Witam,
od 2 dni jestem szczęśliwym posiadaczem audi b4 1.9 tdi z silnikiem 1Z. Zaraz po otworzeniu maski rzucił mi się w oczy urwany przewód gumowy z oplotem materiałowym.
http://img42.imageshack.us/img42/5643/zdjcie0109h.jpg
Po przewertowaniu forum ustaliłem że powinien on iść w okolice akumulatora i jest to przewód idący do kompa (jeśli się mylę to wyprowadźcie mnie z błędu). Zastanawia mnie natomiast dlaczego ktoś go nie wymienił. Chodzi mi głównie o to czy czasem nie został on usunięty celowo bo wygląda na równo odcięty nożem. Za co tak na prawdę on odpowiada i dlaczego ktoś chciałby go uciąć. Czy jest możliwe ze są jakieś błędy przez które np spalanie było duże lub nierówna praca i dlatego został usunięty.
Przy okazji byłbym bardzo wdzięczny za wszelkie wskazówki dotyczące użytkowania tego silnika, ponieważ jest to mój pierwszy diesel
Chodzi mi również o wskazówki typu na co zwrócić teraz uwagę (sprawdzić czy działa poprawnie) żeby później nie było niespodzianek
Z góry dziękuję za wszelką pomoc
pozdrawiam - świeży użytkownik tdi
[80 B4 1,9 TDI 1Z] urwany przewód (ciśnieniowy?)
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
ok zaraz go zaślepię, jeszcze odnośnie tego:
co daje ten wskaźnik doładowania i gdzie mam podłączyć? tam kolo akumulatora? Sory za takie (pewnie banalne) pytania ale w temacie diesli jestem jeszcze totalnie zielony, powoli nad tym pracuję ale na to potrzeba czasu i oczywiście Waszej pomocyNa kolektorze masz wyjście pod które możesz podłączyć sobie wskaźnik doładowanie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Daje to samo co wskażnik temperatury i paliwa ,czyli widzisz jakie masz ciśnienie doładowania w danej chwili obserwowanie ciśnienia doładowania nie jest aż tak ważne jak temperatura czy ilość paliwa ale jak ktoś lubi dodatkowe wskażniki to czemu nieruski007 pisze:co daje ten wskaźnik doładowania
No możesz i tam ale lepiej gdzieś w zasięgu wzroku kierowcy.A końcówka jest fabrycznie zaślepiona jak pisze Labiel więc nic się tam nie urwało ,co najwyżej zaślepkaruski007 pisze:i gdzie mam podłączyć? tam kolo akumulatora?
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Przy seryjnym ciśnieniu wskaźnik nie daje ci w zasadzie nic po za informacją jakie masz ciśnienie - taki bajer. Natomiast jeśli grzebałbyś coś w silniku, typu zwiększenie ciśnienia itp to warto coś takiego mieć, aby na bieżąco śledzić ciśnienie. Ja przy swoim TD właśnie coś takiego montowałem. Seria miała około 0,8bara, a ja później zwiększyłem do 1,2bara. Wskaźnik był mi pomocny przy regulacji ciśnienia, oraz to późniejszego monitorowania czy czasem nie skacze za wysoko.