Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 TDI] Zgasł podczas jazdy i kaplica

ODPOWIEDZ
Crasher
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 14 lip 2010, 15:32
Lokalizacja: Śląsk

[B4 TDI] Zgasł podczas jazdy i kaplica

Post autor: Crasher » 26 sie 2010, 09:06

Witam, podczas wyjazdu na wakacyjny wypad, na szczęści nie daleko od domu moja 80-tka zgasła i do dzisiaj nie gada.
Sprawdziłem Vagiem błędy i był tylko 00741 - monitoring pozycji pedału hamulca, który po skasowaniu nie powrócił. Sprawdziłem zaworek odcinający -działa i jest na nim prąd oraz wymieniony czujnik hamulca, tez jest ok. Pasek rozrządu jest na swoim miejscu, ale paliwo na wtryski nie jest podawane, tylko podczas kręcenia zasysane i wraca powrotem. Koncza mi się pomysły co mogę jeszcze sprawdzić, dodam, ze niekiedy podczas jazdy mrugała mi kontrolka świec, która gasła po wciśnięciu hamulca. Ma ktoś z szanownego grona jakieś sugestie, czyżby padł nastawnik?

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 26 sie 2010, 09:33

Sprawdz zawór reg konta i poczatku wtrysku.

ptaak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 27 lip 2009, 22:45
Lokalizacja: Żary

Post autor: ptaak » 26 sie 2010, 09:50

Crasher, ja sugeruję sprawdzić wiązki przewodów idące do nastawnika. Jeśli wiązki są ok, rozrząd jest ok, zaworek odcinający działa a pompa nie podaje paliwa na wtryski to ja obstawiam nastawnik. Pozdr.

Awatar użytkownika
matrock
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 178
Rejestracja: 08 kwie 2008, 19:36
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: matrock » 26 sie 2010, 10:47

a zobacz czy dochodza zasilania na sterowmik silnika. u znajomego wypalilo diode w sterowniku i niemogli odpalic samochodu, posprawdzam wszystkie zasilania i autko smiga jak wsciekle

Crasher
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 14 lip 2010, 15:32
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Crasher » 26 sie 2010, 12:12

VAG się komunikuje, więc sterownik silnika raczej oki. Nie mam schematów, więc za bardzo nie wiem gdzie mierzyć prądy. Też opstawiam nastawnik. Silnik pochodzi z auta po strzale w lewą stronę , więc nie daleko nastawnika. Od przekładki minęło 2000km do obecnego stanu. Więc może to jakaś usterka z opóźnionym czasem ujawnienia?

Awatar użytkownika
matrock
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 178
Rejestracja: 08 kwie 2008, 19:36
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: matrock » 26 sie 2010, 12:17

a jaki ten nastawnik posiadasz ?? z gornym odplywem ???

Crasher
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 14 lip 2010, 15:32
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Crasher » 26 sie 2010, 18:17

Tak, jest z górnym odpływem.

Awatar użytkownika
matrock
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 178
Rejestracja: 08 kwie 2008, 19:36
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: matrock » 26 sie 2010, 20:43

ja tez teraz walcze z tym nastawnikiem, doczytalem sie ze nastawnik od bmw mozna zalozyc ale jeszcze czekam na odpowiedz dokladnie ktory

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 26 sie 2010, 21:44

matrock pisze:doczytalem sie ze nastawnik od bmw mozna zalozyc ale jeszcze czekam na odpowiedz dokladnie ktory
Oj chłopaki ,leniuszki z was ,ale poszukałem za was ;-) ,wystarczy wpisać na stronie głównej allegro :nastawnik i proszę bardzo <ok> http://allegro.pl/nastawnik-dawki-paliw ... 62876.html http://allegro.pl/nastawnik-dawki-paliw ... 46810.html nowe używane ,jak kto woli .Ja za taką kasę ile śpiewają za nowy bym na pewno nie ładował się w potencjometryczny zabytek tylko zakupił przepływke pierburga za ok.100zł ,kompa za ok 150zł , wiązkę do kompa z wtyczką i tyle .Reszta to dzień lub dwa rzeżbienia i wszystko śmiga na osprzecie pierburga .Wtedy większa możliwość diagnozy silnika i osprzetu vagiem ,dostępna kupa części zamiennych z nowszych aut .A na boschu nie dość że diagnoza w zasadzie żadna to i przepływka nie do dostania i nastawniki do niczego :-/ ogólnie porażka jak coś nie domaga

Crasher
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 14 lip 2010, 15:32
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Crasher » 27 sie 2010, 00:27

A konkretniej to co by trzeba wymienić aby zrezygnować z boscha i od jakiego silnika szukać tego osprzętu?

[ Dodano: 2010-08-28, 00:05 ]
Witam ponownie i kilka pytań z tej okazji, źle zrozumiałem górny odpływ, u mnie nie jest w pokrywie tylko za nią patrząc od czoła bryczki. Trafiła mi się pompa z nastawnikiem od automatu, czy przy mojej manualnej skrzyni to to samo czy nastawnik ma inne ustawienia od kompa silnika który jest skojarzony z kompem skrzyni automatycznej? I drugie pytanko widziałem na złomie pompę z nastawnikiem też na okrągłą wtyczkę z 7-mioma pinami w renault 1.9. ma ktoś doświadczenia czy to podejdzie? A i jeszcze jedno jak można sprawdzić czy to rzeczywiście nastawnik jest wadliwy? Z góry dziękuję za pomoc, zbliża się wrzesień i żona nie będzie miała czy odwozić dzieci.

[ Dodano: 2010-10-12, 10:43 ]
Problem rozwiązany , przyczyną był pasek ,pompa przeskoczyła o dwa zęby, po tym jak kawałek odłamanego plastiku z górej obudwy wpadł pod osłonę dolną paska. Po wymianie na nowy i ustawieniu rozrządu zagadał od strzała. Pozdrawiam Artur

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl