taki gaźnik, ponieważ wcześniej miałem go zamontowanego( nie było jeszcze doładowania ) i dwa reduktory gazu i taki układ sie dobrze sprawował. Auto już po takich modach zyskało dużo na osiągach.
[ Dodano: 2010-08-23, 13:43 ]
A oto zdjęcia kokpitu
Kolego licznik mu na pewno nie przekłamuje w każdym audi 80 b3 z skrzynią pięcio biegową .Na piątym biegu przy 2000obr/min powinna być prędkość tak 85 trzy km więcej lub mniej w moim audi tak jest u niego też tak jest i u innych kumpli tez tak jest więc chyba raczej licznik nie przekłamuje
Nie obraź się kolego ale KAŻDY licznik w każdym aucie pokazuje więcej niż faktycznie jedziemy.
W A80 na seryjnych oponach zawyża prędkość o jakieś 8-10km/h.
Seryjny rozmiar koła w B3 to 175/70T14, natomiast kolega ma założone opony o rozmiarze 195/60R14 ich obwody to kolejno 1886.2mm dla serii i 1859.1mm dla opon kolegi.
Różnica w obwodzie jest co daje nam jeszcze większy błąd licznika (suma sumarum) Im mniejsze koło licznik pokazuje więcej.
Nie mniej jednak auto zbiera się lepiej od serii i może ciut lepiej od mojego.
Nie obraź się kolego ale KAŻDY licznik w każdym aucie pokazuje więcej niż faktycznie jedziemy.
W A80 na seryjnych oponach zawyża prędkość o jakieś 8-10km/h.
Seryjny rozmiar koła w B3 to 175/70T14, natomiast kolega ma założone opony o rozmiarze 195/60R14 ich obwody to kolejno 1886.2mm dla serii i 1859.1mm dla opon kolegi.
Różnica w obwodzie jest co daje nam jeszcze większy błąd licznika (suma sumarum) Im mniejsze koło licznik pokazuje więcej.
Nie mniej jednak auto zbiera się lepiej od serii i może ciut lepiej od mojego.
Ostatnio zmieniony 21 gru 2010, 04:50 przez Sebandi, łącznie zmieniany 1 raz.
Dzisiaj z ciekawosści zrobiłem test - 5600obr/min - 90km/h - myśle że spokojnie można dojść do 100km/h na dwójce ale czuć ze jest to trochę bezsensowne przynajmniej w przypadku w miare seryjnego silnika bo szybka zmiana na 3 daje takiego "kopa" na 100km/h, i w mojej opini jest to szybsze niż dokrecanie na 2ce.
Kolega ZUN z forum rajdy4x4 uturbil samuraia 1.3 na gazniku zasilanie gazowe, aktualnie sprzedaje auto, na kilku forach opisywal swoja przerobke, uzywal jednego reduktora z kompensacja...turbofin pisze:
Można by jeszcze pokombinować z gazem, kupić reduktor nadciśnieniowy z kompensacją do turbo i podłączyć go tuż przy kolektorze ssącym, tylko jest jedno ale czy to będzie dobrze chodziło ? Można by pokombinować myślę,że jak by to wypaliło to byłoby to dobre rozwiązanie. Ja akurat zamontowałem taki gaźnik, ponieważ wcześniej miałem go zamontowanego( nie było jeszcze doładowania ) i dwa reduktory gazu i taki układ sie dobrze sprawował. Auto już po takich modach zyskało dużo na osiągach.
http://allegro.pl/show_item.php?item=1185973674
Edit:
To Ci moze tez cos pomoze:
http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=5188
Takie luźne przemyślenie : jeżeli to auto zasilane gazem ma moim zdaniem w granicach 130KM to jaka przybliżoną moc miałby ten sam silnik na kompresorze zasilany benzyną ?. Zakładając podobną konstrukcje z małymi zmianami w dolocie.
I pytanie do autora: być może umknęło mi jak czytałem, ale jaki masz wałek rozrządu założony ? Seria czy coś ostrzejszego ? I jak wygląda sprawa z wydechem ?
I pytanie do autora: być może umknęło mi jak czytałem, ale jaki masz wałek rozrządu założony ? Seria czy coś ostrzejszego ? I jak wygląda sprawa z wydechem ?
Nie trzeba mielić żeby dobrze przyśpieszać <ok>
Tak ale przy takim strzelaniu jak kolega zademonstrował to faktycznie dziwna sprawa - u mnie koła 195/45R16 jak krece do 5500 zapiszczą jeszcze przy zmianie z 2 na 3 :roll:
Tak ale przy takim strzelaniu jak kolega zademonstrował to faktycznie dziwna sprawa - u mnie koła 195/45R16 jak krece do 5500 zapiszczą jeszcze przy zmianie z 2 na 3 :roll:
Ostatnio zmieniony 21 gru 2010, 04:55 przez Garo, łącznie zmieniany 2 razy.