Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1,9 TDI] Czasem nie zapala

ODPOWIEDZ
denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

[B4 1,9 TDI] Czasem nie zapala

Post autor: denis44 » 03 wrz 2010, 00:03

Zdarza się mniej więcej raz na 3-4 tygodnie że wsiadam do auta przekręcam kluczyk,rozrusznik kręci się kilka sekund i nic. Natomiast gdy odpuszczę i drugi raz przekręcę odpala od strzała. Generalnie autko zwykle zapala od razu po przekręceniu kluczyka obojętne czy zimny czy ciepły. Objaw ten zauważyłem zarówno przy ciepłym jak i zimnym silniku.
Jako że występuje to bardzo rzadko ciężko mi coś więcej napisać. Nie wiem czy mam się tym przejmować czy może dać sobie spokój. Jeżeli ktoś miał coś podobnego proszę o radę:)

Pompa nie cieknie, paliwo się nie cofa. Kompresja ok - silnik jakiś czas temu miał mała kapitalkę. Problem o którym piszę występuje od roku. Wydaje mi się że przyczyną jest raczej elektryka ale może się mylę....
Gdy nie chce zapalić mogę rozrusznik męczyć 15 sekund i nic, gdy odpuszczę i znów przekręcę zapala od razu.

Awatar użytkownika
Norbas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 727
Rejestracja: 06 lip 2010, 16:03
Imię: Norbert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Norbas » 03 wrz 2010, 00:18

A nie ma przy tym takiego charakterystycznego ,,bzzzzzzzzyyyyyyyy'' Może bendiks sie czasem nie obraca razem z trzpeniem, który go wysuwa podczas zazębienia i się na nim obraca. Mogę się oczywiście mylić, na pewno ktoś jeszcze się wypowie i jak coś to mnie poprawi.

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 03 wrz 2010, 07:48

normalnie kręci rozrusznikiem i całym silnikiem.... w poprzednim aucie miałem problem z bendiksem, więc wiem jak to wygląda ale to nie to.
Nie ma żadnych objawów akustycznych, normalnie kręci tylko nie chwyta.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 03 wrz 2010, 08:44

denis44 pisze:Nie ma żadnych objawów akustycznych, normalnie kręci tylko nie chwyta.
Prawdopodobnie brak dobrego styku elektrycznego ...gdzie <hmm> no własnie to już nie tak łatwo powiedzieć ...może n 109 na pompie :?: albo któryś z przewodów się przeciera i styka z masą .Podłącz sobie pod vaga jak masz ,w takim przypadku powinien zapisać jakiś błąd

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 03 wrz 2010, 11:08

i mi się wydaje że n109 coś nie tak <ok>

sowa_81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 08 kwie 2008, 18:20
Lokalizacja: Warszawa/WF

Post autor: sowa_81 » 03 wrz 2010, 13:26

Według mnie tak jak koledzy wyżej opisują N109-zawór odcięcia paliwa.
Nieraz miałem tak samo że kręcił i nie chciał zapalić,a po podłączeniu pod vaga samochód nie gasł (po włączeniu nie wiem czy dobrze powiem ale,chyba trybu awaryjnego).
Wystarczyło wyjąć zawór przeczyścić styk na nim i problem zniknął ale i tak wymienię go na nowy. <ok>

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 06 wrz 2010, 15:37

a przewody do elektrozaworu to te na czerwono czy żółto?;>

sowa_81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 08 kwie 2008, 18:20
Lokalizacja: Warszawa/WF

Post autor: sowa_81 » 06 wrz 2010, 16:23

To te na żółto a dokładniej ten czarny z lewej strony co idzie na górę właśnie do tego zaworu (na zaworze jest nakrętka)

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 06 wrz 2010, 16:50

to może rozszyfrujecie jeszcze od czego jest reszta, człowiek zawsze się czegoś nauczy;> to czerwone to do nastawnika?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 06 wrz 2010, 19:07

denis44 pisze:to może rozszyfrujecie jeszcze od czego jest reszta, człowiek zawsze się czegoś nauczy;> to czerwone to do nastawnika?
Tam nie ma nic od nastawnika ,pozostałe dwa przewody są od przestawiacza kąta wtrysku .Od nastawnika masz gruby czarny przewód i okrągłą wtykę <ok>

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 06 wrz 2010, 19:51

no czyli czerwone (zaznaczenie, nie przewody)?:>

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 06 wrz 2010, 23:11

denis44 pisze:no czyli czerwone
Taaaa ...to zaznaczone na czerwono to przewód od sterowania nastawnikiem ,zakończony okrągłą wtyką ,nie klikałem na zdjęcie i nie widziałem kolorów ;-) stąd moja niezbyt jasna odpowiedż

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl