Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 1.8 SF] Modyfikacje - więcej mocy

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
rudson28
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 08 lis 2009, 13:39

Post autor: rudson28 » 28 sie 2010, 00:08

gdzieś czytałem że po dotarciu głowicy można nawet zyskać 8 km tylko wszystko jest zależne od danego silnika, planowanie głowicy też na pewno się przyda tak jak inni podpowiadają remont i ewentualnie zmiana wydechu .

ramzes13 poszukaj dobrze ile powinno wynosić ciśnienie bo jeżeli to jest minimalny spadek to się nie opłaca ...

ramzes13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 24 sty 2007, 09:43
Lokalizacja: Wilno

Post autor: ramzes13 » 28 sie 2010, 09:05

No jest to minimalny spadek napewno. Bo w danych technicznych znalazlem ze ma byc 10. 7 to byloby motoren kaput :D
No wiec chyba nie bede zamienial.

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 03 wrz 2010, 22:29

Jak chcesz tanim kosztem zwiększyć moc w 1.8 S to zamontuj gażnik weber, zmodyfikuj go i załóż dwa reduktory gazu po to, żeby to dobrze chodziło. Ja tak miałem zrobione i w gazie 200 km/h to nie był żaden problem

ramzes13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 24 sty 2007, 09:43
Lokalizacja: Wilno

Post autor: ramzes13 » 07 wrz 2010, 10:51

No predkosc max. dla mnie niema znaczenia, i tak wiekszosc czasu jezdze do 140km/h. Bardziej chodzi o przyspieszenie.
Mam prosbe, moze ktos ma podejscie do Etki i moglby sprawdzic czym sie rozni system monowtrysku co byl w audi 100 c4 74kw od tego co jest w mojej PM?

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 07 wrz 2010, 18:17

Sam wtrysk jest prawie identyczny, różnica jest w głowicy - pojemność 2.0 ale głowica taka jak ABK a nie ABT które pod względem mocy odpowiednikiem naszych PM.

ramzes13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 24 sty 2007, 09:43
Lokalizacja: Wilno

Post autor: ramzes13 » 08 wrz 2010, 09:40

No roznica jest w kanalach dolotowych tych glowic. Ta od pelnego wtrysku ma kanaly innej formy i wieksze. Wiec Porting ma pomoc. Sa moze tez jakies roznice w zaworach?
Rozbieralem glowice od jetty 1.6, jetty 1.8, audi b4 1.6 na pelnym wtrysku, b3 1.8 PM, 2.0 3A to uszczelki sa jednakowe, podejrzewam ze mozno bez problemow zamieniac te glowice miejscami.

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 08 wrz 2010, 17:26

ramzes13 a jakby spróbować przerzucić głowice z 2.0 115KM ale wtrysk zostawić razem z kolektorem z PM ? Ciekawe jak wygląda wydajność monowtrysku w porównaniu np. z wielopunktem z 2.0.

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 08 wrz 2010, 22:57

Jezeli juz to glowice z ABT. Glowice ABT i ABK maja tej samej srednicy kanaly wydechowe, ssace i zawory. ABK ma tylko inny odlew od strony ssacej ze wzgledu na wtryski w kolektorze...
Pisalem o tym i dawalem fotki tu: https://audi80.pl/abttuning-mechanic ... t43800.htm

Znajomy w Passacie B2 1.8 mial zalozona glowice z 2.0 po portingu oraz jakis wiekszy gaznik, smigalo to bardzo ladnie...

Mozna jeszcze doprezyc tlokami od innego silnika, znajoimy zalozyl plaskie tloki od 1.8T ale silnik zrobil 50KM i rozsypal sie dol silnika. Trzeba by bylo poszukac tloków z malymi komorami spalania albo zalozyc tloki z 1.8T oraz 2 uszczelki i przekladke pod glowice w celu lekkiego odprezenia.

Jak by ktos szukal glowicy z 2.0 to pewnie bede mial z ABK i ABT...

ramzes13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 24 sty 2007, 09:43
Lokalizacja: Wilno

Post autor: ramzes13 » 09 wrz 2010, 10:14

PI7er to i mialem na mysli mowiac o kanalach dolotowych. niezapominajcie o walku rozrzadu. Podejrzewam ze sa rozne w tych glowicach

[ Dodano: 2010-09-09, 10:16 ]
GerB3 pisze:ramzes13 a jakby spróbować przerzucić głowice z 2.0 115KM ale wtrysk zostawić razem z kolektorem z PM ? Ciekawe jak wygląda wydajność monowtrysku w porównaniu np. z wielopunktem z 2.0.
Kolektor nieda sie dopasowac, trzeba bedzie cos kombinowac, ale to juz wielka zezba. Zostane przy glowicy od PM, porting facet juz prawie skonczyl robic. Jak bede mial wiecej czasu to wloze fotki auta do swego tematu i jak bedzie wyglodala glowica po portingu.

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 09 wrz 2010, 14:27

Przyloz do siebie uszczelke z 1.8 i 2.0 pod glowice i sprawdz czy sa takie same uszczelki pod kolektory, ale raczej powinno pasowac, znajomy ostatnio zakladal do silnika 2.0 glowice z 1.8.

ramzes13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 24 sty 2007, 09:43
Lokalizacja: Wilno

Post autor: ramzes13 » 09 wrz 2010, 16:52

Dla wtrysku i mono lub gaznika sa rozne uszczelki pod dolot. Wylot jednakowy. do gaznika mozna zakladac glowice od 2.0 na mono (kolektory identyczne, sprawdzone). Jedyna roznica jez w tej od 2.0 z b4 ma drobniejsze kolce w kollektorze). Od pelnego wtrysku juz sie nieda postawic na mono, trzeba bedzie cos robic z kollektorem.

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 09 wrz 2010, 21:38

Wystarczy dorobic flansze o grubosci kilku mm pomiedzy kolektor a glowice, która przysloni otwory po wtryskach...

Jak by ktos mial parcie na taka flansze to moge zalatwic, patent jest sprawdzony i dziala...


Obrazek


Update:
Poszperalem troche o zaworach i wyglada to tak:

Silniki ABB AAD DZ 3A maja zawory ssace 048109601A o srednicy 39,5mm
Silniki JN RN SF NE RU PM PP maja zawory ssace 035109601K o srednicy 38mm
Oraz wydechowe 053109611 o srednicy 33,2mm

2.0 ABK/ABT oraz 1.6 ADA/ABB na wielopunktowym wtrysku maja zawory ssace 048109601A 39,5mm oraz wydechowe 053109611 o srednicy 33,2mm.

DZ o mocy 112KM na mechnicznym wtrysku ma takie same tloki jak NE 90KM na gazniku.
oba silniki beda mialy prawdopodbnie ten sam stopien sprezania, NE ma mniejsze zawory ssace, kanaly dolotowe w glowicy i kolektor ssacy tez prawdopodobnie maja mniejszy przekroj w NE. Jak by zalozyc do NE glówke z wiekszymi ssacymi, do tego kolektor o wiekszym przekorju i dobry gaznik/gazniki (delorto/webery poziome) to mozna by celowac w moc 110-120KM.

ramzes13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 24 sty 2007, 09:43
Lokalizacja: Wilno

Post autor: ramzes13 » 10 wrz 2010, 08:20

Dobre to <ok>
Zal ze juz swego NE pozostawie w serii.

jerzyk20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 15 wrz 2010, 15:14
Lokalizacja: Opole

Audi 1.8 S i silnik 2.8 V6 z Audi a4 B5

Post autor: jerzyk20 » 15 wrz 2010, 15:26

[ Dodano: 2010-09-15, 15:27 ]
silnik 2.8 V6 z Audi a4 B5


czy wejdzie taki silnik do mojej 80-tki 1.8S b3?

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 15 wrz 2010, 18:49

Na moje oko powinien wejść, wkładają 2,3 R5 to myślę, że 2,8 v6 też powinno wejść. W komorze silnika jest sporo miejsca. Silnik v6 ma sprzęgło 240 mm x 23, w Twoim jest 210 x 23, także wałek ze skrzyni powinien pasować.

Zablokowany

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl