Panowie, odświeżę temat...
Ja mam problem tego typu że szybko mi się nagrzewa silnik, temperatura dochodzi do 100 stopni, wentylator się włącza ale nie wiele pomaga...
Doszedłem do tego że jak tak mi się zrobi to nie mam płynu w zbiorniczku wyrównawczym, po odkręceniu korka w całym układzie zaszumi uciecze mi powietrze ze zbiorniczka i wtedy się znowu pokaże płyn...
I po takim zabiegu na jakiś czas (bardzo krótki) temperatura jest w normie.
Co mam nie tak z tym układem, wie ktoś :?: pomóżcie bo używam dziennie auta w pracy po 100km w mieście
[80 B3 1.8 NE] szybkie grzanie się silnika na postoju
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
Kolego według mnie masz zapowietrzoną głowicę i za bardzo obniżony wąż idący od góry chłodnicy do króćca na głowicy , możliwe również zasyfienie układu chłodzenia w głowicy - nie wszyskie otwory drożne , właśnie jestem na etapie trawienia głowicy kwaskiem cytrynowym , mam nadzieję że się nie rozszczelni tak jak chłodnica .
Przy wyłączonym i rozgrzanym do 90* silniku delikatnie odkręcaj korek na zbiorniku wyrównawczym jednocześnie podtrzymój ten górny wąż ręką i obserwój poziom płynu w zbiorniku . Jeżeli poczdczas odkręcania i powolnego spuszczania ciśnienia z uładu chłodzenia poczujesz lekkie puknięcia w wężu - to jest to najprawdopodobniej powietrze z głowicy . Jeżeli podniósł się poziom płynu a puknięć nie było to delikatnie podnoś ten górny wąż do poziomu i czekaj na te delikatne puknięcia . Jeżeli po spuszczeniu nadmiaru ciśnienia poziom płynu w zbiorniczku się znacznie nie podniósł to nie ma powietrza w głowicy .
-
- Forum Audi 80
- Posty: 119
- Rejestracja: 30 sie 2010, 06:54
- Lokalizacja: Brzozów
podepne sie pod temat i doradzilbym tak pierw sprawdzic chlodnice gora z dolem czy jest ta roznica temperatur bo u mnie terz sie grzal jak jechalem spokojnie to temperatura ok jak bardziej forsowna jazda w trakcie jazdy wentylatory sie wlanczaly a w korkach momentalnie temperatura sie podnosila wymienilem chlodnice i po klopocie.A kolejna sprawa termostat moze byc juz stary i nie otwierac do konca sie.A zobacz jeszcze pod swiatlo czy w zbiorniczku z plynem chlodniczym na dnie nie ma duzej ilosci osadu zobacz po odkreceniu korka co sie dzieje i z boku pod swiatlo czy jest czarny osad i napisz jakie sa efekty.A moze poprostu nie odpowietrzyli dobrze ukladu sprobuj odpowietrzyc uklad.
percevalle, marko, rafal.skromny , chyba mieliście rację :mrgreen:
Wygląda na to że korek był walnięty i przez to chyba mi się zapowietrzyła ta głowica...
Zmieniłem korek, odpowietrzyłem, i wszystko działa, dzięki chłopaki za pomoc
Ale zdziwiło mnie jedno, czemu mi się nigdy nie oświeciła kontrolka z temperatury, nawet jak zbiorniczek był pusty a temperatura przekraczała 100 stopni. Kiedy ona się powinna normalnie zapalać :?: :?: :?: Dodam że żarówka jest ok, bo przed zapłonem mruga.
Wygląda na to że korek był walnięty i przez to chyba mi się zapowietrzyła ta głowica...
Zmieniłem korek, odpowietrzyłem, i wszystko działa, dzięki chłopaki za pomoc
Ale zdziwiło mnie jedno, czemu mi się nigdy nie oświeciła kontrolka z temperatury, nawet jak zbiorniczek był pusty a temperatura przekraczała 100 stopni. Kiedy ona się powinna normalnie zapalać :?: :?: :?: Dodam że żarówka jest ok, bo przed zapłonem mruga.
- davidpolska
- Forum Audi 80
- Posty: 479
- Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
- Lokalizacja: RZESZÓW
panowie a mam pytanie?? jak jade tak średnio non stop 70-80 km/h i obroty tak do 2000/min i temperature mi pokazuje jakieś 91 stopni non stop; mam chłodnice nową i czujniki też oryginalne; jak jade na wyłączonej nagrzewnicy czy ustawione na zimne powietrze to trzyma przed 90; a jak na gorącym powietrzu to tak dojdzie do 91 i tak trzyma nawet teraz co w nocy jest dość chłodno;czy coś jest nie tak >?? :idea: :idea: :?: :?: :?: