Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] Czy to alternator padł? Wariujące kontrolki i brak ład

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 03 wrz 2010, 19:33

Komutatora i tak nie zaszkodzi przeszlifować bo na rocznych szczotkach w stabilizatorze napięcia mam góry i doliny oraz jeden próg :shock: Jak po omacku dotknąłem palcem komutatora (nie było prądu przez cały dzień i po omacku w kanale wymieniałem stabilizator) to pierw sobie pomyślałem, że to uzwojenie jakieś. Ale dziś poszukałem jak jest zbudowany alternator i wychodzi, że "macałem" komutator.

A teraz inne pytanie: da się na oko poznać przepaloną diodę?
Dziś ładowanie jakby ustało, ciągle 12V...

EDIT:

Automatyczne włączanie świateł padło. Działają tylko przez przełączenie manetki przy kierownicy.

_DJ_3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 08 lut 2010, 09:06

Post autor: _DJ_3 » 03 wrz 2010, 22:27

no właśnie o tą bierznie mi chodziło .
a po co odrazu przetaczać jak się rowki powycierały to nawinąć miedziany drut ok mm średnicy równiutko nawinąć wziąść lutownice w ręku wtopić cyne w szczeliny wygładzić i będzie śmigać (sprawdzone wiele razy)

krzysiek_b
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 145
Rejestracja: 18 mar 2010, 15:43
Lokalizacja: Żary

Post autor: krzysiek_b » 03 wrz 2010, 22:41

trepek pisze:No to na 99% komutator bo jest nierówny i szczotki w regulatorze napięcia nierówno się ścierają - ewidentnie są na nich zarysowania i to dość głębokie oraz posiadają "progi", gwałtowne zejścia jak by się od pewnym miejsc bardziej zdzierały.

mozesz poki co spróbować ręcznie zeszlifować papierem sciernym bądż osełką,

jeśli będzie jakakolwiek różnica to już znalazłeś problem

[ Dodano: 2010-09-03, 22:45 ]
_DJ_3 pisze:no właśnie o tą bierznie mi chodziło .
a po co odrazu przetaczać jak się rowki powycierały to nawinąć miedziany drut ok mm średnicy równiutko nawinąć wziąść lutownice w ręku wtopić cyne w szczeliny wygładzić i będzie śmigać (sprawdzone wiele razy)

przetoczyć lepiej bo będzie dużo trwalszym rozwiązaniem.
jeśli się zrobi wg Twojego sposobu to sądzę, że i tak z czasem odpadnie (zwykła fizyka) a jak przetoczysz to komutator będzie miał "jednolitą" strukturę i starczy na kolejne 15 lat

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 03 wrz 2010, 22:54

Z czego zrobiony jest komutator? Miedź, stal czy insze ustrojstwo?

krzysiek_b
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 145
Rejestracja: 18 mar 2010, 15:43
Lokalizacja: Żary

Post autor: krzysiek_b » 05 wrz 2010, 11:43

trepek pisze:Z czego zrobiony jest komutator? Miedź, stal czy insze ustrojstwo?
zdaje mi się, że "insze ustrojstwo"

Awatar użytkownika
Norbas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 727
Rejestracja: 06 lip 2010, 16:03
Imię: Norbert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Norbas » 05 wrz 2010, 13:20

Tu masz stronkę poświęconą silnikowi elektrycznemu między innymi budowa komutatora może się przyda http://www.rc.info.pl/silniki/silnik_budowa.html

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 05 wrz 2010, 13:41

I tak już alternator nic nie ładuje więc pewnie dioda :-) A jeszcze go nie rozkręciłem nawet :-/

_DJ_3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 08 lut 2010, 09:06

Post autor: _DJ_3 » 05 wrz 2010, 23:01

miedź a nie jakieś inne ustroistwo.
dlaczego miało by zara odlecieć? jak ma troche zdarte to ok ale jak już jest prawie na maź wytarte rowki i przetoczy i zistanie z 1mm to jak mu się zetsze to już koniec nic z tym nie zrobi i trzeba będzie wtedy nowe bierznie dotaczać, ja miałem starte sporo a że możliwość była dotoczenia nowych to się ze starymi nie bawiłem tylko nowe dałem ale mosiężne i i nie mam żadnych problemów z altkiem.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 15 wrz 2010, 18:09

U mnie padł mostek z diodami. Nowy, łącznie z diodą (albo mostkiem, zabijcie mnie, nie wiem) W pod obrotomierz, 60 zł u speca od alternatorów.

Śmiga jak nówka, 14V na światłach i dmuchawie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl