Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 1.8] Projekt Kompressor i inne modyfikacje - foto

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
jacekku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 331
Rejestracja: 17 gru 2009, 11:00
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: jacekku » 06 wrz 2010, 11:53

Z tego co mi wiadomo audi A6 1.8T nie przyspiesza gorzej niż 2,4 który ma 15 koni więcej. :-P Nie jestem w stanie zapewnić, że auto turbofina na 100% takie osiągi jak podaje, jednak ja jestem w stanie uwierzyć w jego osiągi :-)

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 06 wrz 2010, 17:17

Ostatni mój post w temacie, bez panczy:

turbofin- słuchaj, ja neguje tylko twój ostatni pomiar 7s do setki. Mnie nie obchodzi czy masz dolot z kibelrury, czy to że jeździsz na gazie. Może jestem niedowiarkiem, ale widziałem i czytałem o różnych projektach i przy modach które Ty zrobiłeś nawet uwzględniając średnią moc i moment tak jak ktoś napisał, nie ma możliwości by uzyskać takie osiagi czyli te 7s. Zdrowy silnik na seryjnym gaźniku ma te 90km i 150NM, jeżeli miałeś juz coś zrobione to i tak bez hamowni nie udowodnisz tego nikomu, i można tylko gdybać czy miałeś 2 czy 20KM wiecej. Ja też mam zrobiony wydech,auto lepiej przyspiesza ale bez hamowni nie udowodnie przyrostu mocy. 40% więcej mocy - bo tyle przeważnie uzyskuje sie montując kompresor który również pobiera cześć mocy do swojego napędu w przeciwienstwie do sprężarki. Zresztą jest wiele osób które miały lub maja G60 z VW i pod jego demontażu auto zamieniało się w muła wiec widać mniej wiecej ile kompresor dodaje lub ujmuje.

UKI_XX- te dane aut były w odpowiedzi na post sagema który twierdził ze w aucie ważącym 1000kg wystarczy 130km żeby mieć sprint do 100 w 7s. I jak mówisz ze doładowe przyspiesza szybciej to masz przykład auta z kompresorem o pojemności 1,8 które mimo że waży 1080kg czy 50kg wiecej od B3ki ma 160km i przyspiesza do 100 w 8,3s - Golf II G60. Zakłądając żeby ważyło równą tonę miałoby pewnie z te 7,5s. Czyli nawet kompresor nie gwarantuje takich osiagów pomimo 160KM.

Ja proponowałbym tylko wymianę wałka na jakiś ostrzejszy i może powieksz średnice zaworów plus porting, może dodaj jeszcze kolektor 4-2-1 lub 4-1 zależy jak lubisz, może dasz rade zejść ponizej 7s do 100, będziesz miał S2 Killera. I nie kreć za często powyzej 7tyś bo te silniki tego nie lubią na seryjnych gratach, a takie masz.

Sebandi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 258
Rejestracja: 22 lut 2010, 18:25
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: Sebandi » 06 wrz 2010, 17:26

GerB3 jak jesteś taki pewny ze te audi nie przyspiesza tak jak na filmiku to zapraszamy do nas i jak sie przewieziesz wtedy możesz coś powiedzieć a narazie zachowaj te swoje teorie dla siebie

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 06 wrz 2010, 18:41

Ja bym proponował skończyć tą zbędną dyskusje, bo i tak do niczego ona nie prowadzi, każdy wie swoje, każdy jest mądry na swój sposób i niech tak zostanie, trzeba tylko pamiętać że wiedza teoretyczna to 10% sukcesu, reszta to praktyka ;-) , a internet oblega każdy, i każdy może pisać totalne bzdury, które potem wpaja sobie ogrom internautów, dzięki czemu każdy jest jak mówiłem znawcą. Dodam, iż ja uważam że śmieszne są porównania silnika jednego do drugiego, tym bardziej wolnossącego do doładowanego, lub silnika oryginalnie wyposażonego w turbo lub kompresor, a silnika który się uturbiło, bo niestety moi drodzy moc mocy nie równa, są też przełożenia skrzyń oraz moment, który tutaj odgrywa większą rolę. Tyle w temacie.

Przepraszam, że promuje inne forum, ale warto poczytać, to artykuł napisany przez człowieka mądrego w praktyce, mianowicie ; moc vs moment .

http://www.a4-klub.pl/smf/all_moc_vs_mo ... 284.0.html


Co do projektu turbofina jak najbardziej jestem na tak.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 06 wrz 2010, 19:36

sagem pisze: a internet oblega każdy, i każdy może pisać totalne bzdury
A ja mam fiata 126p twin turbo :mrgreen:

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 07 wrz 2010, 21:31

Co mogę Wam koledzy w tej sytuacji napisać? Co do przyspieszenia to pisałem że ma około 7,6 sekundy, ale jak wiadomo jakieś drobne wychyły od tej wartości mogą być w jedną albo w drugą stronę, dlatego nagrałem filmik. Wy zmierzyliście 7s. Według GerB3 jest to niemożliwe, są zwolennicy i przeciwnicy mojego projektu, nie da się tak na sztywno określić ile dana modyfikacja doda nam mocy, silniki nie są takie same, mają różny stopień sprężania, wałek rozrządu, średnice zaworów, układ wydechowy itp. Silniki seryjne dysponujące niską mocą z danej pojemności skokowej są bardziej podatne na modyfikacje.

GerB3 porównuje modyfikacje innych silników do mojego. Jeżeli ktoś by poddał modyfikacji taki sam silnik jak mój i przeprowadził podobne zabiegi i dało by to dużo słabsze przyspieszenie to wtedy moglibyśmy się zastanawiać.

Myślę, że zawsze ktoś będzie za i przeciw, ale ja wiem swoje i koledzy, którzy ze mną jeździli także. Może nie do końca jest to zgodne ze sztuką tuningu, zrobiłem to po swojemu, dla mnie liczą się efekty i miny kolesi ze 150 konnych beemek zostających w tyle :mrgreen: Jak już ktoś pisał z tego silnika można zrobić coś więcej , jak tylko ''upiec kiełbaski''

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 07 wrz 2010, 22:18

turbofin spoko, nie ma co już więcej się spinac ;-)

Jedynie to pomyśl na serio nad tymi zmianami o których napisałem - załóż jakis ostrzejszy wałek podobno ten z 3A pasuje. Masz ten plus nade mną ze u mnie przy 6000tys odcina zapłon i musimy mieć inne skrzynie bo na 1 zakręciłem tylko do 50 na 2ce 90parę.

Była taka 80ka która po modach Bergmeister'a miała 140KM z 1,8 bez turbo a ni kompresora, więc tu się zgodze, 1,8 ma duży potencjał.

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 08 wrz 2010, 10:06

Tu się zgodzę na pewno jakiś ostrzejszy wałek by się przydał no i cały wydech. Kolektor mam oryginalny 4 -2 -1 ale jest źle skonstruowany, przydałby się rurowy 4w1 i większa średnica wydechu.

Piszesz,że na 2 masz 90 parę i odcinkę przy 6000, u mnie jak mam 100 to obrotomierz wchodzi na czerwone pole, myślę, że gdybyś nie miał odcinki to złapałbyś tą 100. ;-)

[ Dodano: 2010-09-14, 12:13 ]
Dla zainteresowanych wrzucam kilka fotek

[ Dodano: 2010-09-14, 12:26 ]
Następne fotki

[ Dodano: 2010-09-14, 12:36 ]
Przymocowanie kompresora

Sebandi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 258
Rejestracja: 22 lut 2010, 18:25
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: Sebandi » 14 wrz 2010, 13:49

A gdzie zdjęcie intercoolera własnej roboty ????:mrgreen:

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 19 wrz 2010, 21:34

Sebandi pisze:A gdzie zdjęcie intercoolera własnej roboty ????:mrgreen:
Heh, zamontowałem prowizoryczną dmuchawkę do schładzania dolotu, ale daje radę :-D . Przy ostrej jeździe, przy butowaniu temperatura dolotu i kompresora wzrasta. Po załączeniu wentylatora temperatura przy kolektorze ssącym i w komorze silnika znacznie się obniża, co zabezpiecza silnik przed spalaniem detonacyjnym ;-)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 20 wrz 2010, 21:21

Czyżby kolega jeździł bez wspomagania hamulców?

Bo jakos po zdjeciach nie widać tego rozwiązania jest tak jak było. A skoro jest turbo to juz panuje w korektorze ciśnienie a nie podciśnienie.

To jak kolega hamuje?

kaline1984
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 108
Rejestracja: 28 wrz 2008, 17:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kaline1984 » 20 wrz 2010, 21:51

Jak masz szczelne serwo to podciśnienie trzyma cały czas.U mnie jest rozpięte już 6 miesięcy a hamulce zwijają asfalt aż miło .

fredi99vv
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 324
Rejestracja: 02 lut 2010, 22:27
Lokalizacja: jaroslaw/podkarpacie

Post autor: fredi99vv » 20 wrz 2010, 23:37

Turbofin jestem pełen podziwu dla pracy jaka wykonałeś :!: ,i proponuje reszcie kolegów też mieć szacunek dla pracy jaka wykonał TURBOFIN :!:

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 21 wrz 2010, 17:20

kaline1984 pisze:Jak masz szczelne serwo to podciśnienie trzyma cały czas.U mnie jest rozpięte już 6 miesięcy a hamulce zwijają asfalt aż miło .

Bez urazy ale nie kumam.

Jak masz rozłaczone to skad te pociśnienie? <ok>

Przeciesz wystarczy nacisnać pedał 3 , 4 razy i już nie mamy podciśnienia. I nie mamy wspomagania.

Nie wierzę w to ze bez spomagania zwijasz asfalt. Chyba ze ciśniesz pedał cała siłą że aż kierownice wyrywasz. I fotel się gnie do tyłu.

A gdyby było tak jak mówisz że bez wspomagania by chamowało "To po co je montowali" <lol>

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 21 wrz 2010, 21:37

Jarewa pisze:Czyżby kolega jeździł bez wspomagania hamulców?

Bo jakos po zdjeciach nie widać tego rozwiązania jest tak jak było. A skoro jest turbo to juz panuje w korektorze ciśnienie a nie podciśnienie.

To jak kolega hamuje?

Wspomaganie hamulców było i jest, a jak jest doładowanie to w kolektorze panuje podciśnienie i nadciśnienie w zależności od uchylenia przepustnicy i obrotów silnika.

Załóżmy,że podczas przyspieszenia wciskamy pedał gazu do oporu to wtedy panuje nadciśnienie. Podczas hamowania zdejmujemy nogę z pedału gazu przepustnica się zamyka i w kolektorze ssącym robi się podciśnienie i wspomaganie hamulców działa. :-D .
Mam zamontowany wskaźnik boost w skali od -1 do 1,5 bara także podczas jazdy wszystko ładnie widać jak ładuje kompresor i jakie ciśnienie mamy w danym momencie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl