Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep samochodowy

[b3 all] Zegary VDO a UN4

polo81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 18 mar 2008, 08:39
Lokalizacja: Warszawa

[b3 all] Zegary VDO a UN4

Post autor: polo81 » 05 kwie 2008, 00:07

Witam, wiem, ze temat byl walkowany, ale chyba nie z tej strony (a przynajmniej mnie nie udalo sie znalezc konkretnej odpowiedzi na moje pytanie - oczywiscie jest rowniez mozliwosc, ze nie posiedzialem nad Forum 2 godziny szukajac tej jednej kwestii...)

No, ale do rzeczy: Calkiem niedawno moj licznik kilometrow (zarowno "dolny" jak i "gorny" zatrzymal sie - zdaje sie przy okazji jakiegos zerowania - na odpowiednio - 000 i 179000. Przebieg przyzwoity biorac pod uwage pamietny dla mojego egzemplarza rok 1986, ale nie o tym chce pisac.

Poniewaz od poczatku moje zdziwienie budzil zegarek w miejscu obrotomierza (ktos musial miec niezle porabane, zeby miec taki pomysl w ogole) to mimo, ze dysponuje rajdowa wersja RU pomyslalem, ze zamiast babrac sie z zebatkami wymienie po prostu cale zegary i zalatwie 2 rzeczy na raz - bede mial dzialajacy licznik km i obrotomierz.
Oczywiscie, Swiat bylby zbyt prosty gdyby cokolwiek udalo sie zalatwic szybko, prosto, sprawnie i bez bolu tak wiec - po lekturze tego skadinad naprawde niesamowitego Forum dowiedzialem sie, ze sa zegary VDO i UN4.

No i tutaj meritum, "klu programu" i ogolnie pytanie zasadnicze: Czy po wymontowaniu zegarow VDO i podlaczeniu UN4 wszystko bedzie chodzilo bezproblemowo? Czy tez wymagane sa jakies obrzedy voo-doo z lutownica tudziez dodatkowymi kabelkami?

Bede wdzieczny za wszelkie konkretne odpowiedzi :)

Z pozdrowieniami ode mnie i moich 75 rajdowych koni ;)

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 05 kwie 2008, 07:02

<bylo>
Z tego co wiem jeśli wymienisz całe zegary to będzie pasować bez problemu (bynajmniej w B4), ale sądzę, że w B3 jak założysz zegary UN4 od B3 to też nie powinno być problemu. Jeśli się mylę to koledzy mnie zaraz poprawią <lol>

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 05 kwie 2008, 08:53

Dokładnie jest tak jak pisze kolega kokolino1, jak zmieniasz całe zagary to bez róznicy czy to jest VDO czy UN4 nie wymaga to zadnych przeróbek.

Awatar użytkownika
FranoF1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2983
Rejestracja: 10 sty 2007, 10:37
Lokalizacja: Schönbach
Kontakt:

Post autor: FranoF1 » 05 kwie 2008, 09:20

będzie działać pod warunkiem, że masz tą sama ilość kości... wiem, że w B4 są 3 kostki które idą do licznika...a w niektórych widziałem tylko dwie... na to musisz zwrócić uwagę przy kupnie oraz na ilość cylindrów ;-)

temat wałkowany na forum :-)

Awatar użytkownika
Kubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2399
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kubik » 05 kwie 2008, 09:25

W moim przypadku po wymianie z VDO na UN4 obrotek obudził się od razu ale kontrolka od air bagu była w innym miejscu tzn podłączenie było tak samo tylko ten hologram był zamieniony z kontrolką od pasów. W twoim przypadku nie powinno być takich problemów ale jak praktyka pokazuje bywa różnie.

polo81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 18 mar 2008, 08:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: polo81 » 05 kwie 2008, 13:42

Serdecznie dziekuje za rozwianie watpliwosci :)

Ostatnio probuje swoich sil w eco-drivingu, ale z jednej strony skutecznie przeszkadza mi niedzialajacy licznik km wlasnie, a z drugiej 70 litrowy bak, ktorego nie sposob zaladowac do pelna bez pozegnania sie z jedzeniem na ladnych pare dni ;)

Awatar użytkownika
P_F
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 16 sty 2008, 16:20
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: P_F » 05 lip 2010, 19:47

panowie szybkie pytanie
wiem że tego jest dużo na forum ale przesiedziałem tu już 3 godz, możliwe że słabo szukam
ale do rzeczy
potrzebuje do audi b4 coupe 2.3 92 rok licznik, podejdzie licznik z 2.6/2.8 V6 Q ? bo mam taki na oku i nie wiem czy brać
jeśli nie to jaki podejdzie ? tylko z 2.3 ? czy np z 2.0 też ?
i jeśli znajdę z 2.3 VDO a ja mam UN4 i odwrotnie (bo nie wiem jaki mam) to podejdzie plug&play ?

przy okazji może ma ktoś z forumowiczów do sprzedania taki licznik ?
Ostatnio zmieniony 25 cze 2017, 19:54 przez P_F, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Afdi87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 590
Rejestracja: 23 paź 2008, 07:33
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: Afdi87 » 05 lip 2010, 20:04

P_F pisze:potrzebuje do audi b4 coupe 2.3 92 rok licznik, podejdzie licznik z 2.6/2.8 V6 Q ?
Podejdzie, ale bedzie Ci wywalac kontrolka cisnienia oleju, takze szukaj od 4/5 cylindrwców.
P_F pisze:i jesli znajde z 2.3 VDO a ja mam UN4 i odwrotnie (bo nie wiem jaki mam) to podejdzie plyg and play ?
Caly licznik tak.

gregu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 25 sie 2010, 10:38
Lokalizacja: Kraków/Przemyśl

Post autor: gregu » 31 sie 2010, 10:09

to ja też zmoczę suhara

mam wspaniały, duży i wyraźny zegar, ponieważ nie mam jeszcze, aż takiej wady wzroku wystarczyłby mi mały elektroniczny. Dlatego zastanawiam się nad wymianą na obrotomierz..
W związku z tym, jak mogę sprawdzić jakie liczniki mam VDO czy UN4? żeby wiedzieć jakiego szukać i ile taki obrotomierz(sam, bo po co mi reszta?) może kosztować?

z góry dzięki i pozdrawiam

Awatar użytkownika
Krys1994
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 300
Rejestracja: 08 sie 2009, 15:22
Lokalizacja: Mircze

Post autor: Krys1994 » 31 sie 2010, 10:53

gregu, pod kontrolkami jak masz zegary vdo to będzie napis vdo a jak un4 to nie bedzie, możesz też wykręć zegary i na obudowie prędkościomierza bedzie nazwa.

Awatar użytkownika
Kunik
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 789
Rejestracja: 21 cze 2007, 13:41

Post autor: Kunik » 31 sie 2010, 11:23

Jeśli masz zegary z "big benem" to będzie to vdo. Un4 chyba nie robiło nawet big benów.
Obrotek Ci podejdzie z benzynki 4-5 cylindrowych oraz z tdi.

gregu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 25 sie 2010, 10:38
Lokalizacja: Kraków/Przemyśl

Post autor: gregu » 01 wrz 2010, 09:54

dzięki wielkie koledzy, numer z przeczytaniem pod kontrolkami bardziej mi się podoba niż rozkręcanie :P

Awatar użytkownika
Norbas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 727
Rejestracja: 06 lip 2010, 16:03
Imię: Norbert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Norbas » 02 wrz 2010, 13:29

Zazwyczaj UN4 rozpoznać można po liczniku przejechanych km. na górze nr.1 a jak chcesz byc pewny to patrzysz na nr.2 czyli podpis UN4 i nie ma napisu pod kontrolkami tak jak w wersji VDO.
Obrazek

W VDO jest inny licznik kilometrów sam zobacz nr.1 no i podpis na dole VDO nr.2. i podpis pod kontrolkami nr.3
Obrazek

I tak jak kolega pisze UN4 ,,Big Bena'' nie robiło robili tylko z obrotomierzem.

Dziki
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 18 sty 2007, 16:32
Lokalizacja: LBI

Post autor: Dziki » 02 wrz 2010, 20:04

nie rozbierając wystarczy popatrzeć na wskazówki VDO ma bez podparcia,
a UN4 posiadają takie małe bolczyki <ok>

pawelp2946
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 27 sie 2010, 18:52

Post autor: pawelp2946 » 15 mar 2011, 09:35

Witam mam taki problem- czasami licznik działa idealnie a czasami prędkościomierz skaczę lub nie działa gdy puknę w licznik raczej zaczyna działać. Jeszcze jedna sprawa, że czasem licznik szaleje świecą się długie i tak jakby awaryjne się palą. I przy włączeniu kierunkowskazu wszystko mryga=dyskoteka ;-)
Licznik nie jest na linkę. Podpowiecie co to się stało? Model audi 100, ale licznik od c4. Wiem najszybciej drugi licznik tylko na ALLEGRO chodzą po 150-200zł.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wnętrze i tapicerka”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl