[b3 1.8 SF] Modyfikacje - więcej mocy
gdzieś czytałem że po dotarciu głowicy można nawet zyskać 8 km tylko wszystko jest zależne od danego silnika, planowanie głowicy też na pewno się przyda tak jak inni podpowiadają remont i ewentualnie zmiana wydechu .
ramzes13 poszukaj dobrze ile powinno wynosić ciśnienie bo jeżeli to jest minimalny spadek to się nie opłaca ...
ramzes13 poszukaj dobrze ile powinno wynosić ciśnienie bo jeżeli to jest minimalny spadek to się nie opłaca ...
No roznica jest w kanalach dolotowych tych glowic. Ta od pelnego wtrysku ma kanaly innej formy i wieksze. Wiec Porting ma pomoc. Sa moze tez jakies roznice w zaworach?
Rozbieralem glowice od jetty 1.6, jetty 1.8, audi b4 1.6 na pelnym wtrysku, b3 1.8 PM, 2.0 3A to uszczelki sa jednakowe, podejrzewam ze mozno bez problemow zamieniac te glowice miejscami.
Rozbieralem glowice od jetty 1.6, jetty 1.8, audi b4 1.6 na pelnym wtrysku, b3 1.8 PM, 2.0 3A to uszczelki sa jednakowe, podejrzewam ze mozno bez problemow zamieniac te glowice miejscami.
Jezeli juz to glowice z ABT. Glowice ABT i ABK maja tej samej srednicy kanaly wydechowe, ssace i zawory. ABK ma tylko inny odlew od strony ssacej ze wzgledu na wtryski w kolektorze...
Pisalem o tym i dawalem fotki tu: https://audi80.pl/abttuning-mechanic ... t43800.htm
Znajomy w Passacie B2 1.8 mial zalozona glowice z 2.0 po portingu oraz jakis wiekszy gaznik, smigalo to bardzo ladnie...
Mozna jeszcze doprezyc tlokami od innego silnika, znajoimy zalozyl plaskie tloki od 1.8T ale silnik zrobil 50KM i rozsypal sie dol silnika. Trzeba by bylo poszukac tloków z malymi komorami spalania albo zalozyc tloki z 1.8T oraz 2 uszczelki i przekladke pod glowice w celu lekkiego odprezenia.
Jak by ktos szukal glowicy z 2.0 to pewnie bede mial z ABK i ABT...
Pisalem o tym i dawalem fotki tu: https://audi80.pl/abttuning-mechanic ... t43800.htm
Znajomy w Passacie B2 1.8 mial zalozona glowice z 2.0 po portingu oraz jakis wiekszy gaznik, smigalo to bardzo ladnie...
Mozna jeszcze doprezyc tlokami od innego silnika, znajoimy zalozyl plaskie tloki od 1.8T ale silnik zrobil 50KM i rozsypal sie dol silnika. Trzeba by bylo poszukac tloków z malymi komorami spalania albo zalozyc tloki z 1.8T oraz 2 uszczelki i przekladke pod glowice w celu lekkiego odprezenia.
Jak by ktos szukal glowicy z 2.0 to pewnie bede mial z ABK i ABT...
PI7er to i mialem na mysli mowiac o kanalach dolotowych. niezapominajcie o walku rozrzadu. Podejrzewam ze sa rozne w tych glowicach
[ Dodano: 2010-09-09, 10:16 ]
[ Dodano: 2010-09-09, 10:16 ]
Kolektor nieda sie dopasowac, trzeba bedzie cos kombinowac, ale to juz wielka zezba. Zostane przy glowicy od PM, porting facet juz prawie skonczyl robic. Jak bede mial wiecej czasu to wloze fotki auta do swego tematu i jak bedzie wyglodala glowica po portingu.GerB3 pisze:ramzes13 a jakby spróbować przerzucić głowice z 2.0 115KM ale wtrysk zostawić razem z kolektorem z PM ? Ciekawe jak wygląda wydajność monowtrysku w porównaniu np. z wielopunktem z 2.0.
Dla wtrysku i mono lub gaznika sa rozne uszczelki pod dolot. Wylot jednakowy. do gaznika mozna zakladac glowice od 2.0 na mono (kolektory identyczne, sprawdzone). Jedyna roznica jez w tej od 2.0 z b4 ma drobniejsze kolce w kollektorze). Od pelnego wtrysku juz sie nieda postawic na mono, trzeba bedzie cos robic z kollektorem.
Wystarczy dorobic flansze o grubosci kilku mm pomiedzy kolektor a glowice, która przysloni otwory po wtryskach...
Jak by ktos mial parcie na taka flansze to moge zalatwic, patent jest sprawdzony i dziala...
Update:
Poszperalem troche o zaworach i wyglada to tak:
Silniki ABB AAD DZ 3A maja zawory ssace 048109601A o srednicy 39,5mm
Silniki JN RN SF NE RU PM PP maja zawory ssace 035109601K o srednicy 38mm
Oraz wydechowe 053109611 o srednicy 33,2mm
2.0 ABK/ABT oraz 1.6 ADA/ABB na wielopunktowym wtrysku maja zawory ssace 048109601A 39,5mm oraz wydechowe 053109611 o srednicy 33,2mm.
DZ o mocy 112KM na mechnicznym wtrysku ma takie same tloki jak NE 90KM na gazniku.
oba silniki beda mialy prawdopodbnie ten sam stopien sprezania, NE ma mniejsze zawory ssace, kanaly dolotowe w glowicy i kolektor ssacy tez prawdopodobnie maja mniejszy przekroj w NE. Jak by zalozyc do NE glówke z wiekszymi ssacymi, do tego kolektor o wiekszym przekorju i dobry gaznik/gazniki (delorto/webery poziome) to mozna by celowac w moc 110-120KM.
Jak by ktos mial parcie na taka flansze to moge zalatwic, patent jest sprawdzony i dziala...
Update:
Poszperalem troche o zaworach i wyglada to tak:
Silniki ABB AAD DZ 3A maja zawory ssace 048109601A o srednicy 39,5mm
Silniki JN RN SF NE RU PM PP maja zawory ssace 035109601K o srednicy 38mm
Oraz wydechowe 053109611 o srednicy 33,2mm
2.0 ABK/ABT oraz 1.6 ADA/ABB na wielopunktowym wtrysku maja zawory ssace 048109601A 39,5mm oraz wydechowe 053109611 o srednicy 33,2mm.
DZ o mocy 112KM na mechnicznym wtrysku ma takie same tloki jak NE 90KM na gazniku.
oba silniki beda mialy prawdopodbnie ten sam stopien sprezania, NE ma mniejsze zawory ssace, kanaly dolotowe w glowicy i kolektor ssacy tez prawdopodobnie maja mniejszy przekroj w NE. Jak by zalozyc do NE glówke z wiekszymi ssacymi, do tego kolektor o wiekszym przekorju i dobry gaznik/gazniki (delorto/webery poziome) to mozna by celowac w moc 110-120KM.
Audi 1.8 S i silnik 2.8 V6 z Audi a4 B5
[ Dodano: 2010-09-15, 15:27 ]
silnik 2.8 V6 z Audi a4 B5
czy wejdzie taki silnik do mojej 80-tki 1.8S b3?
silnik 2.8 V6 z Audi a4 B5
czy wejdzie taki silnik do mojej 80-tki 1.8S b3?