Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep
Sklep Bestdrive

[80 b3 1.8] jakaś dziwna substancja w filtrze

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Grzegorz P.
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 29 gru 2006, 16:26
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Grzegorz P. » 09 sty 2007, 11:22

Witam wszystkich
Zkażdym z was zgodze sie co moze byc przyczyna. U mnie naprzykład nie brał oleju i sie okazało, że jak wymieniłem termostat to przestałsie gromadzić budyń w okolicach filtru powietrza i na korku oleju. Zaznaczam że walniety był termostat i silnik był cały czas niedogrzany. Także wymiana termostatu przyniesie zamierzony efekt końcowy, Brak budyniu :)

comandor77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 05 sty 2007, 20:38
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: comandor77 » 09 sty 2007, 15:09

Witam! Do hiszpan82 -znam to :mrgreen: chciałem tylko dobrze poradzić koledze jeżeli chce jeszcze pojeździć tym autem. Znam temat bo 6 miesięcy temu robiłem u siebie uszczelniacze ale nie skorzystałem z metody opisanej przez ciebie i nie żałuje.Podejrzewam że silnik morusa już ma swoje przejechane a wymiana samych uszczelniaczy byłaby tylko półśrodkiem.U mnie wyszły przy okazji luzy na prowadnicach a co za tym idzie podjechane trzonki na 3 zaworach no i zawory do dotarcia.Gdybym tego nie zrobił to teraz po 15 tyś. km pewnie znów bym grzebał w silniku.

PS:Widzę że ta mała ironia cię ugryzła. ;-) A na temat świata to swoje już wiem. :lol:

morus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 359
Rejestracja: 27 gru 2006, 15:49
Lokalizacja: słońsk

Post autor: morus » 09 sty 2007, 18:09

comandor77

według Ciebie to co musze wymienić i ile to bedzie kosztowało tak na oko???

seba
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 02 sty 2007, 18:53
Lokalizacja: Zamość

Post autor: seba » 09 sty 2007, 18:11

Do MRX 1983 - zgadza się ale jeśli ma dobre ciśnienie na cylindrach i panewkach to ja bym zaryzykował.

comandor77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 05 sty 2007, 20:38
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: comandor77 » 09 sty 2007, 20:38

Powiem co ja zrobiłem. Zdjąlem glowicę oddałem do znajomego warsztatu i z tego powodu co do ceny nie mogę się konkretnie wypowiedziec.W warsztacie który zajmuje się tylko głowicami rozmontowali ją na części pierwsze,sprawdzili wszystkie prowadnice,wymienili te ktore miały luzy razem z zaworami,dotarcie gniazd i główek zaworów,wymiana uszczelniaczy,wymiana popychaczy,planowanie głowicy,wymiana uszczelki pod glowicą i pokrywą zaworów.Koszt 300zł + dwa koniaczki. :mrgreen:

morus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 359
Rejestracja: 27 gru 2006, 15:49
Lokalizacja: słońsk

Post autor: morus » 10 sty 2007, 07:19

to
comandor77 pisze:Koszt 300zł + dwa koniaczki. :mrgreen:
to jak za darmo he he jak znam rzycie i swoje szczęście do cen to mi za to zaśpiewaja jakieś 500 zł :-(

Grzegorz Henyk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 28 sty 2007, 15:06
Lokalizacja: Piła

Post autor: Grzegorz Henyk » 07 lut 2007, 19:58

Jeżeli jeżdzisz na krótkich odcinkach to te silniki tak mają, że będzie się tak robiło. Już ktoś to tłumaczył poprostu para wodna skrapla sie pod pokrywą klawiatury i miesza sie z olejem.
Jeżeli nie bierze Ci oleju to sprawdż dla spokoju duch ciśnienie na garach jak będzie OK to zdemontuj przewód gumowy łączący przykrywę klawiatury z filtrem powietrza i możesz go przeczyścić ale i tak po miesiącu będzie pełen masła.
Nie rozbieraj silnika jeśli NAPRAWDĘ niemusisz! Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl