Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3] Montaż wspomagania a wahacze

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
lagobluerabbit
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 02 mar 2010, 23:27
Lokalizacja: kraków
Kontakt:

[B3] Montaż wspomagania a wahacze

Post autor: lagobluerabbit » 02 wrz 2010, 16:44

Nosze się z zamiarem montażu wspomagania w 80 b3.
O tym że maglownice z B3 i B4 pasują wymiennie to już wiem natomiast powiedzcie mi Koledzy jak wygląda sprawa przednich wahaczy ? Przeglądając serwisówkę dowiedziałem się że w B3 w wersjach ze wspomaganiem są inne wahacze i końcówki wahaczy w odniesieniu do wersji bez wspomagania. Szczerze mówiąc intryguje mnie to również że podobno są inne kąty przedniego zawieszenia i zastanawiam się w takim razie co potrzebuję do montażu wspomagania. Czy ktoś z forum zakładał kiedyś wspomaganie do B3 ?


Zwracaj proszę uwage na pisownię.
Ostatnio zmieniony 03 wrz 2010, 08:15 przez lagobluerabbit, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 02 wrz 2010, 18:49

lagobluerabbit pisze:Czy ktoś z forum zakładał kiedyś wspomaganie do B3 ???
Było kilka takich projektów.

Co do wahaczy to raczej nic nie trzeba zmieniać.

darekb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 30 maja 2009, 10:12
Lokalizacja: Opole

Post autor: darekb » 02 wrz 2010, 19:03

Wahacze do wersji ze wspomaganiem są inne ,sworznie tez.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 02 wrz 2010, 19:09

darekb pisze:Wahacze do wersji ze wspomaganiem są inne ,sworznie tez.
Tak, ale nie powinno to przeszkadzać.

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 02 wrz 2010, 19:11

darekb pisze:Wahacze do wersji ze wspomaganiem są inne ,sworznie tez.
Skoro wahacze i sworznie są inne to inny jest też stabilizator, a skoro tak, to inny jest też łącznik stabilizatora i tuleje. Nie wiem też czy sama kolumna nie jest inna? Pytanie tylko czy da sie zrobić wspomaganie tak, żeby nie trzeba było tego wszystkiego zmieniać.
Ostatnio zmieniony 03 wrz 2010, 08:16 przez percevalle, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 02 wrz 2010, 19:11

lagobluerabbit pisze:jak wygląda sprawa przednich wahaczy ?
Wiem, że jest różnica w tulejkach wahaczy, w zależności od wersji bez i z wspomaganiem. Czy same wahacze się czymś różnią, tego nie wiem.
lagobluerabbit pisze:Przeglądając serwisówkę dowiedziałem się że w B3 w wersjach ze wspomaganiem są inne wahacze i końcówki wahaczy w odniesieniu do wersji bez wspomagania. Szczerze mówiąc intryguje mnie to również że podobno są inne kąty przedniego zawieszenia
Zastanawiam się czy to nie jest przypadkiem kwestia rocznika, ponieważ B trójki z ostatniego wypustu miały już zmodyfikowane przednie zawieszenie, które później zastosowano w B4.
Ostatnio zmieniony 03 wrz 2010, 08:16 przez IC69, łącznie zmieniany 1 raz.

darekb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 30 maja 2009, 10:12
Lokalizacja: Opole

Post autor: darekb » 02 wrz 2010, 19:12

No nie wiem te do wspomagania są wzmocnione,

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 02 wrz 2010, 19:23

Witam. Ja dość niedawno z bratem (również posiadaczem A80 B3) montowałem wspomaganie w mojej Audi i tak moja Audi jest z końca produkcji 1991roku, i wahacze nie różnią się niczym oprócz tulejek, sprawdzałem w brata Audi, jego auto też jest z 1991r. Tak więc my zmontowaliśmy wspomaganie, tzn. maglownicę, i wszystkie elementy aż do samej kierownicy, pompę, koło pasowe na wał, zbiorniczek i przewody i sprawdziłem w warsztacie geometrię i wszystko jest ok. Tak więc Kolego z wahaczami bym nie kombinował, jak już coś to tylko tulejki...

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 02 wrz 2010, 19:23

IC69 pisze:ponieważ B trójki z ostatniego wypustu miały już zmodyfikowane przednie zawieszenie, które później zastosowano w B4.
Si. U mnie w B3 z 90 stabilizator łączył się za pomocą łącznika z kolumną. W wersjach wcześniejszych łączył się natomiast z wahaczem.
No nie wiem te do wspomagania są wzmocnione,
Różnica jest pewnie jedynie w sworzniu, ma większą średnicę. Ale to nie powinno mieć takiego znaczenia. Ludzie wkładali wspomaganie do B3 bez wspomagania i z tego co pamiętam nic więcej w zawieszeniu nie zmieniali.

Awatar użytkownika
motowalus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 14 gru 2008, 17:21
Lokalizacja: wolsztyn

Post autor: motowalus » 02 wrz 2010, 21:20

ja wlozylem wspomaganie do mojej B3. wahaczy, sworzni, tulei nie zmienialem na wersje ze wspomaganiem. jezdze tak juz ponad rok i nic sie nie zuzylo. w zawieszeniu mam tylko markowe czesci typu lemforder takze to moze miec tez swoje znaczenie

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 02 wrz 2010, 21:59

Mam B3 ze wspomaganiem i bez, wahacze sa takie same natomiast stabilizator jest inaczej montowany. W wersji bez wspomagania jest pod wahaczem a ze wspomaganiem jest przykrecony lacznikiem od gory wahacza innych roznic nie zauwazylem. Dodam ze oba auta sa z 89r.
Ostatnio zmieniony 03 wrz 2010, 08:18 przez Fighter001, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
lagobluerabbit
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 02 mar 2010, 23:27
Lokalizacja: kraków
Kontakt:

Post autor: lagobluerabbit » 03 wrz 2010, 01:03

A czy może ktoś wie od któego roku było montowane "nowsze" zawieszenie ?

Niby moje autko jest z 1986 roku ale zawsze warto wiedzieć co i jak.

Thauri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 117
Rejestracja: 16 lip 2009, 17:38
Lokalizacja: RZL

Montaz wspomagania a wachacze

Post autor: Thauri » 03 wrz 2010, 07:25

Z tego co pamietam starsze zawieszenie 09.86-07.89
nowsze...08.89-91.

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 09 wrz 2010, 20:29

Kolego ja jak zakładałem wspomaganie do swojego Audi to nie zmieniałem wahaczy. Dużo pomógł mi kolega Motowalus, rozwiał sporo mich wątpliwości, też tak jak Ty zastanawiałem się nad wymianą wahaczy, bądź samych tulei czy sworzni, dołożyłem tylko wspomaganie, i nic złego się nie dzieje. Serdecznie polecam montaż wspomagania :mrgreen:

Awatar użytkownika
lagobluerabbit
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 02 mar 2010, 23:27
Lokalizacja: kraków
Kontakt:

Post autor: lagobluerabbit » 10 wrz 2010, 23:39

Panowie dziękuję pięknie za wyjaśnienie. Teraz pozostaje mi kupić maglownicę, pompę, węże i zbiornik i wziąść się za robotę. Jak nie będę czegoś wiedział to napewno spytam :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl