Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 tdi] problem z moca

rafal.skromny
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 30 sie 2010, 06:54
Lokalizacja: Brzozów

[B4 1.9 tdi] problem z moca

Post autor: rafal.skromny » 30 sie 2010, 07:17

[1.9TDI 1Z] panowie jestem tutaj nowy mam ta sliczna audiczke Avanta ale mam do was dwie prosby pomozcie mi znalezc sam naprawiam do tego wlasnir modelu audi 1.9tdi 1Z.A druga sprawa czy czyscił ktorys z was kolektory ssace i wydechowe i czy turbine tez sie czysci.Bo cos mi osłabla moja "dama"a duzo slyszałem ze ten zawor EGR lubi zaslepic w znacznym stopniu dolot i wylot w kolektorach prosze pomozcie pozdrawiam wszystkich i czekam na porady :-D
Ostatnio zmieniony 30 sie 2010, 15:09 przez rafal.skromny, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 30 sie 2010, 07:31

Gorące spaliny z EGRa i mgiełka olejowa z odmy robią ten syf... Sprawdź sobie też kata, znaczy się wywal jak masz...

a tak przy okazji to temat popraw bo poleci...

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 30 sie 2010, 08:15

_uwaga
_powitania

Awatar użytkownika
levis1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1181
Rejestracja: 04 sie 2009, 00:29
Lokalizacja: Łuków

Post autor: levis1991 » 30 sie 2010, 10:18

zablokuj sobie egr dwoma blaszkami, wybij lub wstaw strumienice lub przelotowke zamiast katalizatora, zrob wolna odme i powiedz jakie beda roznice po zmianach

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 30 sie 2010, 12:27

rafal.skromny pisze:[1.9TDI 1Z] panowie jestem tutaj nowy mam ta sliczna audiczke Avanta ale mam do was dwie prosby pomozcie mi znalezc sam naprawiam do tego wlasnir modelu audi 1.9tdi 1Z.
Raczej nie znajdziesz :-/
rafal.skromny pisze:A druga sprawa czy czyscił ktorys z was kolektory ssace i wydechowe
Czyściło wielu ale tam się nie zasyfia z dnia na dzień więc jak ci osłabła w krótkim czasie to na pewno nie z tego powodu
rafal.skromny pisze:czy turbine tez sie czysci.
Nie czyści sie bo to zwykła turbina i nie ma czego czyścić ,czyści się i owszem turbiny ze zmienną geometrią a dokładnie to ich często zapiekające się kierownice spalin.Najprostrszym sposobem znalezienia przyczyny osłabienia twojego zetora jest podpięcie pod vaga i krótka przejażdżka ,czyli test dynamiczny ,powinno wyjść wszystko co go boli ;-)

rafal.skromny
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 30 sie 2010, 06:54
Lokalizacja: Brzozów

Post autor: rafal.skromny » 30 sie 2010, 14:59

panowie nie wyrazilem sie moze naj jasniej ona nie oslabla mi z dnia na dzien to bylo z czasem i gdy przyspieszam i turbina pracuje coraz intensywniej to tak to wyglada jakby cos ja trzymalo... :-( chciala by isc idzie ale nie tak jak wczesniej.podam taki przyklad wczesniej jak zapakowalem 5 osob do auta pelny bak paliwa bagaze to szla a teraz tak jakby odebrali jej pare konikow...a kolega czyscil te kolektory tylko ze w innym aucie i czul rroznice.A ma ktos moze chociaz dokladny opis silnika tego wlasnie 1Z? :-D

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 30 sie 2010, 16:42

rafal.skromny pisze:to tak to wyglada jakby cos ja trzymalo...
''Trzyma ją ''prawdopodobnie przeładowanie , komp tnie dawkę i mamy tryb awaryjny ,do sprawdzenia robiąc bajpas n75 ,omijasz zawór podpinając wężyk czerwony (ten idący z turbiny )bezpośrednio do gruchy WG .A z instrukcji i tak nic konkretnego w swoim przypadku się nie dowiesz ;-)

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 30 sie 2010, 21:06

MUNIOR pisze:
rafal.skromny pisze:to tak to wyglada jakby cos ja trzymalo...
''Trzyma ją ''prawdopodobnie przeładowanie , komp tnie dawkę i mamy tryb awaryjny ,do sprawdzenia robiąc bajpas n75 ,omijasz zawór podpinając wężyk czerwony (ten idący z turbiny )bezpośrednio do gruchy WG .A z instrukcji i tak nic konkretnego w swoim przypadku się nie dowiesz ;-)
nic dodać nic ująć ja bym zaczął od n75 <ok>

rafal.skromny
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 30 sie 2010, 06:54
Lokalizacja: Brzozów

Post autor: rafal.skromny » 31 sie 2010, 04:55

panowie zaczalem dzisiaj rozbierac turbine poodkrecalem weze EGR-a i dzisiaj dalej bede robil przy tym.Nigdy tego nie rozbieralem ale chodzi mi o to czy jest bardzo zapchane bo niewiem z tego co zdazylem zobaczyc to jest taka maż czarna a EGR mial warstwe sadzy na sobie.jak rozbiore kolektory to bede wiedzzial jak tam z dolotowym i wylotowym...napewno mu to nie zaszkodzi...a i wezki z tego co zauwazylem ten czerwony wlasnie sa zgrebiale moze nie robic takiego podcisnienia jak trzeba??? :-/ te wezyki od gory co sa przy filtzre to wyminiłem to widzialem jeszcze kiedys a na te od dolu nie zwrocilem uwagi...powymieniam to wyczyszcze kolektory i napisze czy pomoglo.

[ Dodano: 2010-08-31, 04:59 ]
i jesli ten bajpas pomoze to co to oznacza bo nie rozumiem dokonca... :-|

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 31 sie 2010, 07:31

rafal.skromny pisze:panowie zaczalem dzisiaj rozbierac turbine
Zostaw tą turbinę w spokoju bo rozbierając ją niczego nie naprawisz i możesz tylko popsuć ,dolot możesz wyczyścić ,ale bez czyszczenia kanałów dolotowych w głowicy nie ma to sensu .
rafal.skromny pisze:i jesli ten bajpas pomoze to co to oznacza bo nie rozumiem dokonca
Oznacza że musisz kupić nowy zaworek n75 ;-) robiąc tzw.bajpas sprawdzamy czy n75 jest sprawny,ciśnienie doładowania jest wtedy trochę mniejsze ok.0,65-0,7 bara ,auto jest leciutko słabsze ale jeżdzi normalnie bez cięcia dawki

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 31 sie 2010, 09:34

zamiast kolega zaczac od podpiecia autka pod kompa i zrobienia logow, sprawdzenia bledow to juz zaczyna wykrecac niepotrzebnie np turbine, wystarczylo manometr podpiac i sprawdzic jakie cisnienie doladowania daje jak za male to szukac przyczyny od najprostszych elementow a nie zaczynac od turba

rafal.skromny
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 30 sie 2010, 06:54
Lokalizacja: Brzozów

Post autor: rafal.skromny » 03 wrz 2010, 06:21

mieliscie racje ze wykrecic turbo nie taka proasta sprawa... (brak odpowiednich kluczy)wyczyscilem tylko to co dalo sie i wyczyscilem pedzelkiem i benzyna ekstrakcyjna niewim czy to dobrze okresle przeplywke we filtrze powietrza i powiem wam ze lepiej sie zbiera... :-D narazie pozostawiam to tak jak jest jest lepiej jak bylo teraz czeka mnie przygotowanie jej do zimy bo listwy mi na drzwiach sie poodklejaly trzeba ja troszke podmalowac i polerke zrobic...dziekuje panowie za rozjasninie mi tematu i ma pytanie do czego jest ten ze wlasnie precik we filtzr powietrza i w wezu od intercolera???????

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 03 wrz 2010, 08:32

czujnik powietrza dolotowego <ok> czyściłeś go?

sowa_81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 08 kwie 2008, 18:20
Lokalizacja: Warszawa/WF

Post autor: sowa_81 » 03 wrz 2010, 13:13

gibaj pisze:czujnik powietrza dolotowego <ok> czyściłeś go?
gibaj jakie są oznaki niesprawnego czujnika i czym najlepiej go wyczyścić?
przemyć benzyną czy może jakimś innym preparatem?

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 03 wrz 2010, 14:09

benzyną ale musi dobrze wyschnąć na VAGu powinno wyjść czy dobry

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl