[b4 2.3 NG] Niebieski dym
[b4 2.3 NG] Niebieski dym
Witam kolegow.
od ponad roku mam Audi B4 2,3 NG Quattro.(benzyna bez LPG !!! )
Mam w niej taki dziwny problem.
Jak ja odpala to zaczyna kopcic na niebiesko ale tylko przez chwile.
Co do oleju to nie ubywa ani kroprlki (nie bierze oleju )
Ktos mi doradzil zebym wymienil sonde lambda, kupilem i wymienilem,ale nadal to samo.
i od pewnego czasu jak jest zimna (po nocy) przy odpaleniu nierowno chodzi(tak jakby nie na wszystkie tloki lapala) jak sie chwile go na 3tys obrotow przetrzyma to zalapie i chodzi juz rowno.
A..i co do spalania,nie wiem jakie spalanie ten silniczek powinien miec ale moje srednie wychodzi okolo 11-12 l/100KM. (mam dosc ciezka noge )
Czy to normalne spalanie
Z gory dziekuje za pomoc
[URL]http://[/URL] MOJA NIUNIA
od ponad roku mam Audi B4 2,3 NG Quattro.(benzyna bez LPG !!! )
Mam w niej taki dziwny problem.
Jak ja odpala to zaczyna kopcic na niebiesko ale tylko przez chwile.
Co do oleju to nie ubywa ani kroprlki (nie bierze oleju )
Ktos mi doradzil zebym wymienil sonde lambda, kupilem i wymienilem,ale nadal to samo.
i od pewnego czasu jak jest zimna (po nocy) przy odpaleniu nierowno chodzi(tak jakby nie na wszystkie tloki lapala) jak sie chwile go na 3tys obrotow przetrzyma to zalapie i chodzi juz rowno.
A..i co do spalania,nie wiem jakie spalanie ten silniczek powinien miec ale moje srednie wychodzi okolo 11-12 l/100KM. (mam dosc ciezka noge )
Czy to normalne spalanie
Z gory dziekuje za pomoc
[URL]http://[/URL] MOJA NIUNIA
Ostatnio zmieniony 28 paź 2012, 21:54 przez dave9331, łącznie zmieniany 1 raz.
Swiece wymienialem 4 miesiace temu (2,5 tys km temu ) a kabli nie wymienialem
Przy odpaleniu na zimnym trzyma sie 950-1000 obrotow
Na cieplym 900 .
a wkreca sie do 7200 .
Katalizator zostal wyciety jeszcze przez poprzedniego wlasciciela
[ Dodano: 2010-09-12, 14:34 ]
ostatnio jak wymienialem filtr powierza to zauwazylem ze jest delikatna dziurka w gumie rozdzielacza .
Zakleilem ja slikonem.
Nie wiem...moze to tez byc przyczyna tego.
Przy odpaleniu na zimnym trzyma sie 950-1000 obrotow
Na cieplym 900 .
a wkreca sie do 7200 .
Katalizator zostal wyciety jeszcze przez poprzedniego wlasciciela
[ Dodano: 2010-09-12, 14:34 ]
ostatnio jak wymienialem filtr powierza to zauwazylem ze jest delikatna dziurka w gumie rozdzielacza .
Zakleilem ja slikonem.
Nie wiem...moze to tez byc przyczyna tego.
- eSPe
- Forum Audi 80
- Posty: 3694
- Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
- Imię: Sławek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
dave9331, temat jak już coś to chyba powinien znaleźć się TUTAJ. Aha. i wstaw taki w temacie [B4 NG]
Jak pojeżdżę to jest normalnie. Odpał i ogień. Ale jak postoi dzień lub zdąży ostygnąć to tak chodzi jak traktor po opdpale. Jak by jakiś gar nie chodził. Też nie wiem o co kaman.
Mam to samo w swojej NG. Co prawda świec i kabli nie wymieniałem.dave9331 pisze:jak jest zimna (po nocy) przy odpaleniu nierowno chodzi(tak jakby nie na wszystkie tloki lapala) jak sie chwile go na 3tys obrotów przetrzyma to załapie i chodzi juz rowno.
Jak pojeżdżę to jest normalnie. Odpał i ogień. Ale jak postoi dzień lub zdąży ostygnąć to tak chodzi jak traktor po opdpale. Jak by jakiś gar nie chodził. Też nie wiem o co kaman.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
No koledzy,tak jak mowilem od wymiany przejechalem 5tys km juz i ani kropelki oleju nie ubylo,z reka na sercu.
Naprawde nie mam pojecia z kad bierze sie ten dym.
Na bagnecie jest stan oleju na maksimum,nie wiem,,moze troche za duzo.
A co do nierownej pracy silnika jak jest zimny,,,tak jak kolego mowisz ,,traktor,, )
Nie mam pojecia jak to naprawic.
Przed zimą chyba jeszcze kable zmienie.
Naprawde nie mam pojecia z kad bierze sie ten dym.
Na bagnecie jest stan oleju na maksimum,nie wiem,,moze troche za duzo.
A co do nierownej pracy silnika jak jest zimny,,,tak jak kolego mowisz ,,traktor,, )
Nie mam pojecia jak to naprawic.
Przed zimą chyba jeszcze kable zmienie.
Tylko dym koledzy
[ Dodano: 2010-09-13, 21:11 ]
,,,,
[ Dodano: 2010-09-13, 21:59 ]
Wiec koledzy co obstawiacie ?:)
co wymienic ? co naprawic ?
a..nie wiem czy ta informacja sie przyda,ale jak bylem na przegladzie to badanie spalin bylo fatalne,norma duzo przekroczona.
Ale tak jak mowilem,oleju nic nie ubywa.
Od wymiany nic nie ubylo. (przejechane okolo 5tys km )
[ Dodano: 2010-09-13, 21:11 ]
,,,,
[ Dodano: 2010-09-13, 21:59 ]
Wiec koledzy co obstawiacie ?:)
co wymienic ? co naprawic ?
a..nie wiem czy ta informacja sie przyda,ale jak bylem na przegladzie to badanie spalin bylo fatalne,norma duzo przekroczona.
Ale tak jak mowilem,oleju nic nie ubywa.
Od wymiany nic nie ubylo. (przejechane okolo 5tys km )
-
- Forum Audi 80
- Posty: 57
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 20:53
- eSPe
- Forum Audi 80
- Posty: 3694
- Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
- Imię: Sławek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
co do nierównego u mnie to mi dzisiaj mój mechanior powiedział że to coś z krokówką i rozdzielaczem paliwa/wtrysku. I dopiero jak się krokówka rozgrzeje to jest ok.
Coś tam mówił że się rozdzielacz paliwa mógł rozregulować i pierwsze co to się zapytał czy mi nie kichnął.
Jutro będę znowu u niego to mówił że sprawdzi mi co to może być fizycznie i zobaczymy.
PS. Mi oleju jak by trochę ubywało ale żadnej zasłony dymnej za sobą nie widzę.
[ Dodano: 2010-09-14, 00:39 ]
Jak się ciupkę rozgrzeje to jest oki.
Potem chodzi jak ta lala.
Z tego co wywnioskowałem to ten objaw u kolegi dave9331 pojawia się w identycznych okolicznościach co u mnie (bezpośrednio po porannym odpale).
Coś tam mówił że się rozdzielacz paliwa mógł rozregulować i pierwsze co to się zapytał czy mi nie kichnął.
Jutro będę znowu u niego to mówił że sprawdzi mi co to może być fizycznie i zobaczymy.
PS. Mi oleju jak by trochę ubywało ale żadnej zasłony dymnej za sobą nie widzę.
[ Dodano: 2010-09-14, 00:39 ]
Właśnie chodzi o to że te nierówne chodzenie mam tylko zaraz po odpaleniu przez pierwsze 500-1000m.rumcajsek11 pisze:a co do nierownego chodzenia na wolnych
Jak się ciupkę rozgrzeje to jest oki.
Potem chodzi jak ta lala.
Z tego co wywnioskowałem to ten objaw u kolegi dave9331 pojawia się w identycznych okolicznościach co u mnie (bezpośrednio po porannym odpale).
[quote="aldi"]Objaw bardzo podobny do zużytych uszczelniaczy zaworowych.[/quote]
nie podobny tylko jest to objaw właśnie tego! oleju ubywa troszeczkę na początku, później słabo startuje po nocy bo coraz więcej oleju dostaje się do komory i coraz trudniej go przepalić. Im zimniej tym więcej oleju będzie się przedostawało a chmurka będzie coraz większa. uszczelniacze też zaczną coraz szybciej się zużywać... nie ma wyjścia - gumki trzeba zmieniać :mrgreen:
nie podobny tylko jest to objaw właśnie tego! oleju ubywa troszeczkę na początku, później słabo startuje po nocy bo coraz więcej oleju dostaje się do komory i coraz trudniej go przepalić. Im zimniej tym więcej oleju będzie się przedostawało a chmurka będzie coraz większa. uszczelniacze też zaczną coraz szybciej się zużywać... nie ma wyjścia - gumki trzeba zmieniać :mrgreen: