Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1.9 TDI 1Z] zapowietrzony układ chłodzenia??

patryk891
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 13 sie 2008, 12:25
Lokalizacja: warszawa

[80 B4 1.9 TDI 1Z] zapowietrzony układ chłodzenia??

Post autor: patryk891 » 31 sie 2010, 22:27

Witam ponownie wszystkich moim kolejnym problemem jest z tego co mi sie wydaje zapowietrzony uklad ogrzewania pare miesiecy temu wyymienilem termostat a temperatura dalej szalala okazalo sie ze to czujnik temp. ten w chlodnicy po wymianie go plyn chłodniczy praktycznie ciagle ubywa niewiadomo gdzie bo nigdzie nie kapie temperatura niby jest dobrze ale po przejechaniu sie troche szybciej miedzy 130-140 odrazu rosnie do 100 a nawet wiecej stopni i przy maksymalne odtartej nagrzewnicy leci zimne powietrze dopiero po jakis 40 minutach jazdy zaczyna dmuchac cieple prosil bym o rady co to może byc.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 01 wrz 2010, 09:02

patryk891 pisze:ogrzewania pare miesiecy temu wyymienilem termostat a temperatura dalej szalala okazalo sie ze to czujnik temp. ten w chlodnicy
Ten w chłodnicy to czujnik wentylatorów a nie temperatury ,czujnik temp.dla wskażnika w liczniku jest w króćcu w głowicy
patryk891 pisze:po wymianie go plyn chłodniczy praktycznie ciagle ubywa niewiadomo gdzie bo nigdzie nie kapie
Nie kapie bo sączy się powoli i odparowuje ,sprawdż miejsca w których grzebałeś bo sączy sie zapewne tam
patryk891 pisze:temperatura niby jest dobrze ale po przejechaniu sie troche szybciej miedzy 130-140 odrazu rosnie do 100 a nawet wiecej stopni i przy maksymalne odtartej nagrzewnicy leci zimne powietrze dopiero po jakis 40 minutach jazdy zaczyna dmuchac cieple
No jak ubywa to normalne ,sprawdż sobie termostat ,bo jak się przycina to też będą się cuda działy,to że wymieniałeś nie znaczy że jest dobry ;-)

patryk891
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 13 sie 2008, 12:25
Lokalizacja: warszawa

Post autor: patryk891 » 01 wrz 2010, 23:00

tylko że temperatura szaleje i zimne powietrze dmucha i nie wiem za bardzo co to moze byc??
można odpowietrzyc jakos ten uklad ?

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 01 wrz 2010, 23:15

Układ się sam odpowietrza.
A nie wybija Ci płynu?

patryk891
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 13 sie 2008, 12:25
Lokalizacja: warszawa

Post autor: patryk891 » 01 wrz 2010, 23:23

no ja k jade spokojnie to temperatura jest w normi a jak troszke szynciej albo przeciagniecie na danym biegu to odrazu rosnie jak placek w piekarniku do 100 a nawet wiecej troche wybija korkiem, korek od zbiorniczka wyrownawczego zmienialem na nowy termostat tez i czujnik wentylatorow w chlodnicy ale jak mechanik ronil remont glowicy to powiedzial ze na komputerze jest blad i ze jest uszkodzony czujnik temperatury i chodzi chyba o ten niebieski w glowicy a czy ten czujnik moze tyle przysparzac problemów??

Awatar użytkownika
junglist
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 01 paź 2007, 03:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: junglist » 02 wrz 2010, 10:21

chłodnica sie nagrzewa ??? może termostat ci się nie otwiera...

Awatar użytkownika
pilocik69
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 621
Rejestracja: 11 mar 2007, 12:42
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: pilocik69 » 02 wrz 2010, 12:11

Podejrzewam nieoryginalny termostat.....

JAkiej firmy i gdzie kupiles?

Berlin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 03 wrz 2010, 21:46

Post autor: Berlin » 03 wrz 2010, 22:05

Witam wszystkich. Dopiero co założyłem na tej stronie konto, a mianowicie mam podobny problem co kolega. Kupiłem niedawno Audi 80 B3 z silnikiem i osprzętem od B4 1.9 TD. Przejechałem jakieś 500 km i zaczęły się pierwsze problemy. Wysiadła uszczelka pod głowicą. Ok rzecz która raz na ruski rok się zdarza. Po zmianie uszczelki i planowaniu głowicy silnik nie chciał zapalić(zapowietrzone wtryski bądź coś tam zapchane) ale po przeczyszczeniach itd. zapalił. Chodził i chodzi elegancko ale i tu pojawia się problem przy dalszej jeździe próbnej skoczyła bardzo wysoko temperatura. Okazało się że na przewodzie od chłodnicy mam zamontowaną pompę taką na prąd. Po co? nie mam pojęcia ! i końcówka tej pompy przy łączeniu pękła. Wywaliło wodę i wszystko jasne. Usterka została naprawiona, i gdy niby wszystko było pięknie ładnie samochód elegancko chodził to okazało się że przy większej prędkości tak koło 100km/h wywala mi płyn przez korek. Gdy auto stoi i chodzi wszystko jest ok. Gdy jadę po mieście z prędkością maksymalną 80km/h też jest git ale powyżej 80 km/h cały czas temperatura idzie w górę i wywala płyn przez korek. Doszły mnie słuchy że może być pęknięta głowica a w najlepszym wypadku termostat? Co wy o tym myślicie?

patryk891
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 13 sie 2008, 12:25
Lokalizacja: warszawa

Post autor: patryk891 » 03 wrz 2010, 22:29

kolego założyłem termostat WAHLERA sadze ze dobra firma a i wiec go wykluczam i zaczynam podejrzewac czujnik temperatury silnika w króccu plastikowego węża z tyłu głowicy co wy na to??

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 03 wrz 2010, 22:50

@Berlin

Wywal to dziadostwo z przewodów.

Mieszają Ci się płyny? Olej z chłodziwem?
Odkręć korek od zbiorniczka wyrównawczego przy zapalonym silniku ale zimnym (no chyba, że chcesz się popażyć to możesz i przy gorącym :mrgreen: ) i dodaj gazu. Sprawdź, czy Ci się nie podnosi poziom płynu chłodniczego. Jak się podnosi to niestety ale przy jeździe próbnej i tej wysokiej temperaturze dźwignęło Ci na nowo głowicę.
Jak Ci nie podnosi poziomu płynu to sprawdź czy dolny wąż od chłodnicy jest gorący, wtedy gdy gwałtownie skacze Ci temperatura. Winny by był termostat jeśli dolny wąż będzie zimny.
Za wywalanie płynu odpowiedzialny może być również korek ze zbiornika wyrównawczego, jeśli on nie będzie upuszczał ciśnienia, a układ chłodzenia jest układem ciśnieniowym, to ciśnienie wzrośnie tak bardzo, że w najsłabszym punkcie wywali chłodziwo.
Rozszerzalność termiczna cieczy.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 04 wrz 2010, 23:49

patryk891 pisze:kolego założyłem termostat WAHLERA sadze ze dobra firma a i wiec go wykluczam i zaczynam podejrzewac czujnik temperatury silnika w króccu plastikowego węża z tyłu głowicy co wy na to??
oczywiście że może szwankować kumpel kupił nowy i teraz w te temp.komp.załanczał mu świece żarowe :shock:

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 05 wrz 2010, 10:48

trepek pisze:Odkręć korek od zbiorniczka wyrównawczego przy zapalonym silniku ale zimnym (no chyba, że chcesz się popażyć to możesz i przy gorącym
trepek, U siebie mogę odkręcać na gorącym korek od zbiorniczka i prócz sssst , nic nie wywala ,jak jest wszystko ok. to nie ma prawa nic wywalać ,tylko upuści cisnienie z układu.No chyba że ktoś ma płynu w zbiorniczku pod korek ;-)

patryk891
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 13 sie 2008, 12:25
Lokalizacja: warszawa

Post autor: patryk891 » 05 wrz 2010, 12:26

koledzy ale dopowiem do mojego tematu ze wczoraj np. jechalem i znowu temperatura praktycznie ciagle 90 a nawet ponad predkosc 110 na godzine i i ciagle zimne powietrze dmucha dopiero po przejechaniu jakis 40 kilometrow delikatnie cieple zaczelo dmuchac na maksymalnie otwartej nagrzewnicy co to do cholery jest???? w sobote wyjezdzam na urlop i nie chcialbym jechac z takim felerem

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 05 wrz 2010, 12:36

jak masz wszystko ok to może nagrzewnica?a tutaj przy serwo odpowietrzałeś?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 05 wrz 2010, 12:52

patryk891 pisze:90 a nawet ponad predkosc 110 na godzine i i ciagle zimne powietrze dmucha dopiero po przejechaniu jakis 40 kilometrow delikatnie cieple zaczelo dmuchac na maksymalnie otwartej nagrzewnicy co to do cholery jest????
Najprosciej odpiąć przewody od nagrzewnicy i sprawdzić czy jest drozna bo albo masz coś nie halo z klapkami sterującymi przy nagrzewnicy albo nagrzewnica nie jest drożna .Układ odpowietrza sie sam więc jak jest prawidłowy poziom płynu nie ma innej opcji

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl