[80 B4 1.9 TDI 1Z] zapowietrzony układ chłodzenia??
[80 B4 1.9 TDI 1Z] zapowietrzony układ chłodzenia??
Witam ponownie wszystkich moim kolejnym problemem jest z tego co mi sie wydaje zapowietrzony uklad ogrzewania pare miesiecy temu wyymienilem termostat a temperatura dalej szalala okazalo sie ze to czujnik temp. ten w chlodnicy po wymianie go plyn chłodniczy praktycznie ciagle ubywa niewiadomo gdzie bo nigdzie nie kapie temperatura niby jest dobrze ale po przejechaniu sie troche szybciej miedzy 130-140 odrazu rosnie do 100 a nawet wiecej stopni i przy maksymalne odtartej nagrzewnicy leci zimne powietrze dopiero po jakis 40 minutach jazdy zaczyna dmuchac cieple prosil bym o rady co to może byc.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Ten w chłodnicy to czujnik wentylatorów a nie temperatury ,czujnik temp.dla wskażnika w liczniku jest w króćcu w głowicypatryk891 pisze:ogrzewania pare miesiecy temu wyymienilem termostat a temperatura dalej szalala okazalo sie ze to czujnik temp. ten w chlodnicy
Nie kapie bo sączy się powoli i odparowuje ,sprawdż miejsca w których grzebałeś bo sączy sie zapewne tampatryk891 pisze:po wymianie go plyn chłodniczy praktycznie ciagle ubywa niewiadomo gdzie bo nigdzie nie kapie
No jak ubywa to normalne ,sprawdż sobie termostat ,bo jak się przycina to też będą się cuda działy,to że wymieniałeś nie znaczy że jest dobrypatryk891 pisze:temperatura niby jest dobrze ale po przejechaniu sie troche szybciej miedzy 130-140 odrazu rosnie do 100 a nawet wiecej stopni i przy maksymalne odtartej nagrzewnicy leci zimne powietrze dopiero po jakis 40 minutach jazdy zaczyna dmuchac cieple
no ja k jade spokojnie to temperatura jest w normi a jak troszke szynciej albo przeciagniecie na danym biegu to odrazu rosnie jak placek w piekarniku do 100 a nawet wiecej troche wybija korkiem, korek od zbiorniczka wyrownawczego zmienialem na nowy termostat tez i czujnik wentylatorow w chlodnicy ale jak mechanik ronil remont glowicy to powiedzial ze na komputerze jest blad i ze jest uszkodzony czujnik temperatury i chodzi chyba o ten niebieski w glowicy a czy ten czujnik moze tyle przysparzac problemów??
Witam wszystkich. Dopiero co założyłem na tej stronie konto, a mianowicie mam podobny problem co kolega. Kupiłem niedawno Audi 80 B3 z silnikiem i osprzętem od B4 1.9 TD. Przejechałem jakieś 500 km i zaczęły się pierwsze problemy. Wysiadła uszczelka pod głowicą. Ok rzecz która raz na ruski rok się zdarza. Po zmianie uszczelki i planowaniu głowicy silnik nie chciał zapalić(zapowietrzone wtryski bądź coś tam zapchane) ale po przeczyszczeniach itd. zapalił. Chodził i chodzi elegancko ale i tu pojawia się problem przy dalszej jeździe próbnej skoczyła bardzo wysoko temperatura. Okazało się że na przewodzie od chłodnicy mam zamontowaną pompę taką na prąd. Po co? nie mam pojęcia ! i końcówka tej pompy przy łączeniu pękła. Wywaliło wodę i wszystko jasne. Usterka została naprawiona, i gdy niby wszystko było pięknie ładnie samochód elegancko chodził to okazało się że przy większej prędkości tak koło 100km/h wywala mi płyn przez korek. Gdy auto stoi i chodzi wszystko jest ok. Gdy jadę po mieście z prędkością maksymalną 80km/h też jest git ale powyżej 80 km/h cały czas temperatura idzie w górę i wywala płyn przez korek. Doszły mnie słuchy że może być pęknięta głowica a w najlepszym wypadku termostat? Co wy o tym myślicie?
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
@Berlin
Wywal to dziadostwo z przewodów.
Mieszają Ci się płyny? Olej z chłodziwem?
Odkręć korek od zbiorniczka wyrównawczego przy zapalonym silniku ale zimnym (no chyba, że chcesz się popażyć to możesz i przy gorącym :mrgreen: ) i dodaj gazu. Sprawdź, czy Ci się nie podnosi poziom płynu chłodniczego. Jak się podnosi to niestety ale przy jeździe próbnej i tej wysokiej temperaturze dźwignęło Ci na nowo głowicę.
Jak Ci nie podnosi poziomu płynu to sprawdź czy dolny wąż od chłodnicy jest gorący, wtedy gdy gwałtownie skacze Ci temperatura. Winny by był termostat jeśli dolny wąż będzie zimny.
Za wywalanie płynu odpowiedzialny może być również korek ze zbiornika wyrównawczego, jeśli on nie będzie upuszczał ciśnienia, a układ chłodzenia jest układem ciśnieniowym, to ciśnienie wzrośnie tak bardzo, że w najsłabszym punkcie wywali chłodziwo.
Rozszerzalność termiczna cieczy.
Wywal to dziadostwo z przewodów.
Mieszają Ci się płyny? Olej z chłodziwem?
Odkręć korek od zbiorniczka wyrównawczego przy zapalonym silniku ale zimnym (no chyba, że chcesz się popażyć to możesz i przy gorącym :mrgreen: ) i dodaj gazu. Sprawdź, czy Ci się nie podnosi poziom płynu chłodniczego. Jak się podnosi to niestety ale przy jeździe próbnej i tej wysokiej temperaturze dźwignęło Ci na nowo głowicę.
Jak Ci nie podnosi poziomu płynu to sprawdź czy dolny wąż od chłodnicy jest gorący, wtedy gdy gwałtownie skacze Ci temperatura. Winny by był termostat jeśli dolny wąż będzie zimny.
Za wywalanie płynu odpowiedzialny może być również korek ze zbiornika wyrównawczego, jeśli on nie będzie upuszczał ciśnienia, a układ chłodzenia jest układem ciśnieniowym, to ciśnienie wzrośnie tak bardzo, że w najsłabszym punkcie wywali chłodziwo.
Rozszerzalność termiczna cieczy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4080
- Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: LBL
- Kontakt:
oczywiście że może szwankować kumpel kupił nowy i teraz w te temp.komp.załanczał mu świece żarowe :shock:patryk891 pisze:kolego założyłem termostat WAHLERA sadze ze dobra firma a i wiec go wykluczam i zaczynam podejrzewac czujnik temperatury silnika w króccu plastikowego węża z tyłu głowicy co wy na to??
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
trepek, U siebie mogę odkręcać na gorącym korek od zbiorniczka i prócz sssst , nic nie wywala ,jak jest wszystko ok. to nie ma prawa nic wywalać ,tylko upuści cisnienie z układu.No chyba że ktoś ma płynu w zbiorniczku pod korektrepek pisze:Odkręć korek od zbiorniczka wyrównawczego przy zapalonym silniku ale zimnym (no chyba, że chcesz się popażyć to możesz i przy gorącym
koledzy ale dopowiem do mojego tematu ze wczoraj np. jechalem i znowu temperatura praktycznie ciagle 90 a nawet ponad predkosc 110 na godzine i i ciagle zimne powietrze dmucha dopiero po przejechaniu jakis 40 kilometrow delikatnie cieple zaczelo dmuchac na maksymalnie otwartej nagrzewnicy co to do cholery jest???? w sobote wyjezdzam na urlop i nie chcialbym jechac z takim felerem
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Najprosciej odpiąć przewody od nagrzewnicy i sprawdzić czy jest drozna bo albo masz coś nie halo z klapkami sterującymi przy nagrzewnicy albo nagrzewnica nie jest drożna .Układ odpowietrza sie sam więc jak jest prawidłowy poziom płynu nie ma innej opcjipatryk891 pisze:90 a nawet ponad predkosc 110 na godzine i i ciagle zimne powietrze dmucha dopiero po przejechaniu jakis 40 kilometrow delikatnie cieple zaczelo dmuchac na maksymalnie otwartej nagrzewnicy co to do cholery jest????