Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8S NE] Hamulce przód - zapieczone zaciski lub pompa

ODPOWIEDZ
Boom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 03 sie 2010, 20:26
Lokalizacja: Kraków

[B3 1.8S NE] Hamulce przód - zapieczone zaciski lub pompa

Post autor: Boom » 13 wrz 2010, 15:06

Witam,

Mam takie objaw, że auto samo hamuje, czasami nawet ciężko ruszyć.
Dałem ją do mechanika żeby przeczyścił zaciski i odrazu wymienił tarcze i klocki.
Odebrałem auto od mechera i po 20 kilometrach znowu sie zaczeło do tego stopnia,że zapaliły sie hamulce z przodu. tzn. dymek szedł.
co teraz.
a) mechanik nie przeczyścił zacisków ??
b) może trzeba jeszcze odpowietrzyć układ

Dodam jeszcze raz zaciski trzymają raz odpuszczają i auto jedzie normalnie. wystarczy ze postoje 5 minut i można normalnie jechać, ale nacisne hamulec pare razy i znowy zacisk trzyma.

O co chodzi ??
Ostatnio zmieniony 14 wrz 2010, 12:06 przez Boom, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 13 wrz 2010, 15:18

Ja bym pojechał z reklamacją, może założył tylko tarcze i nie wyczyscił nie nasmarował prowadnic i tłoczka. Jak człowiek nie przypilnuje to robią na odwal sie.

Boom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 03 sie 2010, 20:26
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Boom » 13 wrz 2010, 16:10

tak zrobie

Awatar użytkownika
joandaw
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 840
Rejestracja: 27 sty 2010, 18:06

Post autor: joandaw » 13 wrz 2010, 21:18

Było by dobrze żeby zostały wymienione przewody gumowe z metalowym gwintem przykręcane do zacisku i przewodu z płynem hamulcowym. U mnie w vw tak miałem spaliłem klocki z jednej strony. Po naciśnięciu hamulca auto hamowało ale płyn się nie wracał i klocki trzymały ;-)

Boom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 03 sie 2010, 20:26
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Boom » 14 wrz 2010, 10:46

Dzwonił mechanik !!
Mówi, że pompa hamulca jest do wymiany, a tłoczki na zaciskach są ok
Koszt nowej pompy 130 zł + płyn 20zł plus robocizna 50zł
Kazałem jeszcze raz zaciski przeczyścić
2x 20zł zestaw naprawczy + robocizna 2x 30
W sumie 300zł !
Pięknie a auto kupiłem za 2500
i dołożyłem już do niego 1800

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 14 wrz 2010, 11:01

Płać i płacz, albo...zrób to sam. Taka jest idea tego forum, pozwala zaoszczędzić sporo kasy ;)

Boom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 03 sie 2010, 20:26
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Boom » 14 wrz 2010, 12:05

Niech ktos napisze jeszcze jak mam sprawdzić czy zregenerowali te tłoczki w serwisie bo kazałem zrobić a mechanik mówił ze są w miare dobre i podejrzewam ze nic nie zrobią z tymi tloczkami a mnie skasuja na 100zł
Jak to sprawdzić ???

olapiotr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 04 sie 2009, 01:02
Lokalizacja: Łódź

Post autor: olapiotr » 14 wrz 2010, 13:47

Jeżeli kupiłeś reperaturki to będzie widać nową osłone przeciw pyłową.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 14 wrz 2010, 14:43

Boom pisze:Pięknie a auto kupiłem za 2500
i dołożyłem już do niego 1800
Bo tanio zawsze wychodzi ;-) drogo

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 14 wrz 2010, 14:50

Kolego nasze samochody, mowie o B3 są stare i tanie. 20-sto letnie auto nie bedzie bezawaryjne i nie wymagające kosztów. Ale dobra wiadomość jest taka że są to auta bardzo proste i toporne w budowie w pozytywnym sensie i wiele rzeczy z mechaniki można zrobić samemu, dlatego dział warsztat jest tak bardzo rozwinięty :-P

Czytając forum i nie mając dwóch lewych rąk i chwile czasu możesz tą kase zaoszczędzić i nawet sam wymienić pompe i odpowietrzyć układ i mało tego - zrobisz to lepiej niż niejeden mechanik, bo zrobisz sobie. Na forum jest sporo instrukcji krok po kroku. ;-)

Zdejmij koło i obejrzyj zaciski, bedziesz widział czy były ruszane.

no name
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1561
Rejestracja: 22 mar 2009, 12:18
Lokalizacja: Toruń

Post autor: no name » 22 wrz 2010, 15:51

witam mam takie pytanko wydaje mi sie ze zapiekl sie lewy tylni zacisk hamulcowy i teraz mam takie pytanko czy da sie jakos zrobic bez zwalania kola aby byl sprawny ??

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 22 wrz 2010, 17:04

no name pisze:czy da sie jakos zrobic bez zwalania kola aby byl sprawny ??
A jaki problem odkręcić pare śrubek i zdjęć koło. Nawet jesli to ruszysz to skoro sie zapiekł znaczy wymaga przeczyszczenia i smarowania conajmniej, bo sytuacja sie bedzie powtarzała.

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 23 wrz 2010, 20:21

no name pisze:witam mam takie pytanko wydaje mi sie ze zapiekl sie lewy tylni zacisk hamulcowy i teraz mam takie pytanko czy da sie jakos zrobic bez zwalania kola aby byl sprawny ??
No Kolego, bez ''zwalania'' nic tam nie zdziałasz, żeby hamulce działały tak jak należy. Myślę, że odkręcenie raptem 4 śrub nie stanowi żadnego problemu...

_DJ_3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 08 lut 2010, 09:06

Post autor: _DJ_3 » 23 wrz 2010, 21:24

no czasami to jest bardzo duży problem ja tak miałem mimo że śruby są za każdym odkręceniu są smarowane to nie można było ich odkręcić aż klucz dobrej marki poszedł ale olej z naftom i kilka dni pomogło prawie bo jedną i tak trzeba było rozwiercać aze mam pare śrub od audi to nie był to problem.

a koledze czasem nie ściska coś gdzieś gumowego weża od hamulców? tak miałem w fordzie cięzko się cofał przez co zdarł klocek i tarcze pocharatał zanim doszliśmy co było, może tłoczki są przyrdzewniałe i cięzko chodzą dobrze by było je wyjąć i obczyścić.
na pompe to ja bym nie stawiał no a tylnie hamują

[ Dodano: 2010-09-23, 21:26 ]
najlepiej to ją podnieś i rękoma przekręć koła czy lekko które się kręcą a które ciężko przud i tył

photokom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 18 wrz 2008, 15:41

Post autor: photokom » 24 wrz 2010, 14:33

Boom pisze:Dzwonił mechanik !!
Mówi, że pompa hamulca jest do wymiany, a tłoczki na zaciskach są ok
Koszt nowej pompy 130 zł + płyn 20zł plus robocizna 50zł
To nie była uszkodzona pompa tylko źle wyregulowany pedał. Miałem to samo. Wystarczyło o 1 obrót wkręcić widełki przy pedale i problem zniknął. Po prostu pedał musi mieć minimalny luz, żeby tłoczek pompy cofał się do końca i odsłaniał otworki łączące pompę ze zbiorniczkiem. Pewnie na łączeniu tłoczka pompy z popychaczem od serwa pojawiła się korozja albo podeszło trochę jakiegoś brudu i luz się skasował.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl