[b3 1.8] Projekt Kompressor i inne modyfikacje - foto
Nie znalazłem tej naklejki, musiała być wcześniej zerwana. Mogę Ci jedynie podać przybliżoną prędkość na poszczególnych biegach. na 1 - 50 km/h, 2 - 100 km/h, 3 - 160 km/h, 4 - 210 może nawet ponad, na 5 nie sprawdzałem - nie mam gdzie ale myślę, że coś koło 230 powinna dać radę :mrgreen:
Co do mocy to te 180 KM jest raczej przesadzone. Auto seryjnie waży 1030 kg a w przyspieszeniu ma to duże znaczenie. Moc max zależy nie tylko od doładowania, stopień sprężania ma tu duże znaczenie. Seryjnie te silniki mają 10 : 1 a wiadomo, iż większy stopień sprężania tym większa moc. Gaz ma wyższą liczbę oktanową więc stopień sprężania może być wyższy nie powodując spalania detonacyjnego, doładowując silnik nie odprężałem silnika. Na pewno dla mocy max duże znaczenie ma średnica całego dolotu, u mnie rura dolotowa ma wewnątrz 55 mm, a gażnik ma przepustowość 2 X 34 mm, gaz lecąc przez kompresor lepiej się miesza z powietrzem co daje dodatkowe KM - lepsze spalanie.
Co do mocy to te 180 KM jest raczej przesadzone. Auto seryjnie waży 1030 kg a w przyspieszeniu ma to duże znaczenie. Moc max zależy nie tylko od doładowania, stopień sprężania ma tu duże znaczenie. Seryjnie te silniki mają 10 : 1 a wiadomo, iż większy stopień sprężania tym większa moc. Gaz ma wyższą liczbę oktanową więc stopień sprężania może być wyższy nie powodując spalania detonacyjnego, doładowując silnik nie odprężałem silnika. Na pewno dla mocy max duże znaczenie ma średnica całego dolotu, u mnie rura dolotowa ma wewnątrz 55 mm, a gażnik ma przepustowość 2 X 34 mm, gaz lecąc przez kompresor lepiej się miesza z powietrzem co daje dodatkowe KM - lepsze spalanie.
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
Lepszy film faktycznie by się z przydał.
Masz nie ruszane podstawowe elementy typu wałek, zawory, kolektor wydechowy. Nie ma możliwości żeby na seryjnych gratach ten silnik rozwinął moc nawet 150KM pomimo że jest doładowany. Dlatego dziwi mnie trochę ten sprint do 100 w 7s skoro do tego potrzeba teoretycznie te 170-180KM albo wagę ze 100-150kg mniejszą i wtedy faktycznie 150KM powinno wystarczyć na krótkiej skrzyni.
Masz nie ruszane podstawowe elementy typu wałek, zawory, kolektor wydechowy. Nie ma możliwości żeby na seryjnych gratach ten silnik rozwinął moc nawet 150KM pomimo że jest doładowany. Dlatego dziwi mnie trochę ten sprint do 100 w 7s skoro do tego potrzeba teoretycznie te 170-180KM albo wagę ze 100-150kg mniejszą i wtedy faktycznie 150KM powinno wystarczyć na krótkiej skrzyni.
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
kto zmierzył 7 sekund? Ja pisałem około 7,6 sekundy. Do przyspieszenia nie liczy się głównie moc max ale moment obrotowy ma duże znaczenie.
karolas123 jak twoje pojęcie jest takie, że każdy nawet laik w tym temacie założy sobie sam turbo i będzie to mu dobrze chodziło to nie mamy na ten temat o czym rozmawiać.
Ja nie piszę, że moje audi ma 180 KM bo tego nie sprawdzałem. Nagrałem Wam filmik, kiepskiej jakości, ale widać jak przyspiesza. Sprobujcie sami nagrać filmik i jednocześnie przyspieszyć do 150.
Przy zmianie z 2 na 3 do setki traciłbym cenny czas, całkiem inna sytuacja jest ze zmianą z 1 na 2 i z 3 na 4.
GerB3 piszesz, że to niemożliwe, że tak przyspiesza. To twoim zdaniem włożyłem kilka pierdółek, porobiłem jakieś fotki a filmik nagrałem jakiejś 180- konnej audicy tak?
Po co mam Wam wciskać jakiś kit? Wrzuciłem ten projekt, bo pomyślałem, że to ciekawe i kogoś zainteresuje.
karolas123 jak twoje pojęcie jest takie, że każdy nawet laik w tym temacie założy sobie sam turbo i będzie to mu dobrze chodziło to nie mamy na ten temat o czym rozmawiać.
Ja nie piszę, że moje audi ma 180 KM bo tego nie sprawdzałem. Nagrałem Wam filmik, kiepskiej jakości, ale widać jak przyspiesza. Sprobujcie sami nagrać filmik i jednocześnie przyspieszyć do 150.
Przy zmianie z 2 na 3 do setki traciłbym cenny czas, całkiem inna sytuacja jest ze zmianą z 1 na 2 i z 3 na 4.
GerB3 piszesz, że to niemożliwe, że tak przyspiesza. To twoim zdaniem włożyłem kilka pierdółek, porobiłem jakieś fotki a filmik nagrałem jakiejś 180- konnej audicy tak?
Po co mam Wam wciskać jakiś kit? Wrzuciłem ten projekt, bo pomyślałem, że to ciekawe i kogoś zainteresuje.
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
I oczywiście tak jest. Wszystkich to intryguje i interesuje, mysle, że jezeli byłoby inaczej to nikt nie wypowiadałby sie w tym temacie.
turbofin, Sam mam na codzien doczynienia z mechaniką, usprawnieniami, i gonitwą za końmi mechanicznymi i możesz mi wierzyć, ze ja poprostu szukam skad sie te konie wzieły , nie ma wykresu wiec mozna teoretyzować, jednak jeśli auto naprawde tak lata, to chetnie dam się zaskoczyć.
Darujmy sobie temat, czy bedzie to dobrze chodziło czy nie, bo uważam, że laik nie podejmie sie nawet wymiany świec w silniku. Uważam jednak, że silnik ten jest zbudowany dość topornie, i dałoby sie roziwazać niektóre kwestie inaczej, (wszystko działa wiem o tym, i nie czepiam sie).Jednak tak naprawde to jest tu zastosowane jakis kompresor, gaznik od poloneza, mega długa rura, i miksery gazu przyznasz, ze dosc prowizoryczna konstrukcja, a jak wspominałeś obliczone zostało tylko wydatek kompresora i zapotrzebowanie silnika. W tym momencie twierdzę, że z tego silnika dość ciezko bedzie uzyskać moc 140km, dzieki której teoretycznie stwierdzilismy możliwość przysieszania do 100km/h w takim tępie. Jest wiele aspektów, które moim zdaniem nie pozwoliły by na osiagniecie takiej mocy w tym silniku, (piersze z brzega to spalanie stukowe, które mogłoby szybko zabic silnik, a inne to mega zwiekszone obciazenia na układzie korbowo tłokowym, spowodowane doładowaniem).
Wiec aby zabić moje teorie i miło zaskoczyc sie, że jednak da sie nawet z takiego silnika wykrzesać moc chciałbym zobaczyć jak auto zachowuje sie na drodze.
Co do samego poprzedniego filmu, nie twierdze oczywiscie ze jest z nim cos nie tak... ale postawic auto na podnosniku jest stosunkowo łatwo. :-> (nie twierdzę, że film nie jest prawdziwy)
A nagrywanie.... Całkiem dobrze sprawdza sie wetkniecie aparatu w dziurę w zagłówku pasażera :mrgreen:
Można sobie ustawic i ogień :lol:
Tak... teraz wyjde na najwiekszego hejtera na forum... :lol:
turbofin, Sam mam na codzien doczynienia z mechaniką, usprawnieniami, i gonitwą za końmi mechanicznymi i możesz mi wierzyć, ze ja poprostu szukam skad sie te konie wzieły , nie ma wykresu wiec mozna teoretyzować, jednak jeśli auto naprawde tak lata, to chetnie dam się zaskoczyć.
Darujmy sobie temat, czy bedzie to dobrze chodziło czy nie, bo uważam, że laik nie podejmie sie nawet wymiany świec w silniku. Uważam jednak, że silnik ten jest zbudowany dość topornie, i dałoby sie roziwazać niektóre kwestie inaczej, (wszystko działa wiem o tym, i nie czepiam sie).Jednak tak naprawde to jest tu zastosowane jakis kompresor, gaznik od poloneza, mega długa rura, i miksery gazu przyznasz, ze dosc prowizoryczna konstrukcja, a jak wspominałeś obliczone zostało tylko wydatek kompresora i zapotrzebowanie silnika. W tym momencie twierdzę, że z tego silnika dość ciezko bedzie uzyskać moc 140km, dzieki której teoretycznie stwierdzilismy możliwość przysieszania do 100km/h w takim tępie. Jest wiele aspektów, które moim zdaniem nie pozwoliły by na osiagniecie takiej mocy w tym silniku, (piersze z brzega to spalanie stukowe, które mogłoby szybko zabic silnik, a inne to mega zwiekszone obciazenia na układzie korbowo tłokowym, spowodowane doładowaniem).
Wiec aby zabić moje teorie i miło zaskoczyc sie, że jednak da sie nawet z takiego silnika wykrzesać moc chciałbym zobaczyć jak auto zachowuje sie na drodze.
Co do samego poprzedniego filmu, nie twierdze oczywiscie ze jest z nim cos nie tak... ale postawic auto na podnosniku jest stosunkowo łatwo. :-> (nie twierdzę, że film nie jest prawdziwy)
A nagrywanie.... Całkiem dobrze sprawdza sie wetkniecie aparatu w dziurę w zagłówku pasażera :mrgreen:
Można sobie ustawic i ogień :lol:
Tak... teraz wyjde na najwiekszego hejtera na forum... :lol:
Ja twierdzę tylko że po tych zmianach które zrobiłeś nie ma wystarczającej mocy żeby przyspieszać nawet w 8s do 100. Zakładajac że miałeś silnik w idealnym stanie trzymającym serie 90km i 150NM. Pomijając już straty mocy potrzebne do napędu kompresora, i to ze wnętrze silnika jest seryjne - daje Ci max 40% bo przeważnie tyle daje kompresor, wzrost mocy - na okrągło 130KM i 210NM.
A takie osiagi nie zagwarantują nigdy 8s do 100, nawet przy wadze 1000kg.
I nie odbieraj tego źle ale po tym ostatnim filmiku z przyspieszeniem mam mieszane uczucia, chociaz i tak masz plus że zacząłeś rzeźbić w 1,8.
Pożycz od kogoś kamerę, spróbuj nagrać i zegary i drogę i przekonaj nas że Twoje auto ma takiego kopa, bo moze okazać się że zamiast SWAP'owac lepiej kupić kompresor, gaźnik i gaz i będziemy mieć rakiety na kołach.
A takie osiagi nie zagwarantują nigdy 8s do 100, nawet przy wadze 1000kg.
I nie odbieraj tego źle ale po tym ostatnim filmiku z przyspieszeniem mam mieszane uczucia, chociaz i tak masz plus że zacząłeś rzeźbić w 1,8.
Pożycz od kogoś kamerę, spróbuj nagrać i zegary i drogę i przekonaj nas że Twoje auto ma takiego kopa, bo moze okazać się że zamiast SWAP'owac lepiej kupić kompresor, gaźnik i gaz i będziemy mieć rakiety na kołach.
Ok postaram sie nakręcić jakiś konkretny filmik dla niedowiarków a jeśli kogoś to naprawdę intryguje to zapraszam do siebie. Może jak ktoś zobaczy na żywo auto i się nim przejedzie to uwierzy.
[ Dodano: 2010-09-05, 23:16 ]
[ Dodano: 2010-09-05, 23:16 ]
A skąd wiesz, że moc wyjściową przed założeniem kompresora wynosiła max 90 KM ? i skąd wyliczyłeś mi wzrost mocy 40 % ? Chcę zaznaczyć, że przed założeniem kompresora moc wynosiła napewno ponad 90 KM na gazie. Miałem wtedy zamontowany gaźnik od poloneza o przelocie 2 X 34 mm co w porównaniu do seryjnego gaźnika odetkało znacznie silnik, na seryjnym gaźniku V max 196 km/h a na weberze już 205 km/h i do tego założyłem kompresor czyli nie 90 km + doładowanie a moc na weberze + doładowanie. doładowanie kompresora się reguluje poprzez zmianę koła na kompresorzeGerB3 pisze: Zakładajac że miałeś silnik w idealnym stanie trzymającym serie 90km i 150NM. Pomijając już straty mocy potrzebne do napędu kompresora, i to ze wnętrze silnika jest seryjne - daje Ci max 40% bo przeważnie tyle daje kompresor, wzrost mocy - na okrągło 130KM i 210NM.
Gdzie byś nie zajrzał, to wszyscy co dzień mają do czynienia z tuningiem i podkręcaniem silników. Co ja tu w ogóle robię..sagem pisze:Widzę sami profesorowie ds. tjuningu i wzrostu mocy, no no dobrze wiedzieć że na forum same fachury :lol: :lol:
Co do ludzi, którzy nie wierzą w to co widzą na własne oczy, to się kolego nie przejmuj. Zastanawia mnie tylko podejście Karolasa, czy jeżeli sam wymyślił taki układ, tak go poskładał i działa, ale nie był wcześniej opisany na łamach tjuning magazynu, to znaczy że jest prowizoryczny i wiejski i siano z niego wystaje?
Ogarnijcie się, jak narazie zero sensu, podpowiedzi, pytań technicznych, a same pancze, bo przecież długa rura, a według "książki do tuningu" ( :lol: :lol: :lol: ) długa rura jest zła. I jeszcze te części z POLONEZA! Niewybaczalne.
Ciś dalej. Sagemowi też przepowiedzieli dwunastoletniego swapa, a tak nie było.
moc max. do przyspieszenia ma tyle co piernik do wiatraka (wyjątek stanowi samochód z bezstopniową skrzynią biegów CVT, gdzie zmienia się przełożenie a nie obroty silnika) więc jeśli chodzi o przyspieszenie to znaczenie ma moc średnia, która w silniku doładowanym znacznie przewyższa moc średnią w silniku wolnossącymGerB3 pisze:Golf II GTI 16 V masa własna 960 kg moc 139KM 0-100 8,5s
Audi 80 2.0 16V masa własna 1170kg moc 137KM 0-100 9s
Civic 1.6 16V masa własna 1080kg moc 160KM 0-100 7,3
Szczerze wątpię żeby 140 i nawet 1000kg wystarczyło.
także jemu wystarczy ok 130KM mocy maksymalnej dostępnej w zakresie od 4000-7000obr/min żeby iść łeb w łeb z wolnossącym 150KM żelazem osiągającym swoje 150KM dopiero przy ok 6500obr/min
projekt jest godny podziwu i na pewno nie jednemu cwaniakowi z ogromną ilością koni szczęka opadnie jak zostanie objechany w chwilę po starcie ze świateł :mrgreen: