Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 NE] Zamiennik aparatu zapłonowego

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
daniyal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 01 lis 2009, 20:55
Lokalizacja: Wrocław

[B3 1.8 NE] Zamiennik aparatu zapłonowego

Post autor: daniyal » 06 wrz 2010, 11:42

Witam

Ostatnio będąc u mechanika, stwierdził iż mam walnięty regulator podciśnienia na aparacie zapłonowym i najlepiej byłoby kupić nowy ze sprawnym regulatorem. Problem w tym, że mechanik stwierdził, iż musi to być dokładnie taki sam, o takich samych numerach jak ten co ma. Okazuje się, że bardzo ciężko dostać właśnie taki aparat, nie jest już produkowany, a zamiennika prawdopodobnie nie ma. A jak wy to widzicie, czy faktycznie nie można go zastąpić jakimś innym. Aparat jaki mam to Valeo 050905205AJ, silnik 1.8 NE.
Aha i jeszcze czy orientujecie się jak to jest z tym trzpieniem w aparacie zapłonowym, na który nakładany jest palec, czy ten trzpień możę mieć jakieś luzy podczas ruszania go np. palcami ?

Z góry dziękuję za jakiekolwiek odpowiedzi i pozdrawiam

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 06 wrz 2010, 12:12

O to chodzi? :

http://allegro.pl/listing.php/search?st ... nge_view=1

Kiepsko szukasz musze przyznać. Pewnie na szrotach w twojej okolicy też mają.

daniyal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 01 lis 2009, 20:55
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: daniyal » 06 wrz 2010, 13:15

No nie do końca o to chodzi, ten aparat co ja mam to na końcu ma oznaczenie AJ i z tego co mówił właśnie ten mechanik to taki włąśnie musi być, żąden inny AL, AF itp. No ale właśnie moje pytanie brzmi czy faktycznie ma racje czy może można go zastąpić aparatem o innym oznaczeniu ?

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 06 wrz 2010, 14:37

daniyal pisze:czy faktycznie ma racje czy może można go zastąpić aparatem o innym oznaczeniu ?
Z tej strony: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=130144 wynika że da się to zamienić aparatem Bosch 050905205 AH. Takie też znajdziesz na allegro:

http://allegro.pl/listing.php/search?sg ... 50905205AH

harnas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 26 maja 2009, 10:45
Lokalizacja: krakow

Post autor: harnas » 06 wrz 2010, 18:28

Witam, miałem taki sam problem z tym aparatem zapłonowym miałem firmy valeo zastąpiłem go firmy BOSCH,(przez ten przyspieszacz bardzi dużo palił),po wymianie autko jezdzi bez problemu na LPG i benzyne ,mechanik zmienił troszke ustawienie zapłonu od książkowego.

daniyal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 01 lis 2009, 20:55
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: daniyal » 06 wrz 2010, 20:47

Wielkie dzięki za odpowiedzi, a powiedz mi jeszcze harnas, czy zastępowałeś go tym aparatem boscha co napisał kolega wyżej tym z oznaczeniami 050905205 AH ?

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 07 wrz 2010, 16:24

Ja zamontowałem w moin NE taki aparat http://allegro.pl/aparat-zaplonowy-vw-0 ... 37872.html i sprawuje się bardzo dobrze . Chyba że chcesz kupić sam przyspieszacz podciśnieniowy - w serwisie koszt około 700zł :shock: do naszych oryginalnych aparatów .

harnas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 26 maja 2009, 10:45
Lokalizacja: krakow

Post autor: harnas » 07 wrz 2010, 17:38

Witam.Kolego ztego co mogę odczytac na tym aparacie zaplonowym Bosch zamontowanym u mnie to cztery ostatnie cyfry 5205C ,jest to aparat z podisnieniowym przyspieszaczem pozdrawiam.

daniyal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 01 lis 2009, 20:55
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: daniyal » 07 wrz 2010, 18:42

Wybornie, że istnieje alternatywa dla tego aparatu, zamontuje ten, o którym mówi marko. Jeszcze jakbyś mi powiedział czy kopułka i palec może zostać z mojego starego aparatu (wymieniane 2 miesiące temu), to będę Ci bardzo wdzięczny. Pozdrawiam

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 07 wrz 2010, 21:59

Nistety obawiam się , że do BOSCHA musisz dokupić nową kopółkę i palec - ja przynajmniej tak zrobiłem . Co prawda miałem u siebie w NE zamontowany aparat DUCELIER i może dlatego musiałem dokupić kopółkę i palec do BOSCHA bo od starego nie pasowały .

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 08 wrz 2010, 08:14

Z tego co kojarzę podczas naprawy kolegi golfa 1.8 zmieniliśmy aparat na całkiem inny ważne aby liczba zębów i średnica zębatki współpracującej z wałkiem koła pośredniego była identyczna. Czujniki halla są przecież takie same ekrany mogą mieć jedynie szersze wycięcia a regulator podciśnieniowy rożni się jedynie tym języczkiem zaczepowym (o ile pamiętam dwa rodzaje). Nie przypominam sobie żeby to cięgno miało dwa rożne skoki. Rożna liczba zębów na wcześniej wspomnianym kole spowoduje to ze ustawisz zapłon, pojedziesz, a po 1km okaże się ze zapłon jest przestawiony. Moim zdaniem wystarczy kupić aparat o takiej samej zębatce która wchodzi w blok i wszystko.

Aha w zależności od zastosowanej ośki możesz mieć inny palec rozdzielacza. (grubszy bądź cieńszy).

Wymontuj i porównaj, policz i kup. To nie orbitrol ze jak rozbierzesz to nie wiesz co do czego ;-)

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 08 wrz 2010, 08:47

Pozostaje jeszcze kwestja charakterystyk przyśpieszaczy odśrodkowego i podciśnieniowego które mają duży wpływ na właściwą pracę silnika .

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 08 wrz 2010, 12:41

marko pisze:Pozostaje jeszcze kwestja charakterystyk przyśpieszaczy odśrodkowego i podciśnieniowego które mają duży wpływ na właściwą pracę silnika .
Nie spotkałem się z odmienna budowa przyspieszaczy odśrodkowych ale z UFO, jak wcześniej wspomniałem, tak. Różnica polegała na odmiennym mocowaniu ale czy i skoku.... tego nie wiem. Musze sprawdzić bo trochę takich na części mam

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 09 wrz 2010, 09:14

Kolego chodzi mi o charakterystyki przyśpieszaczy odśrodkowych bo mogą się różnić między sobą stromością w zależności od tego co potrzebuje dany silnik , a zasada działania jest taka sama i tu się z Tobą zgodzę kwestja jakie są ciężarki i sprężynki .

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 09 wrz 2010, 14:34

Racja że ich charakterystyka może być nieco inna ale czy ten układ jest idealny?? Czy ktoś przewidział jego bezwładność, zużycie, utratę własności elementów podatnych?? Podejrzewam że zakres błędu ustawienia przy określonych zakresach prędkościowych to raczej wartość w szerokim paśmie tolerancji. To tak jakby porównać tolerancje H7 do warsztatowej podczas np toczenia wałka.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl