Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.8 RU LPG]Brak wolnych obrotów po wymianie gumy pod gaźnik

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Puca999
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 27 kwie 2010, 10:15

[1.8 RU LPG]Brak wolnych obrotów po wymianie gumy pod gaźnik

Post autor: Puca999 » 04 wrz 2010, 22:48

Witam. Ostatnio zauważyłem, że mam popękaną tę gumę łącząca gaźnik z kolektorem ssącym. Dzisiaj postanowiłem wymienić tę gumę. Najpierw odkręciłem wąż od odmy, osłonę filtru górną, wyjąłem filtr, osłonę filtru dolną. Do dolnej osłony przyczepiony jest jakiś malutki wężyk, nie chciałem go wyjmować, więc znajomy trzymał cały czas te obudowę w takiej pozycji, aby przewodzik był luźno. Odkręciłem 4 nakrętki od gumy. Drugi znajomy podniósł gaźnik o jakieś 6cm, odkręciłem 4 śluby łączące gumę z kolektorem. Wsadziłem nową gumę, przykręciłem śruby. Nałożyłem gaźnik na gumę, przykręciłem. Założyłem dolną osłonę, filtr, górną osłonę. Wąż od odmy... Odpalam auto i ... na benzynie nie mam wolnych obrotów, dosłownie zero, od razu gaśnie. Jednak jak się przygazuje to bardzo ładnie wchodzi na obroty. Na gazie utrzymuje około 1000 obr/min. Coś mnie tchnęło, aby zasłonić ręką wlot powietrza- obroty się trochę zwiększyły, co mnie ździwiło.
I teraz moje pytanie-- co zrobiłem nie tak? co mogło sie przestawić? odpiąć? Sprawdzałem i wszystkie kable, przewody są niby na swoich miejscach...

Silnik 1.8 RU, gaźnik keihein II.
Ostatnio zmieniony 05 wrz 2010, 10:30 przez Puca999, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Puca999
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 27 kwie 2010, 10:15

Post autor: Puca999 » 05 wrz 2010, 09:46

Zmieniłem tytuł.

Dodam, że wcześniej, nawet latem, musiałem wyciągać ssanie przy odpalaniu na benzynie, aby trzymał mi ładne obroty, a nie żadne 600. Ssanie wyciągałem na dwa ząbki. Po przełączeniu na gaz ssanie wyciągałem na trzeci ząbek, miał wtedy 1000 obrotów. Jak się trochę rozgrzał i obroty wzrosły do 1200 to ssanie chowałem. Teraz natomiast po odpaleniu i przełączeniu na gaz ma 1500 obrotów bez ssania i te obroty po chwili spadają do 900 i ładnie sie już caly czas utrzymują.

Awatar użytkownika
michael80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 573
Rejestracja: 27 gru 2008, 12:04
Lokalizacja: Lubelskie LKR

Post autor: michael80b3 » 05 wrz 2010, 11:31

Miałem podobny problem, jeśli po zatkaniu wlotu powietrza silnik nie gaśnie to znaczy że dostaje lewe powietrze. Musisz znależć miejsce gdzie jest nieszczelność . Czy na obudowie filtra masz wszystkie spinki? Spróbuj docisnąć obudowę może to przez nią wpada powietrze (tak było w moim przypadku) A ta uszczelka jest dobrze ściśnięta? Ja jako uszczelkę założyłem gumke do przyłączania spławika z żyłką i jest gites.

Awatar użytkownika
Puca999
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 27 kwie 2010, 10:15

Post autor: Puca999 » 05 wrz 2010, 21:39

Rozebrałem dzisiaj gaźnik w drobny mak, wymyłem go, wydmuchałem, założyłem i wszystko gites. Niedzielna praca ponoć w mak się obraca, ale cały tydzień do późna w pracy, więc mam wybaczone :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl