[B3 1.6 PP] Jaki olej, LPG?
[B3 1.6 PP] Jaki olej, LPG?
Witam.
Zbliża się u mnie wymiana oleju. Zastanawiam się jaki olej powinienem zalać mając instalację LPG. Jaki specjalny do instalacji? Czy może zwykły?
Zastanawiam się jeszcze, 10w 40 czy 15w 40? Co będzie lepsze do tego silnika?
Z góry dzięki za odp.
Zbliża się u mnie wymiana oleju. Zastanawiam się jaki olej powinienem zalać mając instalację LPG. Jaki specjalny do instalacji? Czy może zwykły?
Zastanawiam się jeszcze, 10w 40 czy 15w 40? Co będzie lepsze do tego silnika?
Z góry dzięki za odp.
widmo, oprócz 2 pierwszych linijek to same głupoty napisałeś. Jeżeli tak wyglądają Twoje wypowiedzi to już wiem skąd masz tyle postów :roll:
ryju, spokojnie lej 10w40, a jeżeli silnik w naprawdę dobrym stanie to ja bym zalał nawet 5w40 lub 5w50.
Oleje do lpg to chwyt reklamowy, nie zakrzątaj sobie nimi głowy. Lej dobry olej i jak Ci nie bierze to nic tylko się cieszyć
Kolego, uważaj proszę co piszesz i nie obrażaj innych na forum. To jest forum techniczne, a nie piaskownica i tu nikomu w ten sposób nie zaimponujesz.
Jeśli jeszcze nie zdążyłeś zapoznać się z regulaminem, to zrób to proszę. Nie jest to trudna lektura.
ryju, spokojnie lej 10w40, a jeżeli silnik w naprawdę dobrym stanie to ja bym zalał nawet 5w40 lub 5w50.
Oleje do lpg to chwyt reklamowy, nie zakrzątaj sobie nimi głowy. Lej dobry olej i jak Ci nie bierze to nic tylko się cieszyć
Kolego, uważaj proszę co piszesz i nie obrażaj innych na forum. To jest forum techniczne, a nie piaskownica i tu nikomu w ten sposób nie zaimponujesz.
Jeśli jeszcze nie zdążyłeś zapoznać się z regulaminem, to zrób to proszę. Nie jest to trudna lektura.
Ostatnio zmieniony 03 wrz 2010, 23:11 przez Żelu, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 145
- Rejestracja: 18 mar 2010, 15:43
- Lokalizacja: Żary
i wszystko w tym temacieŻelu pisze:widmo, oprócz 2 pierwszych linijek to same głupoty napisałeś. Jeżeli tak wyglądają Twoje wypowiedzi to już wiem skąd masz tyle postów :roll:
ryju, spokojnie lej 10w40, a jeżeli silnik w naprawdę dobrym stanie to ja bym zalał nawet 5w40 lub 5w50.
Oleje do lpg to chwyt reklamowy, nie zakrzątaj sobie nimi głowy. Lej dobry olej i jak Ci nie bierze to nic tylko się cieszyć
nie ma oleju do lpg itd (łącznie ze świecami, kablami itp)
Wytłumacz mi proszę czemu niby głupoty napisałem ?Żelu pisze:widmo, oprócz 2 pierwszych linijek to same głupoty napisałeś. Jeżeli tak wyglądają Twoje wypowiedzi to już wiem skąd masz tyle postów
Jeśli byś dobrze przeczytał pierwszy post autora to zauważyłbyś, że nie było wiadomo jaki był wcześniej olej wlany. nie było wzmianki o przebiegu i ogólnej kondycji silnika !
Więc domniemywanie, że piszę wg Ciebie głupoty jest bynamniej śmieszne.
ryju, jeżeli używasz Magnateca 10w40 to spokojnie możesz dalej lać ten sam- jest to dobry olej. Choć ja bym zalał Motulem 10w40- jest jeszcze lepszy. Mobila 5w50 zostawię sobie do swojego samochodu
widmo, spieszę z wyjaśnieniami. Po pierwsze, bez krzty ironii, jeżeli jesteś taki drobiazgowy to "domniemanie" a nie
Po drugie, abstrahując od stanu silnika kolegi, Twoje wywody na temat "niezalecania" lania półsyntetyku po mineralu są bezpodstawne i
Po trzecie, skoro
Dalsze pytania proszę kierować via PW, chętnie odpowiem i wytłumaczę. Pozdrawiam autora oraz kolegę Krzyśka, który nie dał się omamić obiegowym mitom i trzyma poziom <ok>
widmo, spieszę z wyjaśnieniami. Po pierwsze, bez krzty ironii, jeżeli jesteś taki drobiazgowy to "domniemanie" a nie
:roll:widmo pisze:domniemywanie
Po drugie, abstrahując od stanu silnika kolegi, Twoje wywody na temat "niezalecania" lania półsyntetyku po mineralu są bezpodstawne i
:oops: Powtarzasz z pokolenia na pokolenie te same durne zasady a sam nie masz pojęcia jak to się ma w rzeczywistości. No bo jakbyś miał, to nie gadałbyś takich bzdur !widmo pisze:bynamniej śmieszne
Po trzecie, skoro
to po co w ogóle zaczynasz powtarzanie głupot i zakładanie co kolega ma wlane, w jakim stanie jest silnik i ile oleju bierze :?: :roll: aaa i jeszcze gdzieś tam przebieg wcisłeś... tak jakby to miało kluczowe znaczenie, o ile w ogóle ma to znaczenie, przy doborze oleum do motoruwidmo pisze:nie było wiadomo jaki był wcześniej olej wlany. nie było wzmianki o przebiegu i ogólnej kondycji silnika
Dalsze pytania proszę kierować via PW, chętnie odpowiem i wytłumaczę. Pozdrawiam autora oraz kolegę Krzyśka, który nie dał się omamić obiegowym mitom i trzyma poziom <ok>
Przeczytaj właściwości fizyko-chemiczne danych typów olei i dowiesz się czemu jest to nie zalecane.Żelu pisze:Twoje wywody na temat "niezalecania" lania półsyntetyku po mineralu są bezpodstawne i
Nie wiem ile pracujesz w zawodzie i czy wogóle pracujesz w zawodzie (chodzi o mechanika)
Ale skoro
Żelu pisze:to po co w ogóle zaczynasz powtarzanie głupot i zakładanie co kolega ma wlane, w jakim stanie jest silnik i ile oleju bierze aaa i jeszcze gdzieś tam przebieg wcisłeś... tak jakby to miało kluczowe znaczenie, o ile w ogóle ma to znaczenie, przy doborze oleum do motoru
Ogólny stan silnika ma bardzo duże znaczenie przy doborze odpowiedniego oleju.
Tu masz lekturę zwłaszcza wypowiedzi luk_OP_Q89
https://audi80.pl/allzmiana-oleju-z- ... t28777.htm
tutaj kolejna ciekawa dyskusja odnośnie olejów i ich klas oraz stanu silnika na dobór oleju https://audi80.pl/b4-23-zmiania-oleju-vt20511.htm
Bez obrazy, ale jeżeli sądzisz że ogólny stan silnika nie ma znaczenia przy doborze właściwego oleju to można by to porównać do takiej sytuacji:
Idziesz do lekarza. Mówisz, że boli Cię to czy tamto.
Lekarz Cię nie bada tylko przepisuje prochy.
Wszystko pięknie ładnie ...
Po tygodniu wracasz do lekarza, bo czujesz się gorzej.
Boli Cię jeszcze więcej rzeczy bo lekarz Cię nie przebadał czyli nie wiedział w jakiej jesteś ogólnie formie ...
Przykład niby głupi i banalny ale doskonale się odnosi do stanu silnika i zastosowania odpowiedniego oleju.
Oczywiście ale kolega tego nie rozumie. Sam zakłada co tam siedzi i sam doradza i odradza.ciechan pisze:autor wątku nic nie pisał o kondycji silnika.
gdzie to napisałem ? Bardzo nie lubię, kiedy ktoś mi wmawia coś, co nie miało miejsca... hmm ? :evil:widmo pisze:jeżeli sądzisz że ogólny stan silnika nie ma znaczenia przy doborze właściwego oleju
proszę bardzo tutaj :Żelu pisze:dzie to napisałem ? Bardzo nie lubię, kiedy ktoś mi wmawia coś, co nie miało miejsca... hmm ?
A przebieg dokładnie odzwierciedla ogólny stan i ewentualne zużycie części silnika.Żelu pisze:aaa i jeszcze gdzieś tam przebieg wcisłeś... tak jakby to miało kluczowe znaczenie, o ile w ogóle ma to znaczenie, przy doborze oleum do motoru
Nie twierdzę ze 300.000 to trup a 150.000 jest cacy. Chcę tylko powiedzieć, że przebieg bardzo dużo mówi o silniku.
ciechan,
Napisałem, że zmiana oleju z minerala na semi jest nie zalecana. Dlaczego ?
Otóż olej półsyntetyczny to olej mineralny w ok 70% + w ok 30% olej syntetyczny (w zależności od producenta oleju)
Jeśli silnik dłuższy czas pracował na oleju mineralnym, mogły w nim powstać różne osady, nagary i szlamy (wynikają one z właściwości fizyko-chemicznych danego oleju) dlatego przeskakując na klasę wyżej czyli semi ryzykujemy, że część tych osadów i nagarów z minerala zostanie rozpuszczone i może (ale nie musi) to spowodować uszkodzenie silnika (np zatkane kanały olejowe, uszkodzenie hydropopychaczy etc)
Nie mówię, że takie coś się się stanie każdemu i że to jest reguła. Nie twierdzę że tak nie wolno, że to jest złe.
Napisałem tylko że jest to nie zalecane.
Naprawdę nie mam już siły na Ciebie... Wg mnie stan silnika a przebieg to nie to samo. Łapiesz już ? A przebiegi jakie są na licznikach to chyba wszyscy wiemy, trzeba być nie wiem jak łatwowierny by sugerować się tym co jest na tablicy.
W następnej części już tylko się pogrążasz. Każdy olej, nawet najtańszy mineral z tesco ma dodatki myjące. Ale o tym mówi liczba TBN, pewnie o tym też nie słyszałeś. Każdy olej, niezależnie od tego czy to mineral czy syntetyk, czy ma 5w, 10w czy 20, ma określoną dla siebie liczbę TBN mówiącą o tym, jakie zdolności czyszczące ma olej.
I tak dla przykładu, niestety, albo i stety, obalając Twoją teorię, w gamie olejów np Castrol liczba TBN jest wyższa w przypadku oleju mineralnego 15w40 niż w przypadku półsyntetyka 10w40. Zdziwiony ? Oznacza to mniej więcej tyle, że w tym wypadku olej mineralny bardziej czyści silnik niż półsyntetyk.
I proszę Cię, jeżeli się nie znasz a masz zamiar powielać zasłyszane gdzieś brednie to lepiej daruj sobie nabijanie licznika. Dla mnie po prostu się ośmieszyłeś...
Przebieg g***o mówi o silniku. Jedno auto może mieć realne 150 tys i żreć olej a drugie 300 tys i dalej latać na syntetyku i od wymiany do wymiany nie dolewać.widmo pisze:Chcę tylko powiedzieć, że przebieg bardzo dużo mówi o silniku
W następnej części już tylko się pogrążasz. Każdy olej, nawet najtańszy mineral z tesco ma dodatki myjące. Ale o tym mówi liczba TBN, pewnie o tym też nie słyszałeś. Każdy olej, niezależnie od tego czy to mineral czy syntetyk, czy ma 5w, 10w czy 20, ma określoną dla siebie liczbę TBN mówiącą o tym, jakie zdolności czyszczące ma olej.
I tak dla przykładu, niestety, albo i stety, obalając Twoją teorię, w gamie olejów np Castrol liczba TBN jest wyższa w przypadku oleju mineralnego 15w40 niż w przypadku półsyntetyka 10w40. Zdziwiony ? Oznacza to mniej więcej tyle, że w tym wypadku olej mineralny bardziej czyści silnik niż półsyntetyk.
I proszę Cię, jeżeli się nie znasz a masz zamiar powielać zasłyszane gdzieś brednie to lepiej daruj sobie nabijanie licznika. Dla mnie po prostu się ośmieszyłeś...
I Vice versa <ok>Żelu pisze:Naprawdę nie mam już siły na Ciebie
Naprawdę nie wiem co pijesz ale ja tez chce :!:
Weź popracuj jako mechanik tyle co ja wtedy dowiesz się dużo odnośnie doboru oleju do silnika (biorąc pod uwagę jego stan)
Przebieg na liczniku mówi (w pewnym stopniu w jakiej kondycji jest silnik) do tego też trzeba wykonać szereg pomiarów zeby wiedzieć jak jest naprawdę.
zwykły pomiar kompresji powie bardzo dużo nie mówie juz o zużyciu oleju czy analizie spalin.
Ale pamietaj że TBN to nie wszystko. weź pod uwagę resztę parametrówŻelu pisze:Przebieg g***o mówi o silniku. Jedno auto może mieć realne 150 tys i żreć olej a drugie 300 tys i dalej latać na syntetyku i od wymiany do wymiany nie dolewać.
W następnej części już tylko się pogrążasz. Każdy olej, nawet najtańszy mineral z tesco ma dodatki myjące. Ale o tym mówi liczba TBN, pewnie o tym też nie słyszałeś. Każdy olej, niezależnie od tego czy to mineral czy syntetyk, czy ma 5w, 10w czy 20, ma określoną dla siebie liczbę TBN mówiącą o tym, jakie zdolności czyszczące ma olej.
I tak dla przykładu, niestety, albo i stety, obalając Twoją teorię, w gamie olejów np Castrol liczba TBN jest wyższa w przypadku oleju mineralnego 15w40 niż w przypadku półsyntetyka 10w40. Zdziwiony ? Oznacza to mniej więcej tyle, że w tym wypadku olej mineralny bardziej czyści silnik niż półsyntetyk.
I proszę Cię, jeżeli się nie znasz a masz zamiar powielać zasłyszane gdzieś brednie to lepiej daruj sobie nabijanie licznika. Dla mnie po prostu się ośmieszyłeś...
temp plyniecia, krzepniecia, zapłonu, KOH, zawartosc siarki i reszta których jest mnóstwo
Bardzo proszę poczytaj trochę literatury fachowej, popracuj trochę jako mechanik.
chcesz kolejny przykład, że nie tylko ja uważam że zmiana olejów z klasy niższej na wyższą nie jest zalecana ?
Proszę bardzo bynajmnie nie ja to wyssałem z palca. Jedź do ASO i zapytaj
http://auto.dziennik.pl/artykuly/122023 ... ikowy.html
Napisz proszę jaki masz staż, odbyte doświadczenie zawodowe oraz szkolenia i autoryzacje lub certyfikaty odnośnie wykonywanego zawodu a dopiero później oceniaj kogoś wypowiedzi i nie mów mi o ośmieszaniu.Żelu pisze:I proszę Cię, jeżeli się nie znasz a masz zamiar powielać zasłyszane gdzieś brednie to lepiej daruj sobie nabijanie licznika. Dla mnie po prostu się ośmieszyłeś...
Nabijanie licznika ? :lol: normalnie humor Ci dopisuje. Szczerze liczba postów które napisałem, FAQ odnośnie napraw lub wymiany które stworzyłem są dla mnie nie istotne. Piszę i dzielę się dostepną mi wiedzą i doświadczeniem z innymi.
Jak dla mnie temat uważam za zamknięty gdyż nie wnosi nic nowego do postu autora.
Proszę Administrację forum o zamkniecie tematu.