[ audi 80 B4 tdi] malo mocy jakby turbo nie chodzilo:/
[ audi 80 B4 tdi] malo mocy jakby turbo nie chodzilo:/
Witam jestem tutaj nowy. kupilem audi i odrazu mam problem bo mialo zaslepiony prezwod co idzie od kol ssacego to kompa ale normalnie bylo czuc moc a teraz takjakby turbo nie chodzilo:/ dokupilem wezyk zalozylem na kol ssacy ale dalej nie weim gdzie powinien isc kolo aku znaalzem wolny wezyk i z nim polaczylem bo to chyba do kompa. moze ktos mi powiedziec gdzie jest komp w audi?? i prosze o zerkniecie na zdjecia zeby zobaczyc czy dobrze podcisnienowki podlaczone bo zdejmowalem filt powietrza i te btrzy wezyki m isie odpiely i nie wiem ktory gdzie powinien isc. z gory bardzo dziekuje za pomoc
\
\
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Bo tak ma być i jest fabrycznie ,do kompa idzie z rury od ic ,więc zostaw go w spokoju .Ten koło aku to odprowadzenie oparów z aku a nie do kompa .A przyczyną niemocy najczęściej jest przepływomierz i nieszczelny dolot .Na początek to trzeba zmierzyć ciśnienie doładowania.A kompa masz pod nogami pasażera za schowkiem.Co do podłączenia to masz pełno schematów na forum ,w sumie to najważniejszy jest elektrozawór n75 sterujący upuszczaniem ciśnienia turbiny , czyli ten do którego idą kolorowe wężyki i tak :czerwony od dołu ,niebieski z boku ,czarny od góry i do filtra .Jak mamy podejrzenia że działa nie prawidłowo to robimy bajpas czyli odpinamy czerwony i podłączamy bezpośrednio do gruchy WG <ok>lukasz17 pisze:kupilem audi i odrazu mam problem bo mialo zaslepiony prezwod co idzie od kol ssacego to kompa
Ostatnio zmieniony 09 wrz 2010, 15:07 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Ja też nie widzę u siebie ,co nie znaczy że nie idzielukasz17 pisze:nie zauwazylem zeby jakis wezyk szedl z jakiejs rury ic do kompa:
[ Dodano: 2010-09-09, 14:58 ]
jedyna skuteczna metoda to podmianka ze sprawnego autalukasz17 pisze:a jak sprawdzic prezplywomierz??
[ Dodano: 2010-09-09, 14:59 ]
nie zawsze słychać ,zmierz manometrem analogowym i będziesz miał pewnośćlukasz17 pisze:dolot raczej szczelny nie slychacv zadnego gwizdu.
podłączenie wężyków do n75:
https://audi80.pl/b4-19-tdi-jak-praw ... t34542.htm
http://img218.imageshack.us/f/n75.jpg/
https://audi80.pl/80-b4-19-tdipodmia ... 5&start=15
kolego masz zetorka na boschu na boschu nie idzie żaden wężyk do sterownika ,wezyk ten od ic idzie do mapsensora a mapsensor jest od spodu tego stelarza co jest przyczepiony n75 i czarny n18 EGR
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/799 ... c8e00.html na tym zdjeciu mapsensor w twoim zetorku jest od spodu tej płaskiej złotawej blachy co sa n75 i n18
pasowało by podpiąć vaga i robić logi statyczne(bieg jałowy) i dynamiczne (4 bieg od 1500obr. i pedał na max w podłogę do osiągnięcia 3500), trzeba by sprawdzić ewentualne błędy
bez manometru tez raczej się nie obejdzie by sprawdzić ile turbo pompuje
https://audi80.pl/b4-19-tdi-jak-praw ... t34542.htm
http://img218.imageshack.us/f/n75.jpg/
https://audi80.pl/80-b4-19-tdipodmia ... 5&start=15
kolego masz zetorka na boschu na boschu nie idzie żaden wężyk do sterownika ,wezyk ten od ic idzie do mapsensora a mapsensor jest od spodu tego stelarza co jest przyczepiony n75 i czarny n18 EGR
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/799 ... c8e00.html na tym zdjeciu mapsensor w twoim zetorku jest od spodu tej płaskiej złotawej blachy co sa n75 i n18
pasowało by podpiąć vaga i robić logi statyczne(bieg jałowy) i dynamiczne (4 bieg od 1500obr. i pedał na max w podłogę do osiągnięcia 3500), trzeba by sprawdzić ewentualne błędy
bez manometru tez raczej się nie obejdzie by sprawdzić ile turbo pompuje
chyba juz dobrze wsyztsko podlaczylem dziwi mnie to ze z dnia na dzien to sie zrobilo
[ Dodano: 2010-09-09, 21:11 ]
bylem u kumpla popatrzyl posparwdzal podmuchal i mowi ze n75 do dupy jutro jade szukac drugiego
[ Dodano: 2010-09-13, 22:14 ]
no i nic nie dalo zmiana n75 dalej wogole ciegno turbiny sie nie rusza:/ patrzylismy turbo chodzi leciutko i dobrze dmucha nie mamy juz pojecia co moze byc przyczyna tak malej mocy:/ jutro zaslepiam EGR i chyba przeczyszcze kolektor ssacy... moze ktos mi jeszcze cos podpowie??
[ Dodano: 2010-09-09, 21:11 ]
bylem u kumpla popatrzyl posparwdzal podmuchal i mowi ze n75 do dupy jutro jade szukac drugiego
[ Dodano: 2010-09-13, 22:14 ]
no i nic nie dalo zmiana n75 dalej wogole ciegno turbiny sie nie rusza:/ patrzylismy turbo chodzi leciutko i dobrze dmucha nie mamy juz pojecia co moze byc przyczyna tak malej mocy:/ jutro zaslepiam EGR i chyba przeczyszcze kolektor ssacy... moze ktos mi jeszcze cos podpowie??
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Też ,ale mozna zwykłym manometremmonti pisze:A czy ciśnienie turbo jest prawidłowe to przypadkiem nie sprawdza sie przez vag-a
To sie zgadzamonti pisze:u mnie też było n75 padnięte ale te 2 kolorowe werzyki co idą sa teraz połączone i wtedy turbo pompuje 0,6 bara
No <bravo> prosta sprawa a nikt na to nie wpadł <haha> Oj chłopie podkręcić to sobie można w kk14 ,kk03 czy inne turbawki gdzie upuszczanie ciśnienia jest realizowane mechanicznie .W tdi mozesz sobie kręcić czym chcesz i nic nie podkręcisz,co najwyżej rozregulujesz kompletnie cięgło od WGmonti pisze: i trzeba podkręcić wtedy turbo i gitara
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Ja doskonale wiem co pisze i to co napisałem potwierdzi ci kazdy kto się cokolwiek orientuje ,twój kolega równiez o ile go dobrze zrozumiałeś ,więc nie mam nad czym się zastanawiać.I napiszę ci jeszcze raz TURBINY W TDI NIE PODKRĘCISZ ŻADNYM CIĘGŁEM ,chyba że ktoś umie ''kręcić ''w sofcie w ECU :mrgreen: Spytaj kolegi ,jak pracował w serwisie ,nie moze zaprzeczyćmonti pisze:No wiesz Munior mi to robił chłopaczek co sporo lat pracował w serwisie Audi w lublinie i on b4 i desle ma w jednym paluszku ale na benzynie za to sie kompletnie nie zna, więc zastanów się co piszesz...
Witam. mam takie pytanie. przy 1200 obr audi traci moc, i ogolnie nie chce jechac, 140 to juz jest duzo i chalas tez nie maly. Ostatnio wymienilem przeplywke na uzywana, przy 1200 obrotow moc znowu spadala, ale 140 to na 4 lekko szlo i dosc cicho nawet. Niestety znowu cos jest nie tak i jest jak przed zmiana przeplywki. Jakies rady propozycje? :roll:
Ostatnio zmieniony 14 gru 2010, 18:09 przez fafigiusz, łącznie zmieniany 1 raz.