[B3] zmiana tulejki w wahaczu
[B3] zmiana tulejki w wahaczu
ja mam jedna wybita lekko tulejke w dolnym wahaczu w przednim kole -dowiedzialam sie o tym na przegladzie, ambitny pan mi go nie podbil wiec musze ja zrobic. teraz jak pytam tych mechanikow to mowia, ze jednej tulejki sie nie wymienia, ze trzeba dwie inni , ze jedna mozna- to juz pomine moge i dwie wymienic. ale teraz znow mi inny stwierdzil ( bo szukam w jakich cenach to robia:) okropne rozbieznosci w nich maja), ze po wymianie jej musze ustawiac zbieznosc kol , gdyz jak sie sciagnie wahacz zawsze sie tak robi. to moj pierwszy samochod:)
Ostatnio zmieniony 27 sie 2010, 23:21 przez anniXXX (usunięte), łącznie zmieniany 3 razy.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Mechanik który mówił ci że jednej się nie wymienia miał rację bo to bez sensu. Tak czy siak wahacz musisz wyjąć więc szkoda byłoby nie wymienić drugiej, tym bardziej że jak jedna poszła to pewnie i druga niedługo pójdzie. Co do firmy to tylko Lemforder (czy jakoś tak). Febi ponoć popsuło się ostatnio. Broń Boże kupować coś innego typu toprany, Hans Price i inne badziewia bo za pół roku będziesz robił te tuleje po raz kolejny. Uwierz mi, wiem co mówię. Co do zbieżności to dobrze byłoby ją zrobić.
PS: Popraw nazwę tematu stosując tagi.
PS: Popraw nazwę tematu stosując tagi.
Ostatnio zmieniony 28 sie 2010, 14:20 przez Motostacja pl, łącznie zmieniany 1 raz.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Po pierwsze Rafał to jest Ania <ok>Labiel pisze:bo za pół roku będziesz robił te tuleje po raz kolejny.
Po drugie wymień dwie tulejki w wahaczu bo jak będziesz miała wahacz na zewnątrz to najlepiej wymienić dwie.koszt tulejki ok 20zł np lemforder (ja za bardzo nie polecam tej firmy chodź większość ludzi świata poza nią nie widzi) najlepiej kupić coś dobrej firmy by na naszych pięknych dziurawych drogach trochę wytrzymało.koszt wymiany na moim terenie ok 30-40zł... Zbieżności nie trzeba robić ale tylko wtedy gdy wcześniej była robiona na nowych tulejkach bo jak była robiona zbieżność na tulejkach już lekko zużytych to jak wstawisz nowe to koło będzie bardziej sztywno siedziało i może być lekko zbieżność przestawiona...
To niestety nie jest takie proste gdyż jak wjeżdżasz na kanał to koleś wcześniej bierze dowód rejestracyjny.później jak coś jest nie tak to płacisz za przegląd a on ci pisze co masz wymienić i w jakim czasie.ten czas na naprawę i na kolejny przyjazd na przegląd wynosi chyba 2 tygodnie.jak się spóźnisz i nie przyjedziesz na przegląd w tym czasie to płacisz znów 98 zł za przegląd <ok> to wszytko jest tam napisane na tej kartce co koleś wystawia...rudson28 pisze:Albo porostu jedz do innej kontroli pojazdów zawsze jest możliwość że się nie przyczepi xd
Ostatnio zmieniony 28 sie 2010, 14:23 przez hudy, łącznie zmieniany 2 razy.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
No to właśnie jest dobra firma. Lepszej nie znam. Po za tym porównywałem samą budowę tulei lemfordera do innych słabszych firm. Powiem wam że różnica jest jak dzień do nocy. Gdy wymieniałem tuleje w swojej B3 z jednej strony miałem jakieś zwykłe, z drugiej miałem właśnie lemfordery - te lemfordery były jeszcze dobre, ale wymieniałem już komplet. W zwykłe tuleje wiertło wchodziło w gumę jak w masło. Z lemforderem było nieco problemu żeby je przewiercić a potem wbić środek.hudy pisze:koszt tulejki ok 20zł np lemforder (ja za bardzo nie polecam tej firmy chodź większość ludzi świata poza nią nie widzi) najlepiej kupić coś dobrej firmy
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
ja z własnego doświadczenia wiem że tulejki lemfordera na naszych drogach to takie samo badziewie jak inne firmy.na naszych drogach musiały by być chyba tuleje ze "stali" by wytrzymały jakiś dłuższy czas.ja wiem że lemforder to dobra firma ale u mnie wytrzymały niecałe 10 tys km i z prawej strony były całkowicie zerwane a z lewej były już tak naruszone że jak złapałem koło to się ruszało ok centymetr w przód i w tył. a tak jak mówię wymieniałem je w lutym tego roku... wiele osób poleca tez tulejki febiego a sam w sklepie miałem je w reku i zrobiłem może nie miarodajny test ale zawsze jakiś z tulejkami jakiejś mało znanej firmy.tulejki febiego uginały się pod naciskiem palców,były po prostu miękkie a te drugie były nie do ruszenia... znajomy natomiast założył tuleje poliuretanowe do golfa.po ok 30tys km żadnych oznak zużycia jednak cierpią na tym inne podzespoły gdyż np sworznie są już do wymiany <ok> ale na nasze drogi bdb tulejki...
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
hudy, może głupie pytanie, ale czy dokręcałeś wahacze już jak auto stało na kołach :?: To dosyć ważne bo dokręcając je na podniesionym aucie takie tuleje bardzo szybko się zrywają.
Co do mojego doświadczenia to u mnie wręcz przeciwnie. Po kupnie auta z lewej strony miałem lemfordery. Z prawej było założone już coś innego. Te z prawej siadły mi po jakiś czasie więc zmieniłem je na takie które sprzedali mi w sklepie (wtedy mało co jeszcze wiedziałem). Wytrzymały może jakieś 10tyś i znów było do zrobienia, natomiast stare po lewej stronie gdy wymieniałem już wszystkie tuleje nadal były w bardzo dobrym stanie.
Co do mojego doświadczenia to u mnie wręcz przeciwnie. Po kupnie auta z lewej strony miałem lemfordery. Z prawej było założone już coś innego. Te z prawej siadły mi po jakiś czasie więc zmieniłem je na takie które sprzedali mi w sklepie (wtedy mało co jeszcze wiedziałem). Wytrzymały może jakieś 10tyś i znów było do zrobienia, natomiast stare po lewej stronie gdy wymieniałem już wszystkie tuleje nadal były w bardzo dobrym stanie.
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
śruby oczywiście dociągałem jak samochód stał na kołach.wiem o co ci chodzi bo już to przerabiałem ze znajomym kilka lat temu.w golfie 3 którego wtedy miał dociągnęliśmy śruby jak samochód był podniesiony i po opuszczeniu tuleje się zerwały i cała operacja była do powtórzenia.jak to mówią człowiek uczy się na błędach <ok>Labiel pisze:może głupie pytanie, ale czy dokręcałeś wahacze już jak auto stało na kołach :?: To dosyć ważne bo dokręcając je na podniesionym aucie takie tuleje bardzo szybko się zrywają.