Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 1.8] Projekt Kompressor i inne modyfikacje - foto

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 04 wrz 2010, 12:22

Nie znalazłem tej naklejki, musiała być wcześniej zerwana. Mogę Ci jedynie podać przybliżoną prędkość na poszczególnych biegach. na 1 - 50 km/h, 2 - 100 km/h, 3 - 160 km/h, 4 - 210 może nawet ponad, na 5 nie sprawdzałem - nie mam gdzie ale myślę, że coś koło 230 powinna dać radę :mrgreen:

Co do mocy to te 180 KM jest raczej przesadzone. Auto seryjnie waży 1030 kg a w przyspieszeniu ma to duże znaczenie. Moc max zależy nie tylko od doładowania, stopień sprężania ma tu duże znaczenie. Seryjnie te silniki mają 10 : 1 a wiadomo, iż większy stopień sprężania tym większa moc. Gaz ma wyższą liczbę oktanową więc stopień sprężania może być wyższy nie powodując spalania detonacyjnego, doładowując silnik nie odprężałem silnika. Na pewno dla mocy max duże znaczenie ma średnica całego dolotu, u mnie rura dolotowa ma wewnątrz 55 mm, a gażnik ma przepustowość 2 X 34 mm, gaz lecąc przez kompresor lepiej się miesza z powietrzem co daje dodatkowe KM - lepsze spalanie.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 04 wrz 2010, 13:41

Ngraj lepszy film, (nie kalkulatorem), na jakiejs drodze, bo nie to, że jestem hejterem, ale tam nie moze byc 180, ani nawet 150 koni. To nie mozliwe, inaczej kazdy robiłby sobie pod blokiem kilera dokładajac kilka piedółek.

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 04 wrz 2010, 15:44

Lepszy film faktycznie by się z przydał.

Masz nie ruszane podstawowe elementy typu wałek, zawory, kolektor wydechowy. Nie ma możliwości żeby na seryjnych gratach ten silnik rozwinął moc nawet 150KM pomimo że jest doładowany. Dlatego dziwi mnie trochę ten sprint do 100 w 7s skoro do tego potrzeba teoretycznie te 170-180KM albo wagę ze 100-150kg mniejszą i wtedy faktycznie 150KM powinno wystarczyć na krótkiej skrzyni.

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 04 wrz 2010, 16:48

Przy aucie ważącym lekko ponad 1000 kg, zeby osiagnać sprint w 7 sekund do 100 na godzine wystarczy 125 - 130 KM.

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 04 wrz 2010, 17:11

Golf II GTI 16 V masa własna 960 kg moc 139KM 0-100 8,5s
Audi 80 2.0 16V masa własna 1170kg moc 137KM 0-100 9s
Civic 1.6 16V masa własna 1080kg moc 160KM 0-100 7,3

Szczerze wątpię żeby 140 i nawet 1000kg wystarczyło.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 04 wrz 2010, 17:58

Dodatkowo na mega długiej skrzyni.

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 04 wrz 2010, 19:21

Najlepiej jakbyś nagrał kolego jeden filmik który przedstawia widok silnika z tym co tam poprawiłeś a następnie sprint z widokiem drogi w lepszej jakości. Myśle że to nie jest zbyt trudne w czasach kiedy nawet komórki mają kamerki. Piszę to dlatego że jest jak widać wielu nieprzekonanych ;-)

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 04 wrz 2010, 19:44

kto zmierzył 7 sekund? Ja pisałem około 7,6 sekundy. Do przyspieszenia nie liczy się głównie moc max ale moment obrotowy ma duże znaczenie.

karolas123 jak twoje pojęcie jest takie, że każdy nawet laik w tym temacie założy sobie sam turbo i będzie to mu dobrze chodziło to nie mamy na ten temat o czym rozmawiać.

Ja nie piszę, że moje audi ma 180 KM bo tego nie sprawdzałem. Nagrałem Wam filmik, kiepskiej jakości, ale widać jak przyspiesza. Sprobujcie sami nagrać filmik i jednocześnie przyspieszyć do 150.
Przy zmianie z 2 na 3 do setki traciłbym cenny czas, całkiem inna sytuacja jest ze zmianą z 1 na 2 i z 3 na 4.

GerB3 piszesz, że to niemożliwe, że tak przyspiesza. To twoim zdaniem włożyłem kilka pierdółek, porobiłem jakieś fotki a filmik nagrałem jakiejś 180- konnej audicy tak?


Po co mam Wam wciskać jakiś kit? Wrzuciłem ten projekt, bo pomyślałem, że to ciekawe i kogoś zainteresuje.

Awatar użytkownika
Lucazzz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2239
Rejestracja: 11 maja 2009, 17:35
Lokalizacja: Kraków/ WSW

Post autor: Lucazzz » 04 wrz 2010, 20:04

turbofin, niestety, zawsze znajda sie niedowiarki/ niewierzący... :mrgreen: no fakt ze ładnie to jedzie, ale zastanawia mnie wytrzymałosc i zywotnosc obecnej konstrukcji... i zrób prosze jakis konkretny fimik...
pozdro , <piwo>

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 04 wrz 2010, 20:07

I oczywiście tak jest. Wszystkich to intryguje i interesuje, mysle, że jezeli byłoby inaczej to nikt nie wypowiadałby sie w tym temacie.

turbofin, Sam mam na codzien doczynienia z mechaniką, usprawnieniami, i gonitwą za końmi mechanicznymi i możesz mi wierzyć, ze ja poprostu szukam skad sie te konie wzieły :), nie ma wykresu wiec mozna teoretyzować, jednak jeśli auto naprawde tak lata, to chetnie dam się zaskoczyć.

Darujmy sobie temat, czy bedzie to dobrze chodziło czy nie, bo uważam, że laik nie podejmie sie nawet wymiany świec w silniku. Uważam jednak, że silnik ten jest zbudowany dość topornie, i dałoby sie roziwazać niektóre kwestie inaczej, (wszystko działa wiem o tym, i nie czepiam sie).Jednak tak naprawde to jest tu zastosowane jakis kompresor, gaznik od poloneza, mega długa rura, i miksery gazu przyznasz, ze dosc prowizoryczna konstrukcja, a jak wspominałeś obliczone zostało tylko wydatek kompresora i zapotrzebowanie silnika. W tym momencie twierdzę, że z tego silnika dość ciezko bedzie uzyskać moc 140km, dzieki której teoretycznie stwierdzilismy możliwość przysieszania do 100km/h w takim tępie. Jest wiele aspektów, które moim zdaniem nie pozwoliły by na osiagniecie takiej mocy w tym silniku, (piersze z brzega to spalanie stukowe, które mogłoby szybko zabic silnik, a inne to mega zwiekszone obciazenia na układzie korbowo tłokowym, spowodowane doładowaniem).


Wiec aby zabić moje teorie i miło zaskoczyc sie, że jednak da sie nawet z takiego silnika wykrzesać moc chciałbym zobaczyć jak auto zachowuje sie na drodze.

Co do samego poprzedniego filmu, nie twierdze oczywiscie ze jest z nim cos nie tak... ale postawic auto na podnosniku jest stosunkowo łatwo. :-> (nie twierdzę, że film nie jest prawdziwy)

A nagrywanie.... Całkiem dobrze sprawdza sie wetkniecie aparatu w dziurę w zagłówku pasażera :mrgreen:
Można sobie ustawic i ogień :lol:


Tak... teraz wyjde na najwiekszego hejtera na forum... :lol:

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 04 wrz 2010, 20:19

Ja twierdzę tylko że po tych zmianach które zrobiłeś nie ma wystarczającej mocy żeby przyspieszać nawet w 8s do 100. Zakładajac że miałeś silnik w idealnym stanie trzymającym serie 90km i 150NM. Pomijając już straty mocy potrzebne do napędu kompresora, i to ze wnętrze silnika jest seryjne - daje Ci max 40% bo przeważnie tyle daje kompresor, wzrost mocy - na okrągło 130KM i 210NM.

A takie osiagi nie zagwarantują nigdy 8s do 100, nawet przy wadze 1000kg.

I nie odbieraj tego źle ale po tym ostatnim filmiku z przyspieszeniem mam mieszane uczucia, chociaz i tak masz plus że zacząłeś rzeźbić w 1,8.

Pożycz od kogoś kamerę, spróbuj nagrać i zegary i drogę i przekonaj nas że Twoje auto ma takiego kopa, bo moze okazać się że zamiast SWAP'owac lepiej kupić kompresor, gaźnik i gaz i będziemy mieć rakiety na kołach.

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 04 wrz 2010, 21:08

Widzę sami profesorowie ds. tjuningu i wzrostu mocy, no no dobrze wiedzieć że na forum same fachury :lol: :lol:

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 05 wrz 2010, 22:10

Ok postaram sie nakręcić jakiś konkretny filmik dla niedowiarków a jeśli kogoś to naprawdę intryguje to zapraszam do siebie. Może jak ktoś zobaczy na żywo auto i się nim przejedzie to uwierzy.

[ Dodano: 2010-09-05, 23:16 ]
GerB3 pisze: Zakładajac że miałeś silnik w idealnym stanie trzymającym serie 90km i 150NM. Pomijając już straty mocy potrzebne do napędu kompresora, i to ze wnętrze silnika jest seryjne - daje Ci max 40% bo przeważnie tyle daje kompresor, wzrost mocy - na okrągło 130KM i 210NM.
A skąd wiesz, że moc wyjściową przed założeniem kompresora wynosiła max 90 KM ? i skąd wyliczyłeś mi wzrost mocy 40 % ? Chcę zaznaczyć, że przed założeniem kompresora moc wynosiła napewno ponad 90 KM na gazie. Miałem wtedy zamontowany gaźnik od poloneza o przelocie 2 X 34 mm co w porównaniu do seryjnego gaźnika odetkało znacznie silnik, na seryjnym gaźniku V max 196 km/h a na weberze już 205 km/h i do tego założyłem kompresor czyli nie 90 km + doładowanie a moc na weberze + doładowanie. doładowanie kompresora się reguluje poprzez zmianę koła na kompresorze

Awatar użytkownika
Adaś Lee
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 297
Rejestracja: 25 sie 2009, 14:59
Lokalizacja: Olkusz
Kontakt:

Post autor: Adaś Lee » 06 wrz 2010, 09:31

sagem pisze:Widzę sami profesorowie ds. tjuningu i wzrostu mocy, no no dobrze wiedzieć że na forum same fachury :lol: :lol:
Gdzie byś nie zajrzał, to wszyscy co dzień mają do czynienia z tuningiem i podkręcaniem silników. Co ja tu w ogóle robię..

Co do ludzi, którzy nie wierzą w to co widzą na własne oczy, to się kolego nie przejmuj. Zastanawia mnie tylko podejście Karolasa, czy jeżeli sam wymyślił taki układ, tak go poskładał i działa, ale nie był wcześniej opisany na łamach tjuning magazynu, to znaczy że jest prowizoryczny i wiejski i siano z niego wystaje?

Ogarnijcie się, jak narazie zero sensu, podpowiedzi, pytań technicznych, a same pancze, bo przecież długa rura, a według "książki do tuningu" ( :lol: :lol: :lol: ) długa rura jest zła. I jeszcze te części z POLONEZA! Niewybaczalne.

Ciś dalej. Sagemowi też przepowiedzieli dwunastoletniego swapa, a tak nie było.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 06 wrz 2010, 10:12

GerB3 pisze:Golf II GTI 16 V masa własna 960 kg moc 139KM 0-100 8,5s
Audi 80 2.0 16V masa własna 1170kg moc 137KM 0-100 9s
Civic 1.6 16V masa własna 1080kg moc 160KM 0-100 7,3

Szczerze wątpię żeby 140 i nawet 1000kg wystarczyło.
moc max. do przyspieszenia ma tyle co piernik do wiatraka (wyjątek stanowi samochód z bezstopniową skrzynią biegów CVT, gdzie zmienia się przełożenie a nie obroty silnika) więc jeśli chodzi o przyspieszenie to znaczenie ma moc średnia, która w silniku doładowanym znacznie przewyższa moc średnią w silniku wolnossącym

także jemu wystarczy ok 130KM mocy maksymalnej dostępnej w zakresie od 4000-7000obr/min żeby iść łeb w łeb z wolnossącym 150KM żelazem osiągającym swoje 150KM dopiero przy ok 6500obr/min

projekt jest godny podziwu i na pewno nie jednemu cwaniakowi z ogromną ilością koni szczęka opadnie jak zostanie objechany w chwilę po starcie ze świateł :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl