Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1.8 NE] szybkie grzanie się silnika na postoju

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
G_DRAGON
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 463
Rejestracja: 11 cze 2009, 16:34
Lokalizacja: RYBNIK/ŚLĄSK

Post autor: G_DRAGON » 10 wrz 2010, 12:26

Panowie, odświeżę temat...
Ja mam problem tego typu że szybko mi się nagrzewa silnik, temperatura dochodzi do 100 stopni, wentylator się włącza ale nie wiele pomaga...
Doszedłem do tego że jak tak mi się zrobi to nie mam płynu w zbiorniczku wyrównawczym, po odkręceniu korka w całym układzie zaszumi uciecze mi powietrze ze zbiorniczka i wtedy się znowu pokaże płyn...
I po takim zabiegu na jakiś czas (bardzo krótki) temperatura jest w normie.
Co mam nie tak z tym układem, wie ktoś :?: pomóżcie bo używam dziennie auta w pracy po 100km w mieście :-?

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 10 wrz 2010, 12:40

Ja bym na Twoim miejscu zaczął od najbardziej prozaicznej rzeczy czyli zmienił (podmienił) korek.

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 10 wrz 2010, 13:55

Kolego według mnie masz zapowietrzoną głowicę i za bardzo obniżony wąż idący od góry chłodnicy do króćca na głowicy , możliwe również zasyfienie układu chłodzenia w głowicy - nie wszyskie otwory drożne , właśnie jestem na etapie trawienia głowicy kwaskiem cytrynowym , mam nadzieję że się nie rozszczelni tak jak chłodnica .

Awatar użytkownika
G_DRAGON
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 463
Rejestracja: 11 cze 2009, 16:34
Lokalizacja: RYBNIK/ŚLĄSK

Post autor: G_DRAGON » 10 wrz 2010, 15:58

Ok dzięki chłopaki, muszę załatwić korek, i zobaczę z tym wężem.
Sprawdzę to co mi doradziliście, i dam znać co i jak...

A jak sprawdzić czy głowica jest zapowietrzona :?:

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 10 wrz 2010, 20:20

Przy wyłączonym i rozgrzanym do 90* silniku delikatnie odkręcaj korek na zbiorniku wyrównawczym jednocześnie podtrzymój ten górny wąż ręką i obserwój poziom płynu w zbiorniku . Jeżeli poczdczas odkręcania i powolnego spuszczania ciśnienia z uładu chłodzenia poczujesz lekkie puknięcia w wężu - to jest to najprawdopodobniej powietrze z głowicy . Jeżeli podniósł się poziom płynu a puknięć nie było to delikatnie podnoś ten górny wąż do poziomu i czekaj na te delikatne puknięcia . Jeżeli po spuszczeniu nadmiaru ciśnienia poziom płynu w zbiorniczku się znacznie nie podniósł to nie ma powietrza w głowicy .

rafal.skromny
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 30 sie 2010, 06:54
Lokalizacja: Brzozów

Post autor: rafal.skromny » 10 wrz 2010, 23:31

podepne sie pod temat i doradzilbym tak pierw sprawdzic chlodnice gora z dolem czy jest ta roznica temperatur bo u mnie terz sie grzal jak jechalem spokojnie to temperatura ok jak bardziej forsowna jazda w trakcie jazdy wentylatory sie wlanczaly a w korkach momentalnie temperatura sie podnosila wymienilem chlodnice i po klopocie.A kolejna sprawa termostat moze byc juz stary i nie otwierac do konca sie.A zobacz jeszcze pod swiatlo czy w zbiorniczku z plynem chlodniczym na dnie nie ma duzej ilosci osadu zobacz po odkreceniu korka co sie dzieje i z boku pod swiatlo czy jest czarny osad i napisz jakie sa efekty.A moze poprostu nie odpowietrzyli dobrze ukladu sprobuj odpowietrzyc uklad.

Awatar użytkownika
G_DRAGON
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 463
Rejestracja: 11 cze 2009, 16:34
Lokalizacja: RYBNIK/ŚLĄSK

Post autor: G_DRAGON » 11 wrz 2010, 12:48

percevalle, marko, rafal.skromny , chyba mieliście rację :mrgreen:
Wygląda na to że korek był walnięty i przez to chyba mi się zapowietrzyła ta głowica...
Zmieniłem korek, odpowietrzyłem, i wszystko działa, dzięki chłopaki za pomoc <piwo>

Ale zdziwiło mnie jedno, czemu mi się nigdy nie oświeciła kontrolka z temperatury, nawet jak zbiorniczek był pusty a temperatura przekraczała 100 stopni. Kiedy ona się powinna normalnie zapalać :?: :?: :?: Dodam że żarówka jest ok, bo przed zapłonem mruga.

Awatar użytkownika
davidpolska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: davidpolska » 21 wrz 2010, 18:08

panowie a mam pytanie?? jak jade tak średnio non stop 70-80 km/h i obroty tak do 2000/min i temperature mi pokazuje jakieś 91 stopni non stop; mam chłodnice nową i czujniki też oryginalne; jak jade na wyłączonej nagrzewnicy czy ustawione na zimne powietrze to trzyma przed 90; a jak na gorącym powietrzu to tak dojdzie do 91 i tak trzyma nawet teraz co w nocy jest dość chłodno;czy coś jest nie tak >?? :idea: :idea: :?: :?: :?:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl