Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[90 b4 cabrio 2,3e] turbina

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
patangos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 04 cze 2010, 09:32
Lokalizacja: police

[90 b4 cabrio 2,3e] turbina

Post autor: patangos » 12 wrz 2010, 10:58

czść wszystkim.Moja audi ma niby 136km. silnik 2,3l.jast troche wiekowa 92r. i wydaje mi sie,ze troche koni z pod maski juz poszło w las.czy ktos moze mi powiedziec jak wyglonda sytuacja z montarzem turbinki do takiego motoru, czy jest to wogule mozliwe,no i jakie sa koszta. moze jakies rady odnosnie pozyskania troche wiekszej mocy bez wizyty u profesjonalisty. mam oponki215/45/17. i powiem ze sie zbyt nie zbiera na nich a przy takiej mocy to powinien chyba troche asfalt zwijac nie? a no i na rozgrzanym silniku jest slabszy niz na zimnym.prosze o rady.pozdrawiam

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 12 wrz 2010, 11:03

W pierwszej kolejności to doprowadź silnik do seryjnej mocy: wymiana świec, kabli WN, filtrów, jakiś remoncik silnika itp.

Awatar użytkownika
Pablo_SC
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 29 mar 2008, 20:07
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Pablo_SC » 12 wrz 2010, 22:49

Dodałbym do listy czujniki temperatury, lambdę, kopułkę, palec. Sprawdź kompresję. A z innych spraw to sprzęgło czy się nie kończy, zaciski czy dobrze odbijają... Jak olej lipny to też ma ciężej. Asfalt zwijać powinien, bez 2 zdań.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 12 wrz 2010, 23:43

Soft turbo to koszt jakichś 8tyś zł, jeśli celujesz w większe moce to szykuj przynajmniej 10 kPLN.

Za te pieniądze lepiej wsadzić coś mocniejszego niż rzeźbić NG, ma to zalety: 1. większa bezawaryjność, 2. bezproblemowa eksploatacja.
Ja bym proponował takie silniki: 2.8 V6 174KM, 2.8 V6 30V 192KM, 1,8Turbo 150-220KM, 4,2 V8 280<
Ale jeśli jesteś osobą która lubi przecierać szlaki, robić coś czego inni się podejmują, lubisz mieć coś czego nie mają inni, masz cierpliwość to uturbiaj.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 13 wrz 2010, 09:48

Jezeli chcesz miec turbo to poszukaj 2,2 T i zro b swapa np. MC 165KM niby nie wiele wiecej niz NG ale czuc wyraźna róznice jak turbina zacznie pompowac

Awatar użytkownika
patangos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 04 cze 2010, 09:32
Lokalizacja: police

Post autor: patangos » 14 wrz 2010, 12:57

dzieki za rady. fakt spora kasa. a silniki nie sa drogie. a swoja droga to co ma czujnik teperatury do mocy.? fakt jest do wymiany,bo ma 14omow oporu.tyle wiem ze to mało nie pokazuje mi nawet wskaznik tylko lekko dyga .No i czasem mi sie olej swieci ale to przez to ze kabel w deszczu łapie przebicie . tak mysle bo jest łatany.co do kabli zapłonowych trzeba zmienic swieczki sa 3 elktr.filtry pozmieniam napewno. czy duzo daje wymiana filtra powietrza? i filtra paliwa?( silnik sie nie dławi)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 14 wrz 2010, 13:32

patangos pisze:czy duzo daje wymiana filtra powietrza?
Jak filtr będzie maks zabrudzony to na pewno, silnik będzie łatwiej zasysał powietrze itp.
patangos pisze:i filtra paliwa?
To samo co w przypadku filtra paliwa. Jeśli jest w miarę ok, to zamiany nie zauważysz, z tym że będziesz miał pewność że auto nie stanie ci kiedy na poboczu z powodu zapchanego filtra.

Awatar użytkownika
patangos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 04 cze 2010, 09:32
Lokalizacja: police

Post autor: patangos » 14 wrz 2010, 13:53

ok a jaki olej polecacie. mam polsyntetyka 10w 40.przebieg niby 170000 :-/

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 14 wrz 2010, 13:59

ok a jaki olej polecacie. mam polsyntetyka 10w 40.przebieg niby 170000 :-/
O olejach jest cała epopeja. Poszukaj na forum.

Awatar użytkownika
TYGRYSQ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 440
Rejestracja: 05 maja 2007, 08:21
Lokalizacja: OŁAWA

Post autor: TYGRYSQ » 14 wrz 2010, 14:15

zrob jak kolega Labiel, napisal a mocy przybędzie , zapłon świeczki , kable kopułka palec nowe filtry powietrza , paliwa przy okazji zalej do baku preparat do czyszczenia wtrysków , następnie sprawdzenie szczelnosci dolotu ,mycie ke- jeta , gardełka przepustnicy , silniczka krokowego i regulacja jednostki wtryskowej i zaplonu

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl