Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.6 PP] Jaki olej, LPG?

Wszystko co związane z LPG
Awatar użytkownika
ryju
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 20 wrz 2009, 09:44
Lokalizacja: Małopolska

[B3 1.6 PP] Jaki olej, LPG?

Post autor: ryju » 31 sie 2010, 16:34

Witam.

Zbliża się u mnie wymiana oleju. Zastanawiam się jaki olej powinienem zalać mając instalację LPG. Jaki specjalny do instalacji? Czy może zwykły?

Zastanawiam się jeszcze, 10w 40 czy 15w 40? Co będzie lepsze do tego silnika?

Z góry dzięki za odp.

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 31 sie 2010, 16:39

Wszystko zalezy od przebiegu i ogólnej kondycji silnika.
Najlepiej taki sam jak miałes wcześniej

Nie zaleca sie przeskakiwać np z 15W40 na 10W40
odwrotnie jest to możliwe

Jeśli masz spory przebieg, a silnik bierze olej to 15w40
jeśli przebieg spory a oleju nie bierze można zaryzykować jeszcze 10w40

Awatar użytkownika
ryju
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 20 wrz 2009, 09:44
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: ryju » 31 sie 2010, 16:43

Myślę, że auto ma przejechane ~ 200 tyś. Wcześniej brało mi troche oleju ale zrobiłem uszczelniacze i mu przeszło. Do tej pory jeździłem na Castrolu 10W 40 ale to było przed montażem instalacji. Wiem, że są specjalne oleje do LPG ale nie wiem na ile dobre...

Awatar użytkownika
Żelu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 736
Rejestracja: 09 lis 2009, 15:04
Lokalizacja: SR

Post autor: Żelu » 31 sie 2010, 18:19

widmo, oprócz 2 pierwszych linijek to same głupoty napisałeś. Jeżeli tak wyglądają Twoje wypowiedzi to już wiem skąd masz tyle postów :roll:

ryju, spokojnie lej 10w40, a jeżeli silnik w naprawdę dobrym stanie to ja bym zalał nawet 5w40 lub 5w50.

Oleje do lpg to chwyt reklamowy, nie zakrzątaj sobie nimi głowy. Lej dobry olej i jak Ci nie bierze to nic tylko się cieszyć ;-)

Kolego, uważaj proszę co piszesz i nie obrażaj innych na forum. To jest forum techniczne, a nie piaskownica i tu nikomu w ten sposób nie zaimponujesz.

Jeśli jeszcze nie zdążyłeś zapoznać się z regulaminem, to zrób to proszę. Nie jest to trudna lektura.
Ostatnio zmieniony 03 wrz 2010, 23:11 przez Żelu, łącznie zmieniany 2 razy.

krzysiek_b
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 145
Rejestracja: 18 mar 2010, 15:43
Lokalizacja: Żary

Post autor: krzysiek_b » 31 sie 2010, 19:32

Żelu pisze:widmo, oprócz 2 pierwszych linijek to same głupoty napisałeś. Jeżeli tak wyglądają Twoje wypowiedzi to już wiem skąd masz tyle postów :roll:

ryju, spokojnie lej 10w40, a jeżeli silnik w naprawdę dobrym stanie to ja bym zalał nawet 5w40 lub 5w50.

Oleje do lpg to chwyt reklamowy, nie zakrzątaj sobie nimi głowy. Lej dobry olej i jak Ci nie bierze to nic tylko się cieszyć ;-)
i wszystko w tym temacie
nie ma oleju do lpg itd (łącznie ze świecami, kablami itp)

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 31 sie 2010, 20:41

Żelu pisze:widmo, oprócz 2 pierwszych linijek to same głupoty napisałeś. Jeżeli tak wyglądają Twoje wypowiedzi to już wiem skąd masz tyle postów
Wytłumacz mi proszę czemu niby głupoty napisałem ?

Jeśli byś dobrze przeczytał pierwszy post autora to zauważyłbyś, że nie było wiadomo jaki był wcześniej olej wlany. nie było wzmianki o przebiegu i ogólnej kondycji silnika !
Więc domniemywanie, że piszę wg Ciebie głupoty jest bynamniej śmieszne.

Awatar użytkownika
ryju
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 20 wrz 2009, 09:44
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: ryju » 31 sie 2010, 21:02

OK rozumiem czyli tzw oleje LPG odpadają, a zaleje 10w 40. Więc jaki oprócz wymienionego Castrola? Wiem, że to już inny temat i pewnie było 100 razy ale pytam w odniesieniu do mojego silnika. :-)

Awatar użytkownika
kamilB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 01 lip 2007, 20:19
Lokalizacja: Brzozów

Post autor: kamilB4 » 31 sie 2010, 21:30

Mobil,castrol,GM ,albo Liqui Moly byle tylko był to 10w40

Awatar użytkownika
Żelu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 736
Rejestracja: 09 lis 2009, 15:04
Lokalizacja: SR

Post autor: Żelu » 31 sie 2010, 21:38

ryju, jeżeli używasz Magnateca 10w40 to spokojnie możesz dalej lać ten sam- jest to dobry olej. Choć ja bym zalał Motulem 10w40- jest jeszcze lepszy. Mobila 5w50 zostawię sobie do swojego samochodu ;-)

widmo, spieszę z wyjaśnieniami. Po pierwsze, bez krzty ironii, jeżeli jesteś taki drobiazgowy to "domniemanie" a nie
widmo pisze:domniemywanie
:roll:

Po drugie, abstrahując od stanu silnika kolegi, Twoje wywody na temat "niezalecania" lania półsyntetyku po mineralu są bezpodstawne i
widmo pisze:bynamniej śmieszne
:oops: Powtarzasz z pokolenia na pokolenie te same durne zasady a sam nie masz pojęcia jak to się ma w rzeczywistości. No bo jakbyś miał, to nie gadałbyś takich bzdur !

Po trzecie, skoro
widmo pisze:nie było wiadomo jaki był wcześniej olej wlany. nie było wzmianki o przebiegu i ogólnej kondycji silnika
to po co w ogóle zaczynasz powtarzanie głupot i zakładanie co kolega ma wlane, w jakim stanie jest silnik i ile oleju bierze :?: :roll: aaa i jeszcze gdzieś tam przebieg wcisłeś... tak jakby to miało kluczowe znaczenie, o ile w ogóle ma to znaczenie, przy doborze oleum do motoru :-/

Dalsze pytania proszę kierować via PW, chętnie odpowiem i wytłumaczę. Pozdrawiam autora oraz kolegę Krzyśka, który nie dał się omamić obiegowym mitom i trzyma poziom <ok>

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 31 sie 2010, 22:21

Żelu pisze:Twoje wywody na temat "niezalecania" lania półsyntetyku po mineralu są bezpodstawne i
Przeczytaj właściwości fizyko-chemiczne danych typów olei i dowiesz się czemu jest to nie zalecane.
Nie wiem ile pracujesz w zawodzie i czy wogóle pracujesz w zawodzie (chodzi o mechanika)
Ale skoro
Żelu pisze:to po co w ogóle zaczynasz powtarzanie głupot i zakładanie co kolega ma wlane, w jakim stanie jest silnik i ile oleju bierze aaa i jeszcze gdzieś tam przebieg wcisłeś... tak jakby to miało kluczowe znaczenie, o ile w ogóle ma to znaczenie, przy doborze oleum do motoru


Ogólny stan silnika ma bardzo duże znaczenie przy doborze odpowiedniego oleju.
Tu masz lekturę zwłaszcza wypowiedzi luk_OP_Q89
https://audi80.pl/allzmiana-oleju-z- ... t28777.htm

tutaj kolejna ciekawa dyskusja odnośnie olejów i ich klas oraz stanu silnika na dobór oleju https://audi80.pl/b4-23-zmiania-oleju-vt20511.htm

Bez obrazy, ale jeżeli sądzisz że ogólny stan silnika nie ma znaczenia przy doborze właściwego oleju to można by to porównać do takiej sytuacji:

Idziesz do lekarza. Mówisz, że boli Cię to czy tamto.
Lekarz Cię nie bada tylko przepisuje prochy.
Wszystko pięknie ładnie ...
Po tygodniu wracasz do lekarza, bo czujesz się gorzej.
Boli Cię jeszcze więcej rzeczy bo lekarz Cię nie przebadał czyli nie wiedział w jakiej jesteś ogólnie formie ...

Przykład niby głupi i banalny ale doskonale się odnosi do stanu silnika i zastosowania odpowiedniego oleju.

Awatar użytkownika
ciechan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 234
Rejestracja: 10 lut 2010, 08:09
Lokalizacja: M-c Podlaski/Lublin
Kontakt:

Post autor: ciechan » 31 sie 2010, 22:32

widmo, ja zmieniłem z 15w na półsyntetyk (najpierw Castrol a teraz Valvoline) i śmiga aż miło, przebieg ponad 300.000km

Bez podstaw napisałeś "Nie zaleca sie przeskakiwać np z 15W40 na 10W40" bo autor wątku nic nie pisał o kondycji silnika.

Awatar użytkownika
Żelu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 736
Rejestracja: 09 lis 2009, 15:04
Lokalizacja: SR

Post autor: Żelu » 31 sie 2010, 22:57

ciechan pisze:autor wątku nic nie pisał o kondycji silnika.
Oczywiście ale kolega tego nie rozumie. Sam zakłada co tam siedzi i sam doradza i odradza.
widmo pisze:jeżeli sądzisz że ogólny stan silnika nie ma znaczenia przy doborze właściwego oleju
gdzie to napisałem ? Bardzo nie lubię, kiedy ktoś mi wmawia coś, co nie miało miejsca... hmm ? :evil:

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 31 sie 2010, 23:20

Żelu pisze:dzie to napisałem ? Bardzo nie lubię, kiedy ktoś mi wmawia coś, co nie miało miejsca... hmm ?
proszę bardzo tutaj :
Żelu pisze:aaa i jeszcze gdzieś tam przebieg wcisłeś... tak jakby to miało kluczowe znaczenie, o ile w ogóle ma to znaczenie, przy doborze oleum do motoru
A przebieg dokładnie odzwierciedla ogólny stan i ewentualne zużycie części silnika.
Nie twierdzę ze 300.000 to trup a 150.000 jest cacy. Chcę tylko powiedzieć, że przebieg bardzo dużo mówi o silniku.



ciechan,
Napisałem, że zmiana oleju z minerala na semi jest nie zalecana. Dlaczego ?
Otóż olej półsyntetyczny to olej mineralny w ok 70% + w ok 30% olej syntetyczny (w zależności od producenta oleju)
Jeśli silnik dłuższy czas pracował na oleju mineralnym, mogły w nim powstać różne osady, nagary i szlamy (wynikają one z właściwości fizyko-chemicznych danego oleju) dlatego przeskakując na klasę wyżej czyli semi ryzykujemy, że część tych osadów i nagarów z minerala zostanie rozpuszczone i może (ale nie musi) to spowodować uszkodzenie silnika (np zatkane kanały olejowe, uszkodzenie hydropopychaczy etc)

Nie mówię, że takie coś się się stanie każdemu i że to jest reguła. Nie twierdzę że tak nie wolno, że to jest złe.
Napisałem tylko że jest to nie zalecane.

Awatar użytkownika
Żelu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 736
Rejestracja: 09 lis 2009, 15:04
Lokalizacja: SR

Post autor: Żelu » 01 wrz 2010, 00:43

Naprawdę nie mam już siły na Ciebie... Wg mnie stan silnika a przebieg to nie to samo. Łapiesz już ? A przebiegi jakie są na licznikach to chyba wszyscy wiemy, trzeba być nie wiem jak łatwowierny by sugerować się tym co jest na tablicy.
widmo pisze:Chcę tylko powiedzieć, że przebieg bardzo dużo mówi o silniku
Przebieg g***o mówi o silniku. Jedno auto może mieć realne 150 tys i żreć olej a drugie 300 tys i dalej latać na syntetyku i od wymiany do wymiany nie dolewać.

W następnej części już tylko się pogrążasz. Każdy olej, nawet najtańszy mineral z tesco ma dodatki myjące. Ale o tym mówi liczba TBN, pewnie o tym też nie słyszałeś. Każdy olej, niezależnie od tego czy to mineral czy syntetyk, czy ma 5w, 10w czy 20, ma określoną dla siebie liczbę TBN mówiącą o tym, jakie zdolności czyszczące ma olej.

I tak dla przykładu, niestety, albo i stety, obalając Twoją teorię, w gamie olejów np Castrol liczba TBN jest wyższa w przypadku oleju mineralnego 15w40 niż w przypadku półsyntetyka 10w40. Zdziwiony ? Oznacza to mniej więcej tyle, że w tym wypadku olej mineralny bardziej czyści silnik niż półsyntetyk.

I proszę Cię, jeżeli się nie znasz a masz zamiar powielać zasłyszane gdzieś brednie to lepiej daruj sobie nabijanie licznika. Dla mnie po prostu się ośmieszyłeś...

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 01 wrz 2010, 01:55

Żelu pisze:Naprawdę nie mam już siły na Ciebie
I Vice versa <ok>

Naprawdę nie wiem co pijesz ale ja tez chce :!:

Weź popracuj jako mechanik tyle co ja wtedy dowiesz się dużo odnośnie doboru oleju do silnika (biorąc pod uwagę jego stan)
Przebieg na liczniku mówi (w pewnym stopniu w jakiej kondycji jest silnik) do tego też trzeba wykonać szereg pomiarów zeby wiedzieć jak jest naprawdę.
zwykły pomiar kompresji powie bardzo dużo nie mówie juz o zużyciu oleju czy analizie spalin.
Żelu pisze:Przebieg g***o mówi o silniku. Jedno auto może mieć realne 150 tys i żreć olej a drugie 300 tys i dalej latać na syntetyku i od wymiany do wymiany nie dolewać.

W następnej części już tylko się pogrążasz. Każdy olej, nawet najtańszy mineral z tesco ma dodatki myjące. Ale o tym mówi liczba TBN, pewnie o tym też nie słyszałeś. Każdy olej, niezależnie od tego czy to mineral czy syntetyk, czy ma 5w, 10w czy 20, ma określoną dla siebie liczbę TBN mówiącą o tym, jakie zdolności czyszczące ma olej.

I tak dla przykładu, niestety, albo i stety, obalając Twoją teorię, w gamie olejów np Castrol liczba TBN jest wyższa w przypadku oleju mineralnego 15w40 niż w przypadku półsyntetyka 10w40. Zdziwiony ? Oznacza to mniej więcej tyle, że w tym wypadku olej mineralny bardziej czyści silnik niż półsyntetyk.

I proszę Cię, jeżeli się nie znasz a masz zamiar powielać zasłyszane gdzieś brednie to lepiej daruj sobie nabijanie licznika. Dla mnie po prostu się ośmieszyłeś...
Ale pamietaj że TBN to nie wszystko. weź pod uwagę resztę parametrów
temp plyniecia, krzepniecia, zapłonu, KOH, zawartosc siarki i reszta których jest mnóstwo

Bardzo proszę poczytaj trochę literatury fachowej, popracuj trochę jako mechanik.

chcesz kolejny przykład, że nie tylko ja uważam że zmiana olejów z klasy niższej na wyższą nie jest zalecana ?
Proszę bardzo bynajmnie nie ja to wyssałem z palca. Jedź do ASO i zapytaj

http://auto.dziennik.pl/artykuly/122023 ... ikowy.html
Żelu pisze:I proszę Cię, jeżeli się nie znasz a masz zamiar powielać zasłyszane gdzieś brednie to lepiej daruj sobie nabijanie licznika. Dla mnie po prostu się ośmieszyłeś...
Napisz proszę jaki masz staż, odbyte doświadczenie zawodowe oraz szkolenia i autoryzacje lub certyfikaty odnośnie wykonywanego zawodu a dopiero później oceniaj kogoś wypowiedzi i nie mów mi o ośmieszaniu.
Nabijanie licznika ? :lol: normalnie humor Ci dopisuje. Szczerze liczba postów które napisałem, FAQ odnośnie napraw lub wymiany które stworzyłem są dla mnie nie istotne. Piszę i dzielę się dostepną mi wiedzą i doświadczeniem z innymi.


Jak dla mnie temat uważam za zamknięty gdyż nie wnosi nic nowego do postu autora.
Proszę Administrację forum o zamkniecie tematu.

Zablokowany

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl