[All] Tłumik zastępujący katalizator
- Hołowczyc20
- Audi 80 Klub
- Posty: 804
- Rejestracja: 11 mar 2008, 17:25
- Lokalizacja: Mielec
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
W moim odczuciu było tak samo z tłumikiem jak z katalizatorem. W każdym razie nie było na tyle głośniej abym zwrócił na to uwagę.marcinGD pisze:Właśnie a jeżeli chodzi o taka podmiankę jak z akustyką? Bo tłumiarz mówił, że będzie ciut głośniejaldi pisze:O głośności nic nie powiem bo zastąpiłem nim sprawny katalizator który sprzedałem :mrgreen: .
Katalizator sprzedałem za 200zł tłumik kupiłem za 100zł więc byłe +100zł
- Hołowczyc20
- Audi 80 Klub
- Posty: 804
- Rejestracja: 11 mar 2008, 17:25
- Lokalizacja: Mielec
-
- Forum Audi 80
- Posty: 255
- Rejestracja: 18 gru 2009, 16:11
- Hołowczyc20
- Audi 80 Klub
- Posty: 804
- Rejestracja: 11 mar 2008, 17:25
- Lokalizacja: Mielec
Hołowczyc20, mialem zalozony temat:
https://audi80.pl/80-b4-28-aah-ostat ... htm#471351
na koncu jest filmik jast filmik jak to brzmi, dokładnie ten:
jastrzabb4, tez może zerknąć ponieważ o strumienicach tez było dyskutowane
https://audi80.pl/80-b4-28-aah-ostat ... htm#471351
na koncu jest filmik jast filmik jak to brzmi, dokładnie ten:
jastrzabb4, tez może zerknąć ponieważ o strumienicach tez było dyskutowane
Jestem już 2 miesiące po wymianie kata na tłumik. Znalazłem tłumik na allegro za 70zł. Ku mojemu zdziwieniu Pan zadzwonił z pytaniem czy ma wspawać tulejkę z gwintem pod sondę. Tłumik przyszedł z pięknie wstawionym miejscem pod sondę. Profesjonalne spawy zabezpieczone specjalną farbą. Musiałem dokupić nową sondę bo ori już nie wyszła. Na szczęście od Fiata UNO pasowała za 15zł ze szrotu :mrgreen: Co do wrażeń to nie stwierdziłem żadnej poprawy ani pogorszenia pracy silnika. Jest tak samo. Zmianie uległ jedynie smród z wydechu. Teraz spaliny walą jak z dużego fiata. A i końcówka wydechu jest osmolona mocno czarną sadzą. Wcześniej była w miarę czysta. Także na corocznej kontroli jak mechanior będzie w miarę światły to od razu wyczai, że nie ma kata. Muszę jeszczę zwężkę do obudowy filtra powietrza wstawić z powrotem (bo przeczytałem, że przy LPG warto zdjąć ), wymienię jeszcze uszczelniacze zaworów i szklanki, zresetuje kompa, wykalibruje nowe mapy w LPG i wtedy mam nadzieję, że będzie jakaś poprawa.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 450
- Rejestracja: 13 paź 2009, 20:29
- Lokalizacja: Strzyżów
Na ten moment:
- tłumik zamiast kata + sonda z fiata uno (ale ten sam model)
- z powrotem wstawiona ori zwężka do dolotu
- nowe kable, świece NGK i kopułka Beru podwójnie izolowana
- restart kompa
- po ustaleniu map przez ECU dodatkowa kalibracja LPG
Wynik:
- silnik dużo bardziej elastyczny, świetnie się teraz rusza, jest o wiele cichszy (to załatwiła zwężka), bardzo kulturalnie pracuje
- spalanie spadło do 9l/100km
Jestem bardzo usatysfakcjonowany. Samochód odzyskał drugą młodość. Nie wiem dlaczego zdecydowałem się wywalić tą zwężkę. Jakiś czarodziej od siedmiu boleści wymyślił gdzieś tu na forum, że przy LPG lepiej wywalić tą zwężkę Jeżdziłem tak 1,5 roku i się zastanawiałem czy to coś daje prócz bardziej basowego dźwięku.
Uszczelniacze zaworów i szklanki wymienię przy następnej wymianie paska rozrządu, bo tak w sumie za dużo oleju nie bierze a na kompresję i ogólnie pracę silnika nie ma to wpływu za dużego.
- tłumik zamiast kata + sonda z fiata uno (ale ten sam model)
- z powrotem wstawiona ori zwężka do dolotu
- nowe kable, świece NGK i kopułka Beru podwójnie izolowana
- restart kompa
- po ustaleniu map przez ECU dodatkowa kalibracja LPG
Wynik:
- silnik dużo bardziej elastyczny, świetnie się teraz rusza, jest o wiele cichszy (to załatwiła zwężka), bardzo kulturalnie pracuje
- spalanie spadło do 9l/100km
Jestem bardzo usatysfakcjonowany. Samochód odzyskał drugą młodość. Nie wiem dlaczego zdecydowałem się wywalić tą zwężkę. Jakiś czarodziej od siedmiu boleści wymyślił gdzieś tu na forum, że przy LPG lepiej wywalić tą zwężkę Jeżdziłem tak 1,5 roku i się zastanawiałem czy to coś daje prócz bardziej basowego dźwięku.
Uszczelniacze zaworów i szklanki wymienię przy następnej wymianie paska rozrządu, bo tak w sumie za dużo oleju nie bierze a na kompresję i ogólnie pracę silnika nie ma to wpływu za dużego.
Podczepiając sie pod ten temat - mam 80 B4 ABK , kata pozbylem sie okolo rok temu , ogolnie wszystko jest ok tylko przeszkadza mi troszke buczenie wydobywajace sie prawdopodobnie z ukladu wydechowego , jest jakis sposob na ucieszenie?...Dziek ten nie jest meczacy na zewnatrz , duzo bardziej daje sie go slyszec we wnetrzu auta.Jezeli to ma jakies znaczenie to dodam ze auto lata na ElPiDżi.
A wymieniłeś na tłumik, czy zwykłą rurę ewentualnie strumienicę? U mnie na początku troszkę pierdział ale szybko okazało się, że pierścień był źle ułożony i po poprawce jest absolutnie cicho. Nic nie buczy w całym zakresie obrotów. Być może jakiś tłumik wypalił się od środka. LPG niszczy układ wydechowy strasznie. Ja mam środkowy tłumik 3,5 letni po około 60tyś przebiegu, tylni ma z 4-5 lat i z 80 tyś przebiegu. Oba tłumiki 35tyś na LPG.Fanthom pisze:Podczepiając sie pod ten temat - mam 80 B4 ABK , kata pozbylem sie okolo rok temu , ogolnie wszystko jest ok tylko przeszkadza mi troszke buczenie wydobywajace sie prawdopodobnie z ukladu wydechowego , jest jakis sposob na ucieszenie?...Dziek ten nie jest meczacy na zewnatrz , duzo bardziej daje sie go slyszec we wnetrzu auta.Jezeli to ma jakies znaczenie to dodam ze auto lata na ElPiDżi.