Panowie, mam następujący problem. Jakiś czas temu pojawił mi się następujący błąd:
00513 - Engine Speed Sensor (G28)
03-10 - No Signal - Intermittent
Błąd spowodowany był przetartym skutecznie kablem od czujnika położenia wału. Kupiłem więc nowy czujnik i wymieniłem. I tu właśnie zaczyna się mój problem: pomimo wymiany czujnika na nowy błąd czasami powraca Dzieje się to w taki sposób że nie wraca on od razu po skasowaniu. Można nieraz przejechać i kilkadziesiąt - kilkaset km (a nieraz kilkaset metrów ) i nic. A w pewnym momencie szarpnie wyraźnie silnikiem - i błąd jest spowrotem. Mało tego dopóki nie wywali błędu 513 to VAG się łączy bez problemów. Natomiast jak pojawi się błąd 513 to pojawia się również problem z podłączeniem VAG'a. Mianowicie podczas ustanawiania połączenia bardzo dziwnie szarpnie silnikiem i dodatkowo wywali błąd 65535. W przypadku gdy mam błąd 513 i próbuję się podłączyć na wyłączonym silniku (tylko kluczyk w stacyjce przekręcony) to słychać wtedy przez moment jakieś dziwne cykanie jakby przekaźnika albo czegoś w tym stylu i również pojawia się błąd 65535.
Może ktoś z Was już się spotkał z takim problemem i coś mi doradzi bo nie bardzo wiem czy reklamować ten czujnik położenia wału czy może to wina sterownika, czy jeszcze coś innego... :cry:
Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam
[B4 80 1.9 TDI 1Z] Powracający czasami błąd 513 - problem
Z pryskaniem na wtyk preparatem do połączeń już próbowałem - efekt bez zmian, tak że wtyczka od ecu jest raczej ok.
Czy uszkodzony czujnik mógłby powodować pojawianie się błędu 513 z dopiskiem No Signal na zasadzie że można ten błąd skasować i przez jakiś czas (krótszy lub dłuższy) jest ok?
Pomierzyłem właśnie oporności na wtyczce od czujnika i na wtyku od ecu (silnik jest zimny) i wygląda to następująco:
- wtyczka od czujnika - oporność pomiędzy pinem 1 a 2 wynosi 1350 ohm
- wtyczka od ecu - oporność pomiędzy pinem 1 a 2 wynosi 4980 ohm, pomiędzy pinem 2 a 3 również 4980 ohm.
Nie wiem czy te oporności coś pomogą, ale może jednak na coś naprowadzą.
Jeżeli macie jakieś pomysły co do tego od czego w takim razie zacząć szukanie to proszę o podpowiedzi bo nie mam pojęcia od czego zaczynać.
Pozdrawiam
Edit:
Pojawiło się jeszcze coś ciekawego - po przejechaniu kilkuset metrów zatrzymałem się na chwilę, silnik cały czas pracował. Kiedy ruszyłem - nie chciał wejść na obroty i miał straszne problemy z przyspieszaniem. Zatrzymałem się ponownie, maska w górę, wypiąłem wtyczkę czujnika położenia wału - obroty wzrosły (jak przypuszczam tryb awaryjny) po wpięciu wtyczki spadły do normalnych. I samochód zaczął jeździć normalnie. Nie wiem jakie błędy wywalił ale jutro to sprawdzę. Tak czy inaczej teraz to już wogóle nie mam pojęcia gdzie szukać przyczyny Jeżeli macie jakiś pomysł od czego zacząć to napiszcie.
Pozdrawiam
Czy uszkodzony czujnik mógłby powodować pojawianie się błędu 513 z dopiskiem No Signal na zasadzie że można ten błąd skasować i przez jakiś czas (krótszy lub dłuższy) jest ok?
Pomierzyłem właśnie oporności na wtyczce od czujnika i na wtyku od ecu (silnik jest zimny) i wygląda to następująco:
- wtyczka od czujnika - oporność pomiędzy pinem 1 a 2 wynosi 1350 ohm
- wtyczka od ecu - oporność pomiędzy pinem 1 a 2 wynosi 4980 ohm, pomiędzy pinem 2 a 3 również 4980 ohm.
Nie wiem czy te oporności coś pomogą, ale może jednak na coś naprowadzą.
Jeżeli macie jakieś pomysły co do tego od czego w takim razie zacząć szukanie to proszę o podpowiedzi bo nie mam pojęcia od czego zaczynać.
Pozdrawiam
Edit:
Pojawiło się jeszcze coś ciekawego - po przejechaniu kilkuset metrów zatrzymałem się na chwilę, silnik cały czas pracował. Kiedy ruszyłem - nie chciał wejść na obroty i miał straszne problemy z przyspieszaniem. Zatrzymałem się ponownie, maska w górę, wypiąłem wtyczkę czujnika położenia wału - obroty wzrosły (jak przypuszczam tryb awaryjny) po wpięciu wtyczki spadły do normalnych. I samochód zaczął jeździć normalnie. Nie wiem jakie błędy wywalił ale jutro to sprawdzę. Tak czy inaczej teraz to już wogóle nie mam pojęcia gdzie szukać przyczyny Jeżeli macie jakiś pomysł od czego zacząć to napiszcie.
Pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 26
- Rejestracja: 18 mar 2010, 20:37
- Lokalizacja: Bielsk Podlaski