Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1,9 TDI 1Z] urwany przewód (ciśnieniowy?)

ODPOWIEDZ
ruski007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 14 lis 2008, 23:34
Lokalizacja: Zamość

[80 B4 1,9 TDI 1Z] urwany przewód (ciśnieniowy?)

Post autor: ruski007 » 14 wrz 2010, 13:51

Witam,

od 2 dni jestem szczęśliwym posiadaczem audi b4 1.9 tdi z silnikiem 1Z. Zaraz po otworzeniu maski rzucił mi się w oczy urwany przewód gumowy z oplotem materiałowym.


http://img42.imageshack.us/img42/5643/zdjcie0109h.jpg


Po przewertowaniu forum ustaliłem że powinien on iść w okolice akumulatora i jest to przewód idący do kompa (jeśli się mylę to wyprowadźcie mnie z błędu). Zastanawia mnie natomiast dlaczego ktoś go nie wymienił. Chodzi mi głównie o to czy czasem nie został on usunięty celowo bo wygląda na równo odcięty nożem. Za co tak na prawdę on odpowiada i dlaczego ktoś chciałby go uciąć. Czy jest możliwe ze są jakieś błędy przez które np spalanie było duże lub nierówna praca i dlatego został usunięty.

Przy okazji byłbym bardzo wdzięczny za wszelkie wskazówki dotyczące użytkowania tego silnika, ponieważ jest to mój pierwszy diesel :)

Chodzi mi również o wskazówki typu na co zwrócić teraz uwagę (sprawdzić czy działa poprawnie) żeby później nie było niespodzianek :)

Z góry dziękuję za wszelką pomoc

pozdrawiam - świeży użytkownik tdi :P

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 14 wrz 2010, 13:57

Jeśli przewód jest zaślepiony to jest ok. Na kolektorze masz wyjście pod które możesz podłączyć sobie wskaźnik doładowanie. Ten ucięty wężyk ma pewnie służyć zaślepieniu tego króćca.

ruski007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 14 lis 2008, 23:34
Lokalizacja: Zamość

Post autor: ruski007 » 14 wrz 2010, 14:01

nie jest zaślepiony, podczas pracy silnika dmucha powietrzem...

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 14 wrz 2010, 14:02

nie jest zaślepiony, podczas pracy silnika dmucha powietrzem...
To go zaślep bo spindala ci tamtędy ciśnienie.

ruski007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 14 lis 2008, 23:34
Lokalizacja: Zamość

Post autor: ruski007 » 14 wrz 2010, 14:10

ok zaraz go zaślepię, jeszcze odnośnie tego:
Na kolektorze masz wyjście pod które możesz podłączyć sobie wskaźnik doładowanie
co daje ten wskaźnik doładowania i gdzie mam podłączyć? tam kolo akumulatora? Sory za takie (pewnie banalne) pytania ale w temacie diesli jestem jeszcze totalnie zielony, powoli nad tym pracuję ale na to potrzeba czasu i oczywiście Waszej pomocy :)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 14 wrz 2010, 14:19

ruski007 pisze:co daje ten wskaźnik doładowania
Daje to samo co wskażnik temperatury i paliwa ,czyli widzisz jakie masz ciśnienie doładowania w danej chwili ;-) obserwowanie ciśnienia doładowania nie jest aż tak ważne jak temperatura czy ilość paliwa ale jak ktoś lubi dodatkowe wskażniki to czemu nie
ruski007 pisze:i gdzie mam podłączyć? tam kolo akumulatora?
No możesz i tam ;-) ale lepiej gdzieś w zasięgu wzroku kierowcy.A końcówka jest fabrycznie zaślepiona jak pisze Labiel więc nic się tam nie urwało ,co najwyżej zaślepka

ruski007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 14 lis 2008, 23:34
Lokalizacja: Zamość

Post autor: ruski007 » 14 wrz 2010, 14:27

hehe no faktycznie chyba lepiej gdzies w widocznym miejscu :P sory nie załapałem ze o taki wskaźnik chodzi :) dzieki za pomoc

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 14 wrz 2010, 14:28

Przy seryjnym ciśnieniu wskaźnik nie daje ci w zasadzie nic po za informacją jakie masz ciśnienie - taki bajer. Natomiast jeśli grzebałbyś coś w silniku, typu zwiększenie ciśnienia itp to warto coś takiego mieć, aby na bieżąco śledzić ciśnienie. Ja przy swoim TD właśnie coś takiego montowałem. Seria miała około 0,8bara, a ja później zwiększyłem do 1,2bara. Wskaźnik był mi pomocny przy regulacji ciśnienia, oraz to późniejszego monitorowania czy czasem nie skacze za wysoko.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl