[b3 1.8] Projekt Kompressor i inne modyfikacje - foto
Kolego GerB3 odnośnie do przyspieszenia, nie mam wykresu momentu/mocy ale u mnie silnik równo ciągnie aż do 7000 obrotów. W seryjnym silniku od 5000 wzwyż silnik już wkręca sie wolniej, zauważyłem to jak nie miałem zamontowanego kompresora. Dzieje sie tak zapewne dlatego, iż silnik dostaje więcej powietrza, w seryjnym silniku dolot jest zawężony poprzez gaźnik albo wtrysk. Zauważmy, że bardzo wysoko kręcone ścigacze maja dosyć duże przeloty gaźników jak na swoją pojemność. Moc max = moment obrotowy x obroty silnika. Na pewno charakterystykę silnika wyznacza wałek rozrządu ale myślę, że dolot i wydech mają duże znaczenie.
Wałek jest seryjny, kolektor dolotowy jest polerowany, jeż jest ścięty, wydech jest na seryjnej średnicy, w pierwszym tłumiku zwężka jest rozbita do pełnej średnicy przelotu, drugi tłumik jest przelotowy to nie zmieniałem a ostatni założyłem niemiecki sportowy.
Nie bądźmy takimi optymistami pisałem że może mieć około 120 - 130 KM i raczej trzymałbym się tej dolnej granicy
[ Dodano: 2010-08-24, 21:44 ]
Kolega sagem ma racje na filmiku pokazałem Wam jak przyspiesza, gdybym chciał pokazać jak piszczy to bym zerwał i jakiś czas stałbym w miejscu a nie o to mi chodziło.
Koledzy ma może ktoś jakiś pomysł jak zamontować chlodniczkę oleju i od czego?
Wałek jest seryjny, kolektor dolotowy jest polerowany, jeż jest ścięty, wydech jest na seryjnej średnicy, w pierwszym tłumiku zwężka jest rozbita do pełnej średnicy przelotu, drugi tłumik jest przelotowy to nie zmieniałem a ostatni założyłem niemiecki sportowy.
Nie bądźmy takimi optymistami pisałem że może mieć około 120 - 130 KM i raczej trzymałbym się tej dolnej granicy
[ Dodano: 2010-08-24, 21:44 ]
Kolega sagem ma racje na filmiku pokazałem Wam jak przyspiesza, gdybym chciał pokazać jak piszczy to bym zerwał i jakiś czas stałbym w miejscu a nie o to mi chodziło.
Koledzy ma może ktoś jakiś pomysł jak zamontować chlodniczkę oleju i od czego?
Wszystko zależy od gumy. Jak są miękkie to łatwo zapiszczą np zimówki. Fulda to raczej twarda opona może dlatego. GerB3, Nie zgodzę się z Tobą. Sam mam te oponki na przodzie a na tyle nankangi na profilu 55 i bez porównania z oponami 175... Miałem i fuldy i continentale o takiej szerokości. Zresztą to logiczne. Im szersza tym lepiej się trzyma. Pozdr!
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
W rozwiązaniu, które Ci poleciłem, podstawka filtra oleju zawiera termostat, który otwiera obieg oleju przez dodatkową chłodniczkę. Chłodniczka tak pi razy oko 20x20cm montowana u mnie przed przednim lewym kołem. Podstawka powinna pasować, ponieważ sama w sobie praktycznie nie różni się grubością od tej z benzyny.turbofin pisze:Ale czy podstawka będzie pasowała do mojego JV ? Zamontować chłodniczkę chłodzoną powietrzem czy płynem ?
W 1.9TD/TDI była chłodniczka oleju zespolona z podstawką filtra oleju i ta podstawka jest już grubsza. Jaką ma grubość to nie wiem bo ja te podstawki tylko na zdjęciach widziałem :mrgreen:
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
ryju pisze:Wszystko zależy od gumy. Jak są miękkie to łatwo zapiszczą np zimówki. Fulda to raczej twarda opona może dlatego. GerB3, Nie zgodzę się z Tobą. Sam mam te oponki na przodzie a na tyle nankangi na profilu 55 i bez porównania z oponami 175... Miałem i fuldy i continentale o takiej szerokości. Zresztą to logiczne. Im szersza tym lepiej się trzyma. Pozdr!
Kolego, z tym to ja się akurat nie zgodzę, chociaż teoretycznie tak powinno być, ale na wlasnej skórze przekonałem się ze tak nie jest, bo na oponach dunlop 205 letnich auto piszczy mi dużo dłużej niż na zimowym goodyear, czemu tak jest nie wiem, zimowa też 205.
trepek pisze:
Podstawka powinna pasować, ponieważ sama w sobie praktycznie nie różni się grubością od tej z benzyny.
O jaką grubość chodzi? Interesuje mnie czy ta podstawka będzie pasowała pod względem rozstawu śrub i wyprofilowania obudowy stykającej sie z blokiem silnika. Jeśli byś mógł to byłbym wdzięczny za zdjęcie podstawki w miejscu stykania sie z blokiem to wtedy bym się orientował czy będzie pasowała.