Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1.9 TDI 1Z] zapowietrzony układ chłodzenia??

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 05 wrz 2010, 15:39

MUNIOR pisze:
trepek pisze:Odkręć korek od zbiorniczka wyrównawczego przy zapalonym silniku ale zimnym (no chyba, że chcesz się popażyć to możesz i przy gorącym
trepek, U siebie mogę odkręcać na gorącym korek od zbiorniczka i prócz sssst , nic nie wywala ,jak jest wszystko ok. to nie ma prawa nic wywalać ,tylko upuści cisnienie z układu.No chyba że ktoś ma płynu w zbiorniczku pod korek ;-)
Oczywiście że ma prawo wywalać bo ciecz pod wpływem temp. się rozszerza więc jak odkręcisz korek na ciepłym i masz płynu pod max to może a nawet powinno wywalić.

Sprawdź przewody z nagrzewnicy czy ciepłe czy zimne.

Awatar użytkownika
gigs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 27 gru 2008, 09:38
Lokalizacja: Żagań

Post autor: gigs » 05 wrz 2010, 15:52

Osobiście uważam, że ten cały wahler czy jak u tam ma bardzo lipne termostaty.
Polecam termostat gatesa.

Ja bym odpowietrzył układ na twoim miejscu. A Zrób to tak dolej płynu w zbiorniczku do pełna, odkręć zaślepke która idzie przy przewodzie do nagrzewnicy i dmuchaj w zbiorniczek z płynem aż zacznie iść z tego odpowietrznika sam płyn. Nieraz może być tak, że płyn zacznie już iść ale jeszcze gdzieś będzie powietrze. Więc wydmuchaj troche tego płynu przez odpowierznik i wtedy będziesz miał pewność.

Następnie uzupełnij płyn przejedź się i zobacz co się dzieje.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 05 wrz 2010, 19:03

denis44 pisze:Oczywiście że ma prawo wywalać bo ciecz pod wpływem temp. się rozszerza więc jak odkręcisz korek na ciepłym i masz płynu pod max to może a nawet powinno wywalić.
Dużo nowego wnosisz swoją wypowiedzią powtarzając to co napisałem w ostatnim zdaniu ;-)
denis44 pisze:MUNIOR napisał/a:
trepek napisał/a:
Odkręć korek od zbiorniczka wyrównawczego przy zapalonym silniku ale zimnym (no chyba, że chcesz się popażyć to możesz i przy gorącym
trepek, U siebie mogę odkręcać na gorącym korek od zbiorniczka i prócz sssst , nic nie wywala ,jak jest wszystko ok. to nie ma prawa nic wywalać ,tylko upuści cisnienie z układu.No chyba że ktoś ma płynu w zbiorniczku pod korek ;-)

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 05 wrz 2010, 22:49

jak odkręcisz korek i wszystko jest ok na ciepłym silniku to obleje płynem wszystko w koło, a napisałeś zupełnie coś innego....nie musi mieć pod korek płynu wystarczy że ma powyżej minimum....samo sssst będzie na niedogrzanym silniku....
koledzy ale dopowiem do mojego tematu ze wczoraj np. jechalem i znowu temperatura praktycznie ciagle 90 a nawet ponad predkosc 110 na godzine i i ciagle zimne powietrze dmucha dopiero po przejechaniu jakis 40 kilometrow delikatnie cieple zaczelo dmuchac na maksymalnie otwartej nagrzewnicy co to do cholery jest???? w sobote wyjezdzam na urlop i nie chcialbym jechac z takim felerem
myślę że ciężko będzie w prosty sposób wykluczyć bądź założyć że padnięta jest uszczelka pod głowicą bo jak rozumiem oleju w płynie nie masz, a na bagnecie bądź korku brak masła...
Skoro szaleje Ci temperatura i nie ma ciepłego powietrza, może to być zatkana nagrzewnica. Weź jakiś kawałek rurki i połącz ze sobą dwa węże z nagrzewnicy omijając ją. Jak temp wróci do normy znaczy że znalazłeś problem. Przy okazji możesz wlać też płyn bezpośrednio do węży od nagrzewnicy, zawsze to mniej do odpowietrzenia. Myślę że warto to sprawdzić przed poważniejszymi inwestycjami, bo to 30 minut roboty a będziesz wiedział czy przyczyną problemu nie jest nagrzewnica.
Pisałeś też że ubywa Ci płynu. A jak tam dywanik pasażera, suchy?

W poprzednim audiku miałem spore problemy z układem chłodzenia, a powodem była zatkana i na dodatek cieknąca nagrzewnica. Po wymianie jak ręką odjął.

patryk891
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 13 sie 2008, 12:25
Lokalizacja: warszawa

Post autor: patryk891 » 06 wrz 2010, 22:11

sprawdze to bo tez podejrzewac zaczalem nagrzewcie dzis zagladaem d otego wszystkiego i jest tak ze temperatura rosnie do 90 stopni przewody sa twarde dolny i gorny odkrecam zbiorniczek plyn wraca spowrotem do zbiorniczka upuszcza sie cale cisnienie przewody robia sie miekie i zaczyna leci8ec cieple powietrze z nagrzewnicy i po kilku minutach znowu to samo temperatura rosnie wysoko weze twardnieja i kolo sie zamyka :(:( i juz sily do tego nie mam

Awatar użytkownika
joandaw
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 840
Rejestracja: 27 sty 2010, 18:06

Post autor: joandaw » 06 wrz 2010, 22:52

Termostat się nie otwiera jakie są przewody ten górny masz bardzo ciepły a dolny :?: zimny :?:

patryk891
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 13 sie 2008, 12:25
Lokalizacja: warszawa

Post autor: patryk891 » 07 wrz 2010, 23:15

dolny takze cieply

Awatar użytkownika
junglist
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 01 paź 2007, 03:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: junglist » 08 wrz 2010, 07:07

patryk891 pisze:dolny takze cieply
sprawdz przewody wodne przechodzące przez komorę silnika czy sa ciepłe...

Jeśli tak, to klapa od nawiewu ci się zepsuła...

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 08 wrz 2010, 07:50

jeżeli nie ma dobrego obiegu (zatkana nagrzewnica), przewody też są ciepłe, zwłaszcza dla kogoś kto nie ma obok innego auta żeby porównać;)

patryk891
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 13 sie 2008, 12:25
Lokalizacja: warszawa

Post autor: patryk891 » 11 wrz 2010, 10:16

koledzy czy jezeli szybko tego nie naprawie to moge zrobic krzywde silnikowi??

szkodnik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 294
Rejestracja: 21 sty 2007, 23:01
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: szkodnik » 22 wrz 2010, 09:13

Witam!

Podpinam się pod temat bo posiadam podobny problem.
Panowie !!! Wymieniłem termostat na wahlera , węże od nagrzewnicy, oprócz tego stwierdzam iż obydwa te węże są gorące po osiągnięciu 90 stopni na piecu. temperatura silnika jest stabilna i tak jak zawsze po przejechaniu około 10-13 km dochodzi do 90. Znajomy twierdzi że może być zakamieniona nagrzewnica. Zbliża się zima i muszę postawić autko do mechanika żeby mi to zrobił, znając życie to będzie wymieniał wszystko po kolei a mnie ciągną za kieszeń jak szalony!

Panowie pomóżcie od czego zacząć!

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 11 sty 2015, 16:01

Panowie znajomy ma problem z ogrzewaniem. Zrobiona głowica, wymieniona nagrzewnica, wymieniony termostat i czujnik dający wskazania na zegary. mimo to ma problem z zapowietrzonym układam chłodzenia. Niekiedy wskazówka od temp w ogóle nie wstaje. Niekiedy jest na 80 stopni a z nawiewów leci zimne powietrze. Odpowietrzał przez korek, przez odpowietrznik przy nagrzewnicy i nic. Jedynie jak silnik się nagrzeje i odkręci korek od zbiorniczka to wtedy momentalnie zaczyna lecieć ciepłe powietrze. po przejechaniu kilku km lub na następny dzień znów to samo. Silnik ciepły a powietrze z nawiewów leci zimne. Nie mam pojęcia co mu poradzić. Jeszcze się zastanawiam nad pompą wody i korkiem zbiorniczka. Czy korek może mieć wpływ na zapowietrzanie się układu? Korek tez wymieniał bo stary nie puszczał ciśnienia. Założył jakiś zamiennik. Co ciekawe węże nie robią się twarde.

Awatar użytkownika
darekmalickiwp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 181
Rejestracja: 26 kwie 2014, 20:00
Imię: Darek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Wilkołaz woj. lubelskie

Post autor: darekmalickiwp » 13 sty 2015, 20:18

Ewidentnie zapowietrzony układ chłodzenia. Gdzieś jest nieszczelność w układzie. Trzeba dokładnie sprawdzić wszystkie możliwe połączenia. Jeśli są ok to winna jest uszczelka. Kompresja przedostaje się do układu chłodzenia i go za powietrza. Po podkręcaniu korka powietrze ulatuje i jest normalny obieg dopóki znów się nie zapowietrzy

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl