[B4 1.9TDI 1Z] Problem z akumulatorem, a moze nie tylko?
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
Widzę, że się tutaj akumulatorowa dyskusja zrobiła
A ja jeszcze w kwestii ładowania i jakiś uszkodzeń i zwarć w instalacji. Otóż podobno powinno być 0,03-do 0,05A pobór prądu przy nie obciążonym akumulatorze w samochodzie, czyli tylko podtrzymanie komputera, zegarek i takie drobiazgi. Ja mierzyłem ten prąd i wstawiłem świeżo naładowany akumulator zanim odpaliłem i miałem 0,03A. Później zrobiłem ze 30km, postawiłem samochód i po jakimś czasie mierze i 0,28A. Po jakiś 2 godz nie moglem odpalić akumulator na prostownik z pól godziny i znów pomiar i wyszło 0,04A.
I które wskazania są prawdziwe, czy mam zwarcie w instalacji czy nie?
Pytanie jeszcze jakie powinno być prawidłowe napięcie podczas pracy silnika,
bo u mnie jest 14,3V mierzone na akumulatorze, tuz po zgaszeniu 13,3V na klemach.
A ja jeszcze w kwestii ładowania i jakiś uszkodzeń i zwarć w instalacji. Otóż podobno powinno być 0,03-do 0,05A pobór prądu przy nie obciążonym akumulatorze w samochodzie, czyli tylko podtrzymanie komputera, zegarek i takie drobiazgi. Ja mierzyłem ten prąd i wstawiłem świeżo naładowany akumulator zanim odpaliłem i miałem 0,03A. Później zrobiłem ze 30km, postawiłem samochód i po jakimś czasie mierze i 0,28A. Po jakiś 2 godz nie moglem odpalić akumulator na prostownik z pól godziny i znów pomiar i wyszło 0,04A.
I które wskazania są prawdziwe, czy mam zwarcie w instalacji czy nie?
Pytanie jeszcze jakie powinno być prawidłowe napięcie podczas pracy silnika,
bo u mnie jest 14,3V mierzone na akumulatorze, tuz po zgaszeniu 13,3V na klemach.
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
A jesteś pewien że wszystkie odbiorniki prądu powyłączałeś?TDI80 pisze:zrobiłem ze 30km, postawiłem samochód i po jakimś czasie mierze i 0,28A.
Masz dobre, stabilizator w alternatorze ma trzymać te 14V.TDI80 pisze:Pytanie jeszcze jakie powinno być prawidłowe napięcie podczas pracy silnika,
bo u mnie jest 14,3V mierzone na akumulatorze, tuz po zgaszeniu 13,3V na klemach.
Tak, ale widać te pomiary różne, bo i różny stopień naładowania akumulatora, widać stąd te różnice bo ewidentnie inne pomiary na świeżo naładowanym i rozładowanym (pomiary na tym starym akumulatorze ze zwarciem na celi jednej i 5 sprawnych tylko).percevalle pisze:A jesteś pewien że wszystkie odbiorniki prądu powyłączałeś?TDI80 pisze:zrobiłem ze 30km, postawiłem samochód i po jakimś czasie mierze i 0,28A.
Co do akumulatora to już wymieniony i zdecydowałem się na Centra Futura 72Ah,
ma duży prąd rozruchu 720A, wiec może sprawdzi się w zimie
poprzedni akumulator stary miałem 64Ah i 640A prąd rozruchu,
ciekawe ile miał lat bo trudno ustalić date na nim, ale podobno akumulatorów Hoppecke, jaki miałem, już z10lat nie robią do samochodów osobowych, teraz tylko jakieś ogromne baterie trakcyjne, czyżby aż tyle wytrzymał?
A z katalogów wynika, ze pasującym akumulatorem dla tego samochodu to jest
przedział od 63Ah do 75Ah, no i prąd rozruchu od 620-640w górę.
Re: [B4 1.9TDI 1Z] Problem z akumulatorem, a moze nie tylko?
Nie używany długo akumulator, należy podłączyć do prostownika, jezeli jest dobry to bedzie sie długo ładował, jeżeli jest słaby to szybko tez sie naładuję i tak samo szybko sie rozładuje, wiec jezeli Twoj akumulator nie jest poprostu za stary, zostaw go pod prostownikiem na noc i ustaw 3/4 mocy na prostowniku, nie można ładować na maxa na tyle godzin to nie służy to zarówno akumulatorowi jak i prostownikowi.
PS jak masz niski poziom płynu w poszczególnych celach, przed ładowaniem uzupełnij.
PS jak masz niski poziom płynu w poszczególnych celach, przed ładowaniem uzupełnij.