Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 2.0 ABT] Modyfikacje - projekt hybrydy ABT+ABK

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 26 sie 2010, 22:53

paprykarz pisze:nie obraź się ale kup większy motor,będzie prościej,takie przeróbki zawsze kończą się niczym,wiem coś na ten temat sam to przerabiałem i ekonomia zwyciężyła ;-)
Widze udzielasz sie w temacie i chyba nie przczytales mojego pierwszego postu.

Tutaj niema praktycznie zadnej przeróbki. Znalezc zdorwe ABT jest trudniej od ABK a kompletny silnik ABK kupilem za 300zł...

Kazdy inny silnik jaki bym chcial wlozyc to jest koszt od 1500zł w góre...

Cel jest aby zachowac bardzo prosta i bezawaryjna konstrukcje (monowtrysk z ABT).
Blok z ABK ma podniesc ekonomie, licze na mniejsze spalanie poprzez wzrost stopnia sprezania oraz wzrost mocy.

Awatar użytkownika
rudson28
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 08 lis 2009, 13:39

Post autor: rudson28 » 27 sie 2010, 23:02

lepiej bym tego nie ujął ..... <piwo>

86szyman

Post autor: 86szyman » 28 sie 2010, 10:11

Muszę przyznać że jestem zafascynowany artykułem i z niecierpliwością czekam na rezultaty tej konstrukcji. Ja w swoim ABT też planowałem wymianę silnika bo ten co mam to już sie powoli kończy i zrobiłem tylko doraźny remont tzn sama głowica i pierścienie. Na chwilę obecną to jeździ ale podejrzewam że dół zaraz się rozsypie. Jeżeli twój projekt się powiedzie to zrobię to samo.

Powodzonka <ok>

Awatar użytkownika
Bastek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2170
Rejestracja: 04 paź 2007, 19:51
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Bastek » 29 sie 2010, 12:53

I takich właśnie ludzi potrzeba na tym łez padole... Jak zaczynałem swoją przygodę z forum to na pytanie o modyfikacje mojego ABT posypały się posty typu: lepiej zmień auto albo zrób swapa... Teraz widzę, że ktoś nareszcie miał odwagę poeksperymentować z tym silnikiem. Gratuluję uporu i czekam na wynik końcowy ;-)

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 29 sie 2010, 13:53

Był kiedys kolega co zaturbił ABT... ale dostał bana.

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 29 sie 2010, 16:24

karolas123 pisze:Był kiedys kolega co zaturbił ABT... ale dostał bana.
Jest gdzieś ten temat na forum jeszcze ?

PI7er mógłbyś zmierzyć średnice przepustnicy z ABT - podobno jest większa niz ta moja z PM (38mm)

Awatar użytkownika
Bastek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2170
Rejestracja: 04 paź 2007, 19:51
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Bastek » 29 sie 2010, 19:06

karolas123 pisze:Był kiedys kolega co zaturbił ABT... ale dostał bana.
Ten kolega miał nick Howard Jeżeli dobrze pamiętam :-P

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 29 sie 2010, 19:39

Tutaj też był jakis projekt turbo do 8V

turbo-do-8v-t4027.html

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 03 wrz 2010, 22:58

Zebrana graciarnia:
Obrazek

Mialem dzis wszystko skladac do kupy i wkladac do auta ale pojawil sie problem z tlokami. Oddalem tloki na myjke ultradzwiekową. W 20 letniej myjce zostal w ostatnim czasie wymieniony odczynnik. Z braku dostepnosci oryginalu zostal do tego zatrudniony alchemik, który stworzyl odpowiednia ciecz. Myjka byla testowana na elementach stalowych i zeliwnych, myla dobrze. Moje tloki byly pierwszym elementem alumniniowym, który trafil do myjki z nowym odczynnikiem. Srodek byl na tyle agresywny ze uszkodzil strukture aluminium :shock:
Prazkowana powierzchnia tloka zamienila sie w strukture gabki, tloki po umyciu mialy juz tylko 82,05mm srednicy, nominal to 82.485. NIe nadaja sie juz do uzytku (mogą mocno dzwonic)
Obrazek

Aktualnie musze operacje przelozyc na pozniejszy termin (zarobic na nowe nowe tloki). Mialem juz w reku tloki od ABF-a który by pasowalu ale byly plaskie i stopien sprezania byl jeszcze wiekszy oraz moc :mrgreen: ale taki silnik raczej dlugo by nie pochodzil (znajomy kiedys do 1.8 wlozyl plaskie tloki od 1.8T auto mialo kopa nieziemskiego ale zrobilo ok 50 km po czym zaczol walic dol i sie rozsypal, cisnienie sprezania mial ok 18-19)

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 03 wrz 2010, 23:27

PI7er pisze: Moje tloki byly pierwszym elementem alumniniowym, który trafil do myjki z nowym odczynnikiem. Srodek byl na tyle agresywny ze uszkodzil strukture aluminium :shock:
Niech myjnia oddaje na nowe tłoki.

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 07 wrz 2010, 20:03

Dzis dotarly nowe tloki Nural z pierscienami Goetze oraz swozniami. Oczywiscie nominał 82.470mm oraz komplet popychaczy INA.
Obrazek

Nowe tloki sa nizsze przez co lzejsze 442g stary tlok, nowy 416g oczywiscie kompletne z pierscieniami i swozniem.

Obrazek


Wszystkie tloki i korby trafily na wage i zostaly opisane.
Obrazek Obrazek

Pozniej komplety zostaly sparowane i kazda para wywazona do masy 1113 gram zbierajac mase z nadlewów.

Obrazek

Jak widac roznica wagowa pomiedzy kompletnymi korbowodami z tlokami potrafi wynosic nawet 8 gram.
Co daje taka operacja ? Silnik powinien równiej pracowac.

_DJ_3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 08 lut 2010, 09:06

Post autor: _DJ_3 » 07 wrz 2010, 22:03

dlaczego twoje nowe ABT miało by po zwiększeniu mocy mniej spalać skoro dawkowanie paliwa przez wtrysk byłby nadal taki sam?
z jakiś konkretnie książki są te stronki z danymi silników abt i abk i z kąd moge ją ściągnąć??

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 07 wrz 2010, 22:12

Wyższa sprawność. Tyle samo paliwa - większa moc. Nie trzeba tak deptać by się w miarę sprawnie poruszać a więc i mniejsze spalanie.

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 07 wrz 2010, 22:14

Dodatkowo gaz sie lepiej spala gdy jest mocniej sprezany. Co przeklada sie na moc na kolach a nie w wydechu :mrgreen:

Awatar użytkownika
rudson28
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 08 lis 2009, 13:39

Post autor: rudson28 » 07 wrz 2010, 22:14

Przy tej samej dawce paliwa komora spalania jest mniejsza poprzez płaskie tłoki, zwiększa się stopień sprężania co skutkuje większą mocą. zanim coś napiszesz dobrze przeczytaj pierwszy post.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl