[80 B4] Noszenie przodu pojazdu i stuki na wybojach
[80 B4] Noszenie przodu pojazdu i stuki na wybojach
Witam.
Mam nietypowy problem...
Ostatnio zaczęły dziać się dziwne rzeczy podczas jazdy, jak trasa jest delikatnie wyboista (typowa miejska dwupasmówka ) to audica jakby traci kierunek jazdy, szczególnie gdy przyśpieszam. Poprostu zaczyna mi nosić przód na lewo i prawo i trzeba korygować kierownicą. Do tego wyczuwalny jest bardzo częsty stuk-niezbyt mocny, ale jest z całą pewnością. Można odnieść wrażenie, że koła się odrywają od asfaltu na tych wybojach :shock:
Nie wiem co to jest, ale przy 60 km/h już trochę przeszkadza. Stawiam, że coś się mogło zużyć w przednim zawieszeniu. Wiecie może co to jest?
Dzięki za odpowiedzi
Pozdrawiam serdecznie
[ Dodano: 2007-07-09, 20:19 ]
Tak sobie myślę... nosi audicę bo traci przyczepność...
może amortyzatory... ale jak je sprawdzić?
Mam nietypowy problem...
Ostatnio zaczęły dziać się dziwne rzeczy podczas jazdy, jak trasa jest delikatnie wyboista (typowa miejska dwupasmówka ) to audica jakby traci kierunek jazdy, szczególnie gdy przyśpieszam. Poprostu zaczyna mi nosić przód na lewo i prawo i trzeba korygować kierownicą. Do tego wyczuwalny jest bardzo częsty stuk-niezbyt mocny, ale jest z całą pewnością. Można odnieść wrażenie, że koła się odrywają od asfaltu na tych wybojach :shock:
Nie wiem co to jest, ale przy 60 km/h już trochę przeszkadza. Stawiam, że coś się mogło zużyć w przednim zawieszeniu. Wiecie może co to jest?
Dzięki za odpowiedzi
Pozdrawiam serdecznie
[ Dodano: 2007-07-09, 20:19 ]
Tak sobie myślę... nosi audicę bo traci przyczepność...
może amortyzatory... ale jak je sprawdzić?
Ostatnio zmieniony 09 lip 2007, 20:55 przez msr123, łącznie zmieniany 1 raz.
- Doc
- Administrator
- Posty: 4644
- Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Kontakt:
E tam. Typowy na wybitych tulejachmsr123 pisze:Mam nietypowy problem...
1. Silentbloki czyli tuleje wahaczy. Sprawdź i jakby co wymień wszystkie z przodu. Zuzyte daja efekt walenia w budę na tarce, garbach, bruku, nierównościach. Auto jest na drodze rozlazłe i ciężko je upilnować. ( części i robota warsztatu ok 150zł )
2. Sprawdź amortyzatory na stacji diagnostycznej ( ok 50 zł )
3. Sprawdź i ustaw zbieżność ( ok 70 zł )
Postępuj w tej kolejności i melduj czy lepiej.
Pozdrawiam
- hołard
- Forum Audi 80
- Posty: 1025
- Rejestracja: 23 lis 2006, 11:12
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Białystok
Coś w tym może być ja zaraz po kupnie autka wymieniłem 2 lewe na saniach, bo prawe były git (tak zapobiegawczo ) w sumie teraz nie nosi mi przodu ale przy wjeżdzie na delikatny krawążnik prawa strona jak by przeskakiwała (miała luz gdzieś na dole ) możliwe że to tuleje na wachaczach albo właśnie na sankach
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Witam, wymiana tulejek na wachaczach trudnością wielką nie jest. Mi zajęła około 1 godziny z obu stron (ale miałem do dyspozycji komplet narzędzi i podnośnik kolumnowy ). Robi sie to mniej-więcej tak.
1) POdnieść cały przód auta, odkręcić koła
2)Poluzować sworzeń z zwrotnicy wykręcając odpowiedniąsrubę
3)Odkręcić Wachacz od sań (bodajrze potrzebne dwa klucze oczkowe 17mm
Rozpocząć zabawę z wymianą tulejek tj.
4)wkręcić w imadło wachacz, ale tak żeby był zamocowany tulejką, wyrwać metalowy element z wnętrza tulejki, następnie brzeszczotem przeciąć pozostałą gumę i metal po tulejce który pozostał
5)Wybić starą tulejką, po przecięciu nie powinno być z tym problemu.
6)Wyczyścić lekko papierem ściernym miejsce po starej tulejce i nałożyć odrobinę smaru
7)Wcisnąć za pomocą imadła nową tulejkę, powtórzyć operację ze wszystkimi tulejkami. Kołnież tulejki na zewnątrz wachacza.
8)WAŻŃE Śrubu mocujące wachacz do sań dokręcić dopiero po założeniu kół i opuszczeniu auta na ziemie (w pozycji do jazdy) inaczej robota będzie do powtórzenia za miesiąc
9)w modelach bez wspomagania tulejki nie mają metalowej obudowy tylko są bardziej gumowe i nie można do ich montażu używać smaru, należy go zastąpić płynem do mycia naczyń!
PS. Niektórzy mówią że potrzebna jest prasa, osobiście wielokrotnie wymieniałem tulejki w Ałdi za pomocą imadła,a raz mi sie zdarzyło świerzo zakupioną prasą 20ton. Przyznam szczerze że imadłem jest i prościej i szybciej
Sorki za ten długi wywód ale nie mam co w domu robić
1) POdnieść cały przód auta, odkręcić koła
2)Poluzować sworzeń z zwrotnicy wykręcając odpowiedniąsrubę
3)Odkręcić Wachacz od sań (bodajrze potrzebne dwa klucze oczkowe 17mm
Rozpocząć zabawę z wymianą tulejek tj.
4)wkręcić w imadło wachacz, ale tak żeby był zamocowany tulejką, wyrwać metalowy element z wnętrza tulejki, następnie brzeszczotem przeciąć pozostałą gumę i metal po tulejce który pozostał
5)Wybić starą tulejką, po przecięciu nie powinno być z tym problemu.
6)Wyczyścić lekko papierem ściernym miejsce po starej tulejce i nałożyć odrobinę smaru
7)Wcisnąć za pomocą imadła nową tulejkę, powtórzyć operację ze wszystkimi tulejkami. Kołnież tulejki na zewnątrz wachacza.
8)WAŻŃE Śrubu mocujące wachacz do sań dokręcić dopiero po założeniu kół i opuszczeniu auta na ziemie (w pozycji do jazdy) inaczej robota będzie do powtórzenia za miesiąc
9)w modelach bez wspomagania tulejki nie mają metalowej obudowy tylko są bardziej gumowe i nie można do ich montażu używać smaru, należy go zastąpić płynem do mycia naczyń!
PS. Niektórzy mówią że potrzebna jest prasa, osobiście wielokrotnie wymieniałem tulejki w Ałdi za pomocą imadła,a raz mi sie zdarzyło świerzo zakupioną prasą 20ton. Przyznam szczerze że imadłem jest i prościej i szybciej
Sorki za ten długi wywód ale nie mam co w domu robić