[B3 1.8S NE] Hamulce przód - zapieczone zaciski lub pompa
[B3 1.8S NE] Hamulce przód - zapieczone zaciski lub pompa
Witam,
Mam takie objaw, że auto samo hamuje, czasami nawet ciężko ruszyć.
Dałem ją do mechanika żeby przeczyścił zaciski i odrazu wymienił tarcze i klocki.
Odebrałem auto od mechera i po 20 kilometrach znowu sie zaczeło do tego stopnia,że zapaliły sie hamulce z przodu. tzn. dymek szedł.
co teraz.
a) mechanik nie przeczyścił zacisków ??
b) może trzeba jeszcze odpowietrzyć układ
Dodam jeszcze raz zaciski trzymają raz odpuszczają i auto jedzie normalnie. wystarczy ze postoje 5 minut i można normalnie jechać, ale nacisne hamulec pare razy i znowy zacisk trzyma.
O co chodzi ??
Mam takie objaw, że auto samo hamuje, czasami nawet ciężko ruszyć.
Dałem ją do mechanika żeby przeczyścił zaciski i odrazu wymienił tarcze i klocki.
Odebrałem auto od mechera i po 20 kilometrach znowu sie zaczeło do tego stopnia,że zapaliły sie hamulce z przodu. tzn. dymek szedł.
co teraz.
a) mechanik nie przeczyścił zacisków ??
b) może trzeba jeszcze odpowietrzyć układ
Dodam jeszcze raz zaciski trzymają raz odpuszczają i auto jedzie normalnie. wystarczy ze postoje 5 minut i można normalnie jechać, ale nacisne hamulec pare razy i znowy zacisk trzyma.
O co chodzi ??
Ostatnio zmieniony 14 wrz 2010, 12:06 przez Boom, łącznie zmieniany 1 raz.
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
Dzwonił mechanik !!
Mówi, że pompa hamulca jest do wymiany, a tłoczki na zaciskach są ok
Koszt nowej pompy 130 zł + płyn 20zł plus robocizna 50zł
Kazałem jeszcze raz zaciski przeczyścić
2x 20zł zestaw naprawczy + robocizna 2x 30
W sumie 300zł !
Pięknie a auto kupiłem za 2500
i dołożyłem już do niego 1800
Mówi, że pompa hamulca jest do wymiany, a tłoczki na zaciskach są ok
Koszt nowej pompy 130 zł + płyn 20zł plus robocizna 50zł
Kazałem jeszcze raz zaciski przeczyścić
2x 20zł zestaw naprawczy + robocizna 2x 30
W sumie 300zł !
Pięknie a auto kupiłem za 2500
i dołożyłem już do niego 1800
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
Kolego nasze samochody, mowie o B3 są stare i tanie. 20-sto letnie auto nie bedzie bezawaryjne i nie wymagające kosztów. Ale dobra wiadomość jest taka że są to auta bardzo proste i toporne w budowie w pozytywnym sensie i wiele rzeczy z mechaniki można zrobić samemu, dlatego dział warsztat jest tak bardzo rozwinięty
Czytając forum i nie mając dwóch lewych rąk i chwile czasu możesz tą kase zaoszczędzić i nawet sam wymienić pompe i odpowietrzyć układ i mało tego - zrobisz to lepiej niż niejeden mechanik, bo zrobisz sobie. Na forum jest sporo instrukcji krok po kroku.
Zdejmij koło i obejrzyj zaciski, bedziesz widział czy były ruszane.
Czytając forum i nie mając dwóch lewych rąk i chwile czasu możesz tą kase zaoszczędzić i nawet sam wymienić pompe i odpowietrzyć układ i mało tego - zrobisz to lepiej niż niejeden mechanik, bo zrobisz sobie. Na forum jest sporo instrukcji krok po kroku.
Zdejmij koło i obejrzyj zaciski, bedziesz widział czy były ruszane.
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
No Kolego, bez ''zwalania'' nic tam nie zdziałasz, żeby hamulce działały tak jak należy. Myślę, że odkręcenie raptem 4 śrub nie stanowi żadnego problemu...no name pisze:witam mam takie pytanko wydaje mi sie ze zapiekl sie lewy tylni zacisk hamulcowy i teraz mam takie pytanko czy da sie jakos zrobic bez zwalania kola aby byl sprawny ??
no czasami to jest bardzo duży problem ja tak miałem mimo że śruby są za każdym odkręceniu są smarowane to nie można było ich odkręcić aż klucz dobrej marki poszedł ale olej z naftom i kilka dni pomogło prawie bo jedną i tak trzeba było rozwiercać aze mam pare śrub od audi to nie był to problem.
a koledze czasem nie ściska coś gdzieś gumowego weża od hamulców? tak miałem w fordzie cięzko się cofał przez co zdarł klocek i tarcze pocharatał zanim doszliśmy co było, może tłoczki są przyrdzewniałe i cięzko chodzą dobrze by było je wyjąć i obczyścić.
na pompe to ja bym nie stawiał no a tylnie hamują
[ Dodano: 2010-09-23, 21:26 ]
najlepiej to ją podnieś i rękoma przekręć koła czy lekko które się kręcą a które ciężko przud i tył
a koledze czasem nie ściska coś gdzieś gumowego weża od hamulców? tak miałem w fordzie cięzko się cofał przez co zdarł klocek i tarcze pocharatał zanim doszliśmy co było, może tłoczki są przyrdzewniałe i cięzko chodzą dobrze by było je wyjąć i obczyścić.
na pompe to ja bym nie stawiał no a tylnie hamują
[ Dodano: 2010-09-23, 21:26 ]
najlepiej to ją podnieś i rękoma przekręć koła czy lekko które się kręcą a które ciężko przud i tył
To nie była uszkodzona pompa tylko źle wyregulowany pedał. Miałem to samo. Wystarczyło o 1 obrót wkręcić widełki przy pedale i problem zniknął. Po prostu pedał musi mieć minimalny luz, żeby tłoczek pompy cofał się do końca i odsłaniał otworki łączące pompę ze zbiorniczkiem. Pewnie na łączeniu tłoczka pompy z popychaczem od serwa pojawiła się korozja albo podeszło trochę jakiegoś brudu i luz się skasował.Boom pisze:Dzwonił mechanik !!
Mówi, że pompa hamulca jest do wymiany, a tłoczki na zaciskach są ok
Koszt nowej pompy 130 zł + płyn 20zł plus robocizna 50zł