[B3 1.8 NE] Zamiennik aparatu zapłonowego
[B3 1.8 NE] Zamiennik aparatu zapłonowego
Witam
Ostatnio będąc u mechanika, stwierdził iż mam walnięty regulator podciśnienia na aparacie zapłonowym i najlepiej byłoby kupić nowy ze sprawnym regulatorem. Problem w tym, że mechanik stwierdził, iż musi to być dokładnie taki sam, o takich samych numerach jak ten co ma. Okazuje się, że bardzo ciężko dostać właśnie taki aparat, nie jest już produkowany, a zamiennika prawdopodobnie nie ma. A jak wy to widzicie, czy faktycznie nie można go zastąpić jakimś innym. Aparat jaki mam to Valeo 050905205AJ, silnik 1.8 NE.
Aha i jeszcze czy orientujecie się jak to jest z tym trzpieniem w aparacie zapłonowym, na który nakładany jest palec, czy ten trzpień możę mieć jakieś luzy podczas ruszania go np. palcami ?
Z góry dziękuję za jakiekolwiek odpowiedzi i pozdrawiam
Ostatnio będąc u mechanika, stwierdził iż mam walnięty regulator podciśnienia na aparacie zapłonowym i najlepiej byłoby kupić nowy ze sprawnym regulatorem. Problem w tym, że mechanik stwierdził, iż musi to być dokładnie taki sam, o takich samych numerach jak ten co ma. Okazuje się, że bardzo ciężko dostać właśnie taki aparat, nie jest już produkowany, a zamiennika prawdopodobnie nie ma. A jak wy to widzicie, czy faktycznie nie można go zastąpić jakimś innym. Aparat jaki mam to Valeo 050905205AJ, silnik 1.8 NE.
Aha i jeszcze czy orientujecie się jak to jest z tym trzpieniem w aparacie zapłonowym, na który nakładany jest palec, czy ten trzpień możę mieć jakieś luzy podczas ruszania go np. palcami ?
Z góry dziękuję za jakiekolwiek odpowiedzi i pozdrawiam
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
O to chodzi? :
http://allegro.pl/listing.php/search?st ... nge_view=1
Kiepsko szukasz musze przyznać. Pewnie na szrotach w twojej okolicy też mają.
http://allegro.pl/listing.php/search?st ... nge_view=1
Kiepsko szukasz musze przyznać. Pewnie na szrotach w twojej okolicy też mają.
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
Z tej strony: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=130144 wynika że da się to zamienić aparatem Bosch 050905205 AH. Takie też znajdziesz na allegro:daniyal pisze:czy faktycznie ma racje czy może można go zastąpić aparatem o innym oznaczeniu ?
http://allegro.pl/listing.php/search?sg ... 50905205AH
Ja zamontowałem w moin NE taki aparat http://allegro.pl/aparat-zaplonowy-vw-0 ... 37872.html i sprawuje się bardzo dobrze . Chyba że chcesz kupić sam przyspieszacz podciśnieniowy - w serwisie koszt około 700zł :shock: do naszych oryginalnych aparatów .
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
Z tego co kojarzę podczas naprawy kolegi golfa 1.8 zmieniliśmy aparat na całkiem inny ważne aby liczba zębów i średnica zębatki współpracującej z wałkiem koła pośredniego była identyczna. Czujniki halla są przecież takie same ekrany mogą mieć jedynie szersze wycięcia a regulator podciśnieniowy rożni się jedynie tym języczkiem zaczepowym (o ile pamiętam dwa rodzaje). Nie przypominam sobie żeby to cięgno miało dwa rożne skoki. Rożna liczba zębów na wcześniej wspomnianym kole spowoduje to ze ustawisz zapłon, pojedziesz, a po 1km okaże się ze zapłon jest przestawiony. Moim zdaniem wystarczy kupić aparat o takiej samej zębatce która wchodzi w blok i wszystko.
Aha w zależności od zastosowanej ośki możesz mieć inny palec rozdzielacza. (grubszy bądź cieńszy).
Wymontuj i porównaj, policz i kup. To nie orbitrol ze jak rozbierzesz to nie wiesz co do czego
Aha w zależności od zastosowanej ośki możesz mieć inny palec rozdzielacza. (grubszy bądź cieńszy).
Wymontuj i porównaj, policz i kup. To nie orbitrol ze jak rozbierzesz to nie wiesz co do czego
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
Nie spotkałem się z odmienna budowa przyspieszaczy odśrodkowych ale z UFO, jak wcześniej wspomniałem, tak. Różnica polegała na odmiennym mocowaniu ale czy i skoku.... tego nie wiem. Musze sprawdzić bo trochę takich na części mammarko pisze:Pozostaje jeszcze kwestja charakterystyk przyśpieszaczy odśrodkowego i podciśnieniowego które mają duży wpływ na właściwą pracę silnika .
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
Racja że ich charakterystyka może być nieco inna ale czy ten układ jest idealny?? Czy ktoś przewidział jego bezwładność, zużycie, utratę własności elementów podatnych?? Podejrzewam że zakres błędu ustawienia przy określonych zakresach prędkościowych to raczej wartość w szerokim paśmie tolerancji. To tak jakby porównać tolerancje H7 do warsztatowej podczas np toczenia wałka.