[1.9TDI 1Z] Filtr Paliwa
[1.9TDI 1Z] Filtr Paliwa
Panowie mam pytanie, co ile km powinno wymieniać się filtr paliwa??? ja swój wymieniłem w tamtym miesiącu z powodu pęcherzów powietrza w przewodach idących do pompy. Razem z filtrem do wymiany poszły wszystkie wężyki przy filtrze wraz z opaskami i oringiem pod podgrzewaczem paliwa. Po wymianie filtra wszystko było ok do dzisiejszego dnia. W przewodach pojawiły się bańki powietrza a auto podczas jazdy przy delikatnym dodawaniu gazu strasznie szarpie. Przewód który dochodzi z baku do filtra wymieniłem na bezbarwny i widzę ze ropa z baku do filtra dochodzi bez powietrza, natomiast z filtra do pompy jest już z powietrzem. Dodam tylko ze na nowym filtrze zrobiłem 3 tys km i szarpanie powróciło. Zauważyłem również że ropa cofa się z filtra do baku. Nastawnik wyeliminowałem poprzez odpięcie kostki od licznika (94, pierburg). Czy waszym zdaniem filtr paliwa powinno wymieniać sie co 2-gi miesiąc albo co 3 tys km???
już sam nie wiem, w innych wątkach przeczytałem ze w tym podgrzewaczy trzeba wymienić oring i to zrobiłem, przez 3 tyś km było dobrze, nawet jednego bąbla powietrza nie było a dzisiaj zauważyłem ze powietrze idzie do pompy jak głupie. Zastanawiam się czy nie lepiej będzie zastosować zwykły filtr z wejściem i wyjściem bez zbędnych podgrzewaczy.
Filtr dokręcam w następujący sposób, wkręcam go w imadło smaruje uszczelkę ropą i wkręcam głowiczkę z podgrzewaczem. gwarantuję Ci ze filtr jest dokręcony z należytym momentem, nie wiem jak mocno powinien być dokręcony filtr, zrobiłem to mocno, ale z wyczuciem.Trudno chyba będę musiał wymieniać filtr co drugi miesiąc
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Gdzieś ci musi łapać powietrze ,nie ma innej możliwości .No chyba że lejesz jakieś mocno brudne paliwo ,i filtr ci sie tak szybko zabił ,choć to raczej mało prawdopodobnezupens pisze:Filtr dokręcam w następujący sposób, wkręcam go w imadło smaruje uszczelkę ropą i wkręcam głowiczkę z podgrzewaczem. gwarantuję Ci ze filtr jest dokręcony z należytym momentem, nie wiem jak mocno powinien być dokręcony filtr, zrobiłem to mocno, ale z wyczuciem.Trudno chyba będę musiał wymieniać filtr co drugi miesiąc
Ostatnio zmieniony 25 sie 2010, 19:24 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
niech ktos sie wypowie bo u mnie wystepuje ten sam problem tylko nie zawsze i to jest zaleta:) zacina sie raz przy 3 tyś na jakiś czas...
bo mozna zastapic od a6 c4 co wy o tym myslicie? http://allegro.pl/filtr-bosch-paliwa-2- ... 07362.html
a propo daje troche zaworek zwrotny razem z filtrem http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bf6 ... 21193.html
bo mozna zastapic od a6 c4 co wy o tym myslicie? http://allegro.pl/filtr-bosch-paliwa-2- ... 07362.html
a propo daje troche zaworek zwrotny razem z filtrem http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bf6 ... 21193.html
Ostatnio zmieniony 26 sie 2010, 08:21 przez levis1991, łącznie zmieniany 1 raz.
nie mam już pomysłów, przed wymianą miałem powietrze więc wymieniłem wszystko i cieszyłem się bo powietrze znikło a szarpanie ustało. Zrobiłem 3 tys, km i problem ponownie wrócił. Dzisiaj dla pewności podokręcałem wszystkie opaski, które i tak były dobrze sciśnięte. Problem musi tkwić gdzieś w filtrze i tej cholernej głowicy z podgrzewaczem bo z baku przychodzi bez powietrza. Skoro wszystko jest szczelne to ja już nie mam pomysłów skąd te powietrze, przecież filtr w swojej budowie nie ma nic skomplikowanego. Rope co prawda leję z kanistrów ale z pewnego źródła i przez lejek z naprawde gęstym sitem.
Jeżeli chodzi o wężyki przelewowe to wymieniałem sukcesywnie tylko te które mi pekały lub robiły się parchate. Myślisz że poprzez wężyki przelewowe układ mi się zapowietrza??? Wina tych węży wyjaśniała by problem powietrza na powrocie a u mnie powietrze jest na wyjściu z filtra. Ale dziękuje za podpowiedz, jutro obadam stan wężyków przelewowych.
pompa jest sucha tak samo jak i nastawnik, do tej pory wszystko było ok, dzisiaj zaczął mi szarpać podczas jazdy w trasie jak da mu się buta w podłogę to jedzie tak jak trzeba, palił też od strzała dzisiaj po postoju 8 godzinnym załapał za 3 obrotem, zobaczę jak jutro z rana zaskoczy. Moim zdaniem wina leży gdzieś przy filtrze bo z stamtąd widzę powietrze w przewodach, jak nie znajdę żadnego rozwiązania to najwyżej zastosuje zwykły filtr wejście- wyjście bez podgrzewacza tylko nie chciałbym z niego rezygnować bo chyba ktoś go po coś wymyślił i pewnie w zimę jak i nie tylko spełnia jakąś rolę.
Kolego miałem tak samo - wiesz co jest winowajcą? Najczęściej element o którym zapominamy - na dole filtra wkręcany czujnik wody w paliwie- ten z wtyczką. Każdy nowy filtr ma w tym miejscu doklejoną uszczelkę nówkę - natomiast przy wymianie filtra mało kto zwraca uwagę, że przy tym czujniku też jest wgnieciona stara uszczelka - ja miałem tak zakręciłem wszystko - około 6 tys. km miałem spokój a pozniej szarpanie przez 2 dni az w koncu zgasł tyle było powietrza - szukałem grzebałęm - filtr na stół - rozbieram wszystko a tam się okazało, że mimo iż wszystko skręcone na maksa- łącznie z tym czujnikiem to dosłownie tylko pękła stara wgniecona prawie niewidoczna uszczelka na nim i tamtędy ciągnął lewe powietrze - wyjąłem ją - zostawiłem tylko tą co była przyklejona od dołu do filtra i jak ręką odjął. Ostatnio znajomy miał ten sam problem i też to było powodem. Sprawdz to kolego i daj znać czy pomogło. PS> Ja filtr zmieniam co 30tys. i nigdy nie było problemu z tym - tyle że 30 tys to dla mnie 8 miesięcy okolo.