Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ audi 80 B4 tdi] malo mocy jakby turbo nie chodzilo:/

lukasz17
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 09 wrz 2010, 14:03

[ audi 80 B4 tdi] malo mocy jakby turbo nie chodzilo:/

Post autor: lukasz17 » 09 wrz 2010, 14:26

Witam jestem tutaj nowy. kupilem audi i odrazu mam problem bo mialo zaslepiony prezwod co idzie od kol ssacego to kompa ale normalnie bylo czuc moc a teraz takjakby turbo nie chodzilo:/ dokupilem wezyk zalozylem na kol ssacy ale dalej nie weim gdzie powinien isc kolo aku znaalzem wolny wezyk i z nim polaczylem bo to chyba do kompa. moze ktos mi powiedziec gdzie jest komp w audi?? i prosze o zerkniecie na zdjecia zeby zobaczyc czy dobrze podcisnienowki podlaczone bo zdejmowalem filt powietrza i te btrzy wezyki m isie odpiely i nie wiem ktory gdzie powinien isc. z gory bardzo dziekuje za pomoc
Obrazek
Obrazek
Obrazek\
Obrazek
Obrazek

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 09 wrz 2010, 14:37

lukasz17 pisze:kupilem audi i odrazu mam problem bo mialo zaslepiony prezwod co idzie od kol ssacego to kompa
Bo tak ma być i jest fabrycznie ,do kompa idzie z rury od ic ,więc zostaw go w spokoju .Ten koło aku to odprowadzenie oparów z aku a nie do kompa .A przyczyną niemocy najczęściej jest przepływomierz i nieszczelny dolot .Na początek to trzeba zmierzyć ciśnienie doładowania.A kompa masz pod nogami pasażera za schowkiem.Co do podłączenia to masz pełno schematów na forum ,w sumie to najważniejszy jest elektrozawór n75 sterujący upuszczaniem ciśnienia turbiny , czyli ten do którego idą kolorowe wężyki i tak :czerwony od dołu ,niebieski z boku ,czarny od góry i do filtra .Jak mamy podejrzenia że działa nie prawidłowo to robimy bajpas czyli odpinamy czerwony i podłączamy bezpośrednio do gruchy WG <ok>
Ostatnio zmieniony 09 wrz 2010, 15:07 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 2 razy.

lukasz17
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 09 wrz 2010, 14:03

Post autor: lukasz17 » 09 wrz 2010, 14:46

nie zauwazylem zeby jakis wezyk szedl z jakiejs rury ic do kompa:/ to czyli szukac schematu podcisnieniowek i dopiero?? a jak sprawdzic prezplywomierz?? jak go odpiolem to calkiem kicha:/ dolot raczej szczelny nie slychacv zadnego gwizdu.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 09 wrz 2010, 14:57

lukasz17 pisze:nie zauwazylem zeby jakis wezyk szedl z jakiejs rury ic do kompa:
Ja też nie widzę u siebie ,co nie znaczy że nie idzie ;-)

[ Dodano: 2010-09-09, 14:58 ]
lukasz17 pisze:a jak sprawdzic prezplywomierz??
jedyna skuteczna metoda to podmianka ze sprawnego auta

[ Dodano: 2010-09-09, 14:59 ]
lukasz17 pisze:dolot raczej szczelny nie slychacv zadnego gwizdu.
nie zawsze słychać ,zmierz manometrem analogowym i będziesz miał pewność

Awatar użytkownika
kostrz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 365
Rejestracja: 06 maja 2009, 09:51
Lokalizacja: Parczew

Post autor: kostrz » 09 wrz 2010, 15:03

podłączenie wężyków do n75:
https://audi80.pl/b4-19-tdi-jak-praw ... t34542.htm

http://img218.imageshack.us/f/n75.jpg/

https://audi80.pl/80-b4-19-tdipodmia ... 5&start=15

kolego masz zetorka na boschu na boschu nie idzie żaden wężyk do sterownika ,wezyk ten od ic idzie do mapsensora a mapsensor jest od spodu tego stelarza co jest przyczepiony n75 i czarny n18 EGR

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/799 ... c8e00.html na tym zdjeciu mapsensor w twoim zetorku jest od spodu tej płaskiej złotawej blachy co sa n75 i n18

pasowało by podpiąć vaga i robić logi statyczne(bieg jałowy) i dynamiczne (4 bieg od 1500obr. i pedał na max w podłogę do osiągnięcia 3500), trzeba by sprawdzić ewentualne błędy

bez manometru tez raczej się nie obejdzie by sprawdzić ile turbo pompuje

lukasz17
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 09 wrz 2010, 14:03

Post autor: lukasz17 » 09 wrz 2010, 18:38

chyba juz dobrze wsyztsko podlaczylem dziwi mnie to ze z dnia na dzien to sie zrobilo

[ Dodano: 2010-09-09, 21:11 ]
bylem u kumpla popatrzyl posparwdzal podmuchal i mowi ze n75 do dupy jutro jade szukac drugiego

[ Dodano: 2010-09-13, 22:14 ]
no i nic nie dalo zmiana n75 dalej wogole ciegno turbiny sie nie rusza:/ patrzylismy turbo chodzi leciutko i dobrze dmucha nie mamy juz pojecia co moze byc przyczyna tak malej mocy:/ jutro zaslepiam EGR i chyba przeczyszcze kolektor ssacy... moze ktos mi jeszcze cos podpowie??

BIT BIT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 111
Rejestracja: 23 gru 2008, 20:08
Lokalizacja: W.M GIŻYCKO

Post autor: BIT BIT » 29 lis 2010, 13:26

a może sztanga się nie rusza bo jest zapieczona
mój brat tak miał

[ Dodano: 2010-11-29, 13:31 ]
wd 40 i i ruszaj ręką
zawsze jeszcze może by walnięta gruszka ale to rzadko się zdarza

Awatar użytkownika
monti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 22 sie 2010, 22:24
Lokalizacja: Krasnystaw

Post autor: monti » 13 gru 2010, 12:20

A czy ciśnienie turbo jest prawidłowe to przypadkiem nie sprawdza sie przez vag-a :?:
u mnie też było n75 padnięte ale te 2 kolorowe werzyki co idą sa teraz połączone i wtedy turbo pompuje 0,6 bara i trzeba podkręcić wtedy turbo i gitara ;-)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 13 gru 2010, 20:48

monti pisze:A czy ciśnienie turbo jest prawidłowe to przypadkiem nie sprawdza sie przez vag-a
Też ,ale mozna zwykłym manometrem
monti pisze:u mnie też było n75 padnięte ale te 2 kolorowe werzyki co idą sa teraz połączone i wtedy turbo pompuje 0,6 bara
To sie zgadza
monti pisze: i trzeba podkręcić wtedy turbo i gitara ;-)
No <bravo> prosta sprawa a nikt na to nie wpadł <haha> Oj chłopie podkręcić to sobie można w kk14 ,kk03 czy inne turbawki gdzie upuszczanie ciśnienia jest realizowane mechanicznie .W tdi mozesz sobie kręcić czym chcesz i nic nie podkręcisz,co najwyżej rozregulujesz kompletnie cięgło od WG

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 13 gru 2010, 22:11

i trzeba podkręcić wtedy turbo i gitara
no ciekawe?a gdzie trzeba podkręcić? <rotfl2>

Awatar użytkownika
monti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 22 sie 2010, 22:24
Lokalizacja: Krasnystaw

Post autor: monti » 13 gru 2010, 22:48

No wiesz Munior mi to robił chłopaczek co sporo lat pracował w serwisie Audi w lublinie i on b4 i desle ma w jednym paluszku ale na benzynie za to sie kompletnie nie zna, więc zastanów się co piszesz...

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 14 gru 2010, 09:22

monti pisze:No wiesz Munior mi to robił chłopaczek co sporo lat pracował w serwisie Audi w lublinie i on b4 i desle ma w jednym paluszku ale na benzynie za to sie kompletnie nie zna, więc zastanów się co piszesz...
Ja doskonale wiem co pisze i to co napisałem potwierdzi ci kazdy kto się cokolwiek orientuje ,twój kolega równiez o ile go dobrze zrozumiałeś ,więc nie mam nad czym się zastanawiać.I napiszę ci jeszcze raz TURBINY W TDI NIE PODKRĘCISZ ŻADNYM CIĘGŁEM ,chyba że ktoś umie ''kręcić ''w sofcie w ECU :mrgreen: Spytaj kolegi ,jak pracował w serwisie ,nie moze zaprzeczyć ;-)

Awatar użytkownika
fafigiusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 14 gru 2010, 13:47
Lokalizacja: Leszno WLKP

Post autor: fafigiusz » 14 gru 2010, 15:35

Witam. mam takie pytanie. przy 1200 obr audi traci moc, i ogolnie nie chce jechac, 140 to juz jest duzo i chalas tez nie maly. Ostatnio wymienilem przeplywke na uzywana, przy 1200 obrotow moc znowu spadala, ale 140 to na 4 lekko szlo i dosc cicho nawet. Niestety znowu cos jest nie tak i jest jak przed zmiana przeplywki. Jakies rady propozycje? :roll:
Ostatnio zmieniony 14 gru 2010, 18:09 przez fafigiusz, łącznie zmieniany 1 raz.

kris00
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 269
Rejestracja: 16 lip 2009, 21:07
Lokalizacja: Łańcut/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: kris00 » 14 gru 2010, 15:52

Kolego musisz przede wszystkim podpiąć pod kompa i sprawdzić czy ci podaje prawidłowe wartości np: przepływka ta ostatnia wartość i czy nie ma błędów

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 14 gru 2010, 16:30

kris00 pisze:Kolego musisz przede wszystkim podpiąć pod kompa
Dokładnie ,test dynamiczny z podpietym vagiem ,to podstawowa sprawa w takim przypadku ,szczególnie do sprawdzenia ciśnienie doładowania i przepływka

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl