Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 2.3 NG] Niebieski dym

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Awatar użytkownika
subratri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 723
Rejestracja: 04 sie 2010, 13:57

Post autor: subratri » 14 wrz 2010, 09:42

bo to nie leci litrami tylko kropelkami. A oleju powinno Ci ubyć jakieś pół litra przynajmniej po 5k ;)
No do bra - to jaśniej. Uszczelnienie zaworu jest na zasadzie wzdłużnego zimeringu. Jak jest sprawne to w spoczynku przylega na tyle mocno do zaworu, że przecieki są tak małe, że niezauważalne, podczas ruchu zaworu "zgarniają" olej. Gdy się jednak zużywają (ścierają) powierzchnia tego "zgarniacza" staje się na tyle duża, że sprężynka nie jest w stanie ścisnąć go na tyle mocno, żeby gumka całą powierzchnią przylegała do zaworu. pomiędzy gumką a zaworem tworzy się ciągły film olejowy który grawitacyjnie - powolutku spływa do komory spalania, zaciągając za sobą kolejne porcje... oh starczy tych wywodów. Uszczelniacze do wymiany jeśli po nocy puszcza dymek.

Awatar użytkownika
eSPe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3695
Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
Imię: Sławek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: eSPe » 14 wrz 2010, 10:50

ale u mnie dymku nic nie puszcza.
Po prostu na początku nie równo pracuje.
Ale oleju gdzieś coś ubywa ale po spalinach nic nie widać.

Nawet pary NIE puszcza nie mówiąc o jakimś dymie poolejowym.

Awatar użytkownika
Zayebatsu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1271
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:15
Lokalizacja: Twierdza Wrocław

Post autor: Zayebatsu » 14 wrz 2010, 13:27

sp.olsztyn, Ale słychać ze klepią jak dizel ;-) tak jak pisał subratri, uszczelniacze do wymiany.

Awatar użytkownika
eSPe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3695
Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
Imię: Sławek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: eSPe » 14 wrz 2010, 13:54

Zayebatsu pisze:słychać ze klepią jak dizel
No klepią klepią.
Przez 1-2 sekundy po odpaleniu.

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 14 wrz 2010, 14:22

Co do uszczelniaczy zaworowych to słyszałem o takiej teorii że jeśli puszczą na zaworach dolotowych to wtedy podciśnienie w kolektorze zasysa olej a na wydechowych podczas pracy spaliny olej wydmuchują na miejsce. Raczej radzę podejść to tej teorii z dystansem.

Jeszcze można spróbować wymoczyć silniczek krokowy przez noc w benzynie a na drugi dzień go dobrze umyć. Jeśli nie pomoże to przyjrzeć się czujnikowi zamknięcia przepustnicy oraz rozdzielaczowi oraz potencjometrowi w niego wbudowanemu, który przekazuje ile podniesiony jest przepływomierz.

Awatar użytkownika
dave9331
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 228
Rejestracja: 20 mar 2010, 17:07
Lokalizacja: STG

Post autor: dave9331 » 14 wrz 2010, 16:40

zapomnialem dodac koledzy,ten dym u mnie ma zapach nie spalonego oleju ale nie przepalonej benzyny.

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 14 wrz 2010, 16:48

To może wtrysk rozruchowy za długo pracuje np. z powodu uszkodzonego czujnika.

Awatar użytkownika
dave9331
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 228
Rejestracja: 20 mar 2010, 17:07
Lokalizacja: STG

Post autor: dave9331 » 14 wrz 2010, 17:06

No nie wiem kolego.
Moze byc,bo naprawde ten dym smierdzi sama nieprzepalona benzyna.
A jaki to czujnik ?

Awatar użytkownika
dave9331
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 228
Rejestracja: 20 mar 2010, 17:07
Lokalizacja: STG

Post autor: dave9331 » 14 wrz 2010, 18:10

i nie pamietam czy pisalem, mam tez delikatnie peknieta gume od rozdzialacza wtrysku (delikatne pekniecie) zakleilem to w miare mozliwosci slikonem

Awatar użytkownika
Zayebatsu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1271
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:15
Lokalizacja: Twierdza Wrocław

Post autor: Zayebatsu » 14 wrz 2010, 19:03

moze być ze Ci ten silikon przepala bo za dużo się go dostalo do wewnątrz :mrgreen: wg jaki zastosowałeś??

Awatar użytkownika
dave9331
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 228
Rejestracja: 20 mar 2010, 17:07
Lokalizacja: STG

Post autor: dave9331 » 14 wrz 2010, 19:22

Wiesz co kolego,,,trgo slikonu jest doslownie troszeczke.wątpie aby sie tam dostał.

A zastosowalem jakis do uszczelek (taki niebieski ) nie pamietam nazwy

[ Dodano: 2010-09-14, 22:22 ]
koledzy a ten czujnik to ktory ?
gdzie on sie znajduje ???
Drogi jest? ??

Awatar użytkownika
subratri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 723
Rejestracja: 04 sie 2010, 13:57

Post autor: subratri » 15 wrz 2010, 00:36

[quote="dave9331"]zapomnialem dodac koledzy,ten dym u mnie ma zapach nie spalonego oleju ale nie przepalonej benzyny.[/quote]
bo tak właśnie jest, troszkę oleju i mieszanka nie taka i nie przepala. Efekt podobny do wypalonej świecy. [quote="Zayebatsu"]p.olsztyn, Ale słychać ze klepią jak dizel tak jak pisał subratri, uszczelniacze do wymiany.[/quote]
ale uszczelniacze nie klepią :-| Jak klepie to może olej do wymiany... albo pompa oleju coś nie tak... tutaj to nie wiem bo każdy silnik inaczej się zachowuje...

Awatar użytkownika
dave9331
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 228
Rejestracja: 20 mar 2010, 17:07
Lokalizacja: STG

Post autor: dave9331 » 15 wrz 2010, 13:54

No nie wiem.moze i tak.
A jakie koszty są takiej naprawy ???

Awatar użytkownika
subratri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 723
Rejestracja: 04 sie 2010, 13:57

Post autor: subratri » 15 wrz 2010, 18:19

10 uszczelniaczy, plus rwanie wałków do góry, olej, być może uszczelka pod pokrywą zaworów i jak kamień wpadnie do silnika (co mi się niestety przydarzyło) to rwanie miski. Trzeba być ostrożnym przy odpinaniu zaworów :evil:

Awatar użytkownika
dave9331
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 228
Rejestracja: 20 mar 2010, 17:07
Lokalizacja: STG

Post autor: dave9331 » 15 wrz 2010, 23:38

a koledzy jaki to koszt ?

czy moze pomorze na jakis czas cos w stylu motodoktor ?
albo ten srodek co kiedys reklamowali w tv (nie pamietam jak to sie nazywa) byl test w gadzecie na tvn turbo .
???

[ Dodano: 2010-09-15, 23:49 ]
koledzy jeszcze pytanko .. :)

gdzie jest ten czujnik od wtrysku rozruchowego ????

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl