Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 80 1.9 TDI 1Z] Powracający czasami błąd 513 - problem

ODPOWIEDZ
mzaba
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 09 lip 2009, 18:58
Lokalizacja: Łódź

[B4 80 1.9 TDI 1Z] Powracający czasami błąd 513 - problem

Post autor: mzaba » 02 wrz 2010, 22:13

Panowie, mam następujący problem. Jakiś czas temu pojawił mi się następujący błąd:
00513 - Engine Speed Sensor (G28)
03-10 - No Signal - Intermittent
Błąd spowodowany był przetartym skutecznie kablem od czujnika położenia wału. Kupiłem więc nowy czujnik i wymieniłem. I tu właśnie zaczyna się mój problem: pomimo wymiany czujnika na nowy błąd czasami powraca :-( Dzieje się to w taki sposób że nie wraca on od razu po skasowaniu. Można nieraz przejechać i kilkadziesiąt - kilkaset km (a nieraz kilkaset metrów :-/ ) i nic. A w pewnym momencie szarpnie wyraźnie silnikiem - i błąd jest spowrotem. Mało tego dopóki nie wywali błędu 513 to VAG się łączy bez problemów. Natomiast jak pojawi się błąd 513 to pojawia się również problem z podłączeniem VAG'a. Mianowicie podczas ustanawiania połączenia bardzo dziwnie szarpnie silnikiem i dodatkowo wywali błąd 65535. W przypadku gdy mam błąd 513 i próbuję się podłączyć na wyłączonym silniku (tylko kluczyk w stacyjce przekręcony) to słychać wtedy przez moment jakieś dziwne cykanie jakby przekaźnika albo czegoś w tym stylu i również pojawia się błąd 65535.
Może ktoś z Was już się spotkał z takim problemem i coś mi doradzi bo nie bardzo wiem czy reklamować ten czujnik położenia wału czy może to wina sterownika, czy jeszcze coś innego... :cry:
Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 03 wrz 2010, 00:26

moze byc i wina czujnika moze i instalacji, zimny lut w ecu moze wtyczka od ecu nie laczyc, mozesz prysnac na wtyk od ecu specialnym preparatem do polaczen i zobaczyc co sie bedzie dzialo

mzaba
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 09 lip 2009, 18:58
Lokalizacja: Łódź

Post autor: mzaba » 03 wrz 2010, 12:18

Z pryskaniem na wtyk preparatem do połączeń już próbowałem - efekt bez zmian, tak że wtyczka od ecu jest raczej ok.
Czy uszkodzony czujnik mógłby powodować pojawianie się błędu 513 z dopiskiem No Signal na zasadzie że można ten błąd skasować i przez jakiś czas (krótszy lub dłuższy) jest ok?
Pomierzyłem właśnie oporności na wtyczce od czujnika i na wtyku od ecu (silnik jest zimny) i wygląda to następująco:
- wtyczka od czujnika - oporność pomiędzy pinem 1 a 2 wynosi 1350 ohm
- wtyczka od ecu - oporność pomiędzy pinem 1 a 2 wynosi 4980 ohm, pomiędzy pinem 2 a 3 również 4980 ohm.
Nie wiem czy te oporności coś pomogą, ale może jednak na coś naprowadzą.
Jeżeli macie jakieś pomysły co do tego od czego w takim razie zacząć szukanie to proszę o podpowiedzi bo nie mam pojęcia od czego zaczynać.
Pozdrawiam

Edit:
Pojawiło się jeszcze coś ciekawego - po przejechaniu kilkuset metrów zatrzymałem się na chwilę, silnik cały czas pracował. Kiedy ruszyłem - nie chciał wejść na obroty i miał straszne problemy z przyspieszaniem. Zatrzymałem się ponownie, maska w górę, wypiąłem wtyczkę czujnika położenia wału - obroty wzrosły (jak przypuszczam tryb awaryjny) po wpięciu wtyczki spadły do normalnych. I samochód zaczął jeździć normalnie. Nie wiem jakie błędy wywalił ale jutro to sprawdzę. Tak czy inaczej teraz to już wogóle nie mam pojęcia gdzie szukać przyczyny :-( Jeżeli macie jakiś pomysł od czego zacząć to napiszcie.
Pozdrawiam

KrzysiekBP
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 18 mar 2010, 20:37
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: KrzysiekBP » 07 wrz 2010, 23:10

Pewnie czujnik położenia wału też tak miałem w swojej pomogła wymiana na nowy:)

audion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 110
Rejestracja: 28 lut 2010, 19:21
Lokalizacja: RZE

Post autor: audion » 08 wrz 2010, 07:25

Wiem ze to raczej nie bedzie Twoj przypadek, ale ja u siebie mam tak, ze gdy lacze sie Polskim Vagiem to podczas laczenia i przy dalszej pracy, silnik tak jakby przerywal co jakis czas (tylko gdy auto jest podlaczone), natomiast w vag-com zadne takie przypadki nie wystepuja.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl