Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 1.8] Projekt Kompressor i inne modyfikacje - foto

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 23 sie 2010, 22:12

To inaczej - miałem 195/50 15 barum bravuris mieliły pięknie tak jak trepek pisze nawet na dwójce przy mniejszym momencie niż mam teraz, teraz 175/70 fuldy i piszczy tylko czasami w zależnosci od rodzaju asfaltu- są o wiele bardziej przyczepne pomimo tego że są węższe.

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 23 sie 2010, 22:17

Garo pisze:Nie trzeba mielić żeby dobrze przyśpieszać <ok>
To po pierwsze, po za tym kolega który rusza na filmiku nie chciał widocznie zerwać i stać w miejscu tylko jak najbardziej efektywnie przyspieszyć.

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 24 sie 2010, 21:37

Kolego GerB3 odnośnie do przyspieszenia, nie mam wykresu momentu/mocy ale u mnie silnik równo ciągnie aż do 7000 obrotów. W seryjnym silniku od 5000 wzwyż silnik już wkręca sie wolniej, zauważyłem to jak nie miałem zamontowanego kompresora. Dzieje sie tak zapewne dlatego, iż silnik dostaje więcej powietrza, w seryjnym silniku dolot jest zawężony poprzez gaźnik albo wtrysk. Zauważmy, że bardzo wysoko kręcone ścigacze maja dosyć duże przeloty gaźników jak na swoją pojemność. Moc max = moment obrotowy x obroty silnika. Na pewno charakterystykę silnika wyznacza wałek rozrządu ale myślę, że dolot i wydech mają duże znaczenie.

Wałek jest seryjny, kolektor dolotowy jest polerowany, jeż jest ścięty, wydech jest na seryjnej średnicy, w pierwszym tłumiku zwężka jest rozbita do pełnej średnicy przelotu, drugi tłumik jest przelotowy to nie zmieniałem a ostatni założyłem niemiecki sportowy.

Nie bądźmy takimi optymistami pisałem że może mieć około 120 - 130 KM i raczej trzymałbym się tej dolnej granicy

[ Dodano: 2010-08-24, 21:44 ]
Kolega sagem ma racje na filmiku pokazałem Wam jak przyspiesza, gdybym chciał pokazać jak piszczy to bym zerwał i jakiś czas stałbym w miejscu a nie o to mi chodziło.

Koledzy ma może ktoś jakiś pomysł jak zamontować chlodniczkę oleju i od czego?

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 24 sie 2010, 22:24

Chłodniczkę od 1.6 TD wraz z podstawką filtra z dwoma wyjściami na przewody.

Awatar użytkownika
ryju
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 20 wrz 2009, 09:44
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: ryju » 24 sie 2010, 22:25

Wszystko zależy od gumy. Jak są miękkie to łatwo zapiszczą np zimówki. Fulda to raczej twarda opona może dlatego. GerB3, Nie zgodzę się z Tobą. Sam mam te oponki na przodzie a na tyle nankangi na profilu 55 i bez porównania z oponami 175... Miałem i fuldy i continentale o takiej szerokości. Zresztą to logiczne. Im szersza tym lepiej się trzyma. Pozdr! ;-)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 24 sie 2010, 23:31

trepek pisze:Chłodniczkę od 1.6 TD wraz z podstawką filtra z dwoma wyjściami na przewody.
Pomysł dobry, ale czy kolega dostanie coś takiego? Raczej to chyba ciężki temat. Chyba że gdzieś na szrocie będzie stał jakiś SB - ostatnio widziałem takiego. Łza w oku się zakręciła :roll:

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 25 sie 2010, 04:19

Ale czy podstawka będzie pasowała do mojego JV ? Zamontować chłodniczkę chłodzoną powietrzem czy płynem ?

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 25 sie 2010, 16:57

ryju - nie sprecyzowałem, że chodziło mi o przyspieszenie, przynajmniej ja tak to odczuwam u siebie. Wiadomo że jeżeli chodzi o przyczepność w zakrętach czy pewność prowadzenia to nie ma porównania 175 do 195 na korzyść 195 oczywiście. Pozdro :-D

Awatar użytkownika
ryju
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 20 wrz 2009, 09:44
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: ryju » 25 sie 2010, 17:10

A to mów od razu że o przyśpieszenie. Wiadomo im węższa guma tym mniejszy opór i auto szybciej przyśpiesza <ok> Już sie rozumiemy! 8-)

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 25 sie 2010, 20:21

turbofin pisze:Ale czy podstawka będzie pasowała do mojego JV ? Zamontować chłodniczkę chłodzoną powietrzem czy płynem ?
W rozwiązaniu, które Ci poleciłem, podstawka filtra oleju zawiera termostat, który otwiera obieg oleju przez dodatkową chłodniczkę. Chłodniczka tak pi razy oko 20x20cm montowana u mnie przed przednim lewym kołem. Podstawka powinna pasować, ponieważ sama w sobie praktycznie nie różni się grubością od tej z benzyny.
W 1.9TD/TDI była chłodniczka oleju zespolona z podstawką filtra oleju i ta podstawka jest już grubsza. Jaką ma grubość to nie wiem bo ja te podstawki tylko na zdjęciach widziałem :mrgreen:

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 25 sie 2010, 20:25

ryju pisze:Wszystko zależy od gumy. Jak są miękkie to łatwo zapiszczą np zimówki. Fulda to raczej twarda opona może dlatego. GerB3, Nie zgodzę się z Tobą. Sam mam te oponki na przodzie a na tyle nankangi na profilu 55 i bez porównania z oponami 175... Miałem i fuldy i continentale o takiej szerokości. Zresztą to logiczne. Im szersza tym lepiej się trzyma. Pozdr! ;-)

Kolego, z tym to ja się akurat nie zgodzę, chociaż teoretycznie tak powinno być, ale na wlasnej skórze przekonałem się ze tak nie jest, bo na oponach dunlop 205 letnich auto piszczy mi dużo dłużej niż na zimowym goodyear, czemu tak jest nie wiem, zimowa też 205.

Awatar użytkownika
ryju
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 20 wrz 2009, 09:44
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: ryju » 25 sie 2010, 22:51

Bo masz AEB+ jak byś miał AEB to by nie piszczało! :-P

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 26 sie 2010, 21:43

trepek pisze:
Podstawka powinna pasować, ponieważ sama w sobie praktycznie nie różni się grubością od tej z benzyny.

O jaką grubość chodzi? Interesuje mnie czy ta podstawka będzie pasowała pod względem rozstawu śrub i wyprofilowania obudowy stykającej sie z blokiem silnika. Jeśli byś mógł to byłbym wdzięczny za zdjęcie podstawki w miejscu stykania sie z blokiem to wtedy bym się orientował czy będzie pasowała.

Sebandi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 258
Rejestracja: 22 lut 2010, 18:25
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: Sebandi » 27 sie 2010, 20:37

Koledzy kumpel zmienił dzisiaj właśnie te kółko i doładowanie wzrosło do 0.3 bara i jest spora różnica naprawdę teraz idzie te audi

Hamann
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 26 sty 2010, 16:47

Post autor: Hamann » 27 sie 2010, 23:28

no to czekamy na filmik :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl