[B4] czasowe oświetlenie wnętrza - pytanko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 56
- Rejestracja: 08 cze 2007, 21:45
[B4] czasowe oświetlenie wnętrza - pytanko
Witam wszystkich, mam do znawców pytanie, otóż w mojej audicy jest czasowe oświetlenie wnętrza , tzn. po zamknięciu drzwi lampki palą się przez jakiś czas lub do momentu zamknięcia zamka ewentualnie odpaleniu silnika w związku z tym czy istnieje możliwość w jakiś prosty sposób obejścia tego aby tak jak w niektórych samochodach lampki te gasły ad razu bez zwłoki czasowej? Jeżeli jest taka możliwość to jak to zrobić?
Ostatnio zmieniony 08 lip 2007, 17:43 przez Filodendron, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 56
- Rejestracja: 08 cze 2007, 21:45
-
- Forum Audi 80
- Posty: 56
- Rejestracja: 08 cze 2007, 21:45
- Doc
- Administrator
- Posty: 4644
- Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Kontakt:
Wie.Filodendron pisze:wie ktoś może
Lampą steruje pompa którą macie w kufrze ( a dokladnie timer w nią wbudowany ). Pompa zamka pneumatycznego.
Jeśli się mylę, chetnie poczytam naprostowanie.
Teorie ta wysnułem walcząć z zepsutą pompką c-zamka w swojej b4.
Czasowe opoznienie jest stosowane w nowych samochodach. Wstarych byle jakich typu fiat 125p lampa gasła natychmiast, wiec moim zdaniem zrobienie natychmiastowego gasniecia byloby kalectwem
Wlazisz do auta, zamykasz drzwi i lampa gasnie i nie masz czasu na rozejrzenie sie po aucie, wlozenia kluczyka czy cokolwiek.
Podobnie wychodząc gasnie natychmiast i nie masz czasu na zobaczenie czy nic nie zostawiles, czy zamki sie zamknęły itd.
jest sposób na ominięcie pompki do centralnego zamka
do lampki oswietlającej dochodzą 3 przewody:
stały plus
stała masa (gdy włączysz w pozycję I to zwiera masę i plusa i wtedy świecie lampka)
masa po otwarciu drzwi (ale sterowana pompką)
Rozwiązanie jest banalne. Musisz odłączyć przewód masowy (przy otwarciu drzwi) i doprowadzić przewód, na którym masa pojawia pojawia się dokładnie wtedy, gdy któreś drzwi są otwarte. Skąd wziąć taki przewód? Albo dostajesz się do każdego włącznika drzwiowego oddzielnie, wstawiasz diody i wyprowadzasz jedne kabel (z masą, więc diody muszą być skierowane w drugą stronę), ewentualnie z przewodów masowych od czujników drzwiowych: brązowo-niebieskiego i brązowo-białego znajdujące się w 3-y polowym złączu konektorowym pod tablicą rozdzielczą po lewej stronie, albo odszukujesz przewód który steruje +12V przy otwartych drzwiach - zakładałeś alarm, to wiesz pewnie gdzie jest, ja dokładnie nie pamiętam. Stosujesz przekaźnik, zamieniając sygnał + na -.
I taką masę podłączasz do lampki.
Poza tym, nigdy nie słyszałem, żeby lampka gasła po wrzuceniu biegu??? Lampka gaśnie albo po 25s po zatrzasnięciu drzwi, albo po zamknięciu drzwi (centralnym zamkiem), albo po włączeniu zapłonu, ewentualnie bodajże po 5 minutach od braku aktywności czujników drzwiowych przy otwartych drzwiach.
do lampki oswietlającej dochodzą 3 przewody:
stały plus
stała masa (gdy włączysz w pozycję I to zwiera masę i plusa i wtedy świecie lampka)
masa po otwarciu drzwi (ale sterowana pompką)
Rozwiązanie jest banalne. Musisz odłączyć przewód masowy (przy otwarciu drzwi) i doprowadzić przewód, na którym masa pojawia pojawia się dokładnie wtedy, gdy któreś drzwi są otwarte. Skąd wziąć taki przewód? Albo dostajesz się do każdego włącznika drzwiowego oddzielnie, wstawiasz diody i wyprowadzasz jedne kabel (z masą, więc diody muszą być skierowane w drugą stronę), ewentualnie z przewodów masowych od czujników drzwiowych: brązowo-niebieskiego i brązowo-białego znajdujące się w 3-y polowym złączu konektorowym pod tablicą rozdzielczą po lewej stronie, albo odszukujesz przewód który steruje +12V przy otwartych drzwiach - zakładałeś alarm, to wiesz pewnie gdzie jest, ja dokładnie nie pamiętam. Stosujesz przekaźnik, zamieniając sygnał + na -.
I taką masę podłączasz do lampki.
Poza tym, nigdy nie słyszałem, żeby lampka gasła po wrzuceniu biegu??? Lampka gaśnie albo po 25s po zatrzasnięciu drzwi, albo po zamknięciu drzwi (centralnym zamkiem), albo po włączeniu zapłonu, ewentualnie bodajże po 5 minutach od braku aktywności czujników drzwiowych przy otwartych drzwiach.
Miały, mój właśnie też tego nie ma, było w opcji :cry: . Sam tez chce to zrobic tak jak było w oryginale. Najlepiej by było wyrwać z jakiegoś autka na szrocie, ale to rzadki gadżet jest.ytresz pisze:To akurat też wiedziałem. Nie wiedziałemtylko, że w audi z tamtego okresu miało w serii czasowe opóźnienie gaszenia światła wewnętrznego. Dlatego wolałbym zrobić tak jak w oryginale.
edit: Dopiero teraz dopatrzyłem się ironii :mrgreen:
potrzeba przekaźnika i wiązki