Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9TDI 1Z] Problem z akumulatorem, a moze nie tylko?

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
Awatar użytkownika
jaro85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 11 gru 2009, 16:14
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: jaro85 » 10 wrz 2010, 15:31

Podepnę się pod temat jaki by mi wystarczył akumulator do v6 teraz mam 60Ah ale mam zamiar go wymienić bo coś szfankuje

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 10 wrz 2010, 15:35

a co dokladniej szwankuje w twoim aku, albo trzyma prad albo nie, coz moze byc innego :)

Awatar użytkownika
jaro85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 11 gru 2009, 16:14
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: jaro85 » 10 wrz 2010, 15:39

niekiedy mam że aku jest rozładowany i myśle że mi nie doładowuje i raz lukłem na cele a tam jedna była bez elektrolitu teraz dolałem i podładowałem i miałem tak kilka razy np.moja żonka odpaliła rano samochód bez niczego a z pracy wychodziła po 8 godzinach i nie odpaliła :cry:

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 10 wrz 2010, 15:46

to poczytaj ten temat odpoczatku, moze tez tak masz, co do v6 nie wiem jak z aku pojemnoscia, wiem tyle ze jest ten sam rozrusznik co w tdi

Awatar użytkownika
jaro85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 11 gru 2009, 16:14
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: jaro85 » 10 wrz 2010, 15:55

tylko mi się to zdarza raz na dwa miesiące myślałem że radio to podpiołem pod stacyjkę ale nic to nie dało myśle że mi nie doładowuje akumulatora i się zasiarcza no i myślę że jak bym miał mniejszy aku to by mi doładowywało i było by po problemie ale nie wiem jaki był oryginalnie wsadzany?

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 10 wrz 2010, 16:02

niestety nie interesowalem sie nigdy v6, w etce wyczytalem ze byly dwa rodzaje alternatorow 90A i 120A dla twojego ABC, np u mnie jest 90A i powinienem miec aku 64Ah (gdzies to kiedys czytalem-jak znajde to napisze)

Awatar użytkownika
jaro85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 11 gru 2009, 16:14
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: jaro85 » 10 wrz 2010, 16:07

tylko ty masz dizla i potrzebujesz więcej prądu na rozruch.

Awatar użytkownika
p371
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 144
Rejestracja: 23 cze 2009, 23:15
Lokalizacja: Warszawa Siedlce

Post autor: p371 » 10 wrz 2010, 16:12

Jestem właśnie po wymianie aku u siebie, zakupiłem Bannera 74ah 640A(miał bardzo dobre opinie). Większego niż 74ah nie ma co brać chyba.

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 10 wrz 2010, 16:12

a ty masz szesc cylindrow :) ja tylko cztery ale zkolei umnie inna kompresja

[ Dodano: 2010-09-10, 16:33 ]
znalazlem usiebie opis dotyczacy aku przy silnku ABC i przy alternatorze 90Ah powinien byc 63Ah, czyli taki co do TDI

Awatar użytkownika
jaro85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 11 gru 2009, 16:14
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: jaro85 » 10 wrz 2010, 18:09

aha oki dzięki <ok>

TDI80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 10 wrz 2007, 22:58

Post autor: TDI80 » 11 wrz 2010, 23:34

Widzę, że się tutaj akumulatorowa dyskusja zrobiła :)

A ja jeszcze w kwestii ładowania i jakiś uszkodzeń i zwarć w instalacji. Otóż podobno powinno być 0,03-do 0,05A pobór prądu przy nie obciążonym akumulatorze w samochodzie, czyli tylko podtrzymanie komputera, zegarek i takie drobiazgi. Ja mierzyłem ten prąd i wstawiłem świeżo naładowany akumulator zanim odpaliłem i miałem 0,03A. Później zrobiłem ze 30km, postawiłem samochód i po jakimś czasie mierze i 0,28A. Po jakiś 2 godz nie moglem odpalić akumulator na prostownik z pól godziny i znów pomiar i wyszło 0,04A.
I które wskazania są prawdziwe, czy mam zwarcie w instalacji czy nie?
Pytanie jeszcze jakie powinno być prawidłowe napięcie podczas pracy silnika,
bo u mnie jest 14,3V mierzone na akumulatorze, tuz po zgaszeniu 13,3V na klemach.

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 11 wrz 2010, 23:59

TDI80 pisze:zrobiłem ze 30km, postawiłem samochód i po jakimś czasie mierze i 0,28A.
A jesteś pewien że wszystkie odbiorniki prądu powyłączałeś?
TDI80 pisze:Pytanie jeszcze jakie powinno być prawidłowe napięcie podczas pracy silnika,
bo u mnie jest 14,3V mierzone na akumulatorze, tuz po zgaszeniu 13,3V na klemach.
Masz dobre, stabilizator w alternatorze ma trzymać te 14V.

TDI80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 10 wrz 2007, 22:58

Post autor: TDI80 » 23 wrz 2010, 13:13

percevalle pisze:
TDI80 pisze:zrobiłem ze 30km, postawiłem samochód i po jakimś czasie mierze i 0,28A.
A jesteś pewien że wszystkie odbiorniki prądu powyłączałeś?
Tak, ale widać te pomiary różne, bo i różny stopień naładowania akumulatora, widać stąd te różnice bo ewidentnie inne pomiary na świeżo naładowanym i rozładowanym (pomiary na tym starym akumulatorze ze zwarciem na celi jednej i 5 sprawnych tylko).

Co do akumulatora to już wymieniony i zdecydowałem się na Centra Futura 72Ah,
ma duży prąd rozruchu 720A, wiec może sprawdzi się w zimie :)
poprzedni akumulator stary miałem 64Ah i 640A prąd rozruchu,
ciekawe ile miał lat bo trudno ustalić date na nim, ale podobno akumulatorów Hoppecke, jaki miałem, już z10lat nie robią do samochodów osobowych, teraz tylko jakieś ogromne baterie trakcyjne, czyżby aż tyle wytrzymał?
A z katalogów wynika, ze pasującym akumulatorem dla tego samochodu to jest
przedział od 63Ah do 75Ah, no i prąd rozruchu od 620-640w górę.

RoniN86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 27 wrz 2010, 14:16
Lokalizacja: Śląsk Cieszyński

Re: [B4 1.9TDI 1Z] Problem z akumulatorem, a moze nie tylko?

Post autor: RoniN86 » 27 wrz 2010, 15:37

Nie używany długo akumulator, należy podłączyć do prostownika, jezeli jest dobry to bedzie sie długo ładował, jeżeli jest słaby to szybko tez sie naładuję i tak samo szybko sie rozładuje, wiec jezeli Twoj akumulator nie jest poprostu za stary, zostaw go pod prostownikiem na noc i ustaw 3/4 mocy na prostowniku, nie można ładować na maxa na tyle godzin to nie służy to zarówno akumulatorowi jak i prostownikowi.
PS jak masz niski poziom płynu w poszczególnych celach, przed ładowaniem uzupełnij.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl