Witam, wymiana tulejek na wachaczach trudnością wielką nie jest. Mi zajęła około 1 godziny z obu stron (ale miałem do dyspozycji komplet narzędzi i podnośnik kolumnowy

). Robi sie to mniej-więcej tak.
1) POdnieść cały przód auta, odkręcić koła
2)Poluzować sworzeń z zwrotnicy wykręcając odpowiedniąsrubę
3)Odkręcić Wachacz od sań (bodajrze potrzebne dwa klucze oczkowe 17mm
Rozpocząć zabawę z wymianą tulejek tj.
4)wkręcić w imadło wachacz, ale tak żeby był zamocowany tulejką, wyrwać metalowy element z wnętrza tulejki, następnie brzeszczotem przeciąć pozostałą gumę i metal po tulejce który pozostał
5)Wybić starą tulejką, po przecięciu nie powinno być z tym problemu.
6)Wyczyścić lekko papierem ściernym miejsce po starej tulejce i nałożyć odrobinę smaru
7)Wcisnąć za pomocą imadła nową tulejkę, powtórzyć operację ze wszystkimi tulejkami. Kołnież tulejki na zewnątrz wachacza.
8)WAŻŃE Śrubu mocujące wachacz do sań dokręcić dopiero po założeniu kół i opuszczeniu auta na ziemie (w pozycji do jazdy) inaczej robota będzie do powtórzenia za miesiąc
9)w modelach bez wspomagania tulejki nie mają metalowej obudowy tylko są bardziej gumowe i nie można do ich montażu używać smaru, należy go zastąpić płynem do mycia naczyń!
PS. Niektórzy mówią że potrzebna jest prasa, osobiście wielokrotnie wymieniałem tulejki w Ałdi za pomocą imadła,a raz mi sie zdarzyło świerzo zakupioną prasą 20ton. Przyznam szczerze że imadłem jest i prościej i szybciej
Sorki za ten długi wywód ale nie mam co w domu robić
